Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

10 December 2010

Breakdownlah Pulak... Nasib Baik Pakarnye Ada....!!!


Ini cerita aku dengan partner projek aku Bert... 3 minggu lepas punya hal lah ni... Time ni tengah buat kerja2 site di area Jenjarom, Banting.... Semalam lagi kata Bert kereta dia macam ada masalah jer... So, semalamnye pergilah singgah kat kedai bateri di Telok Panglima Garang... Apasal jauh sangat sebab semalam aku pergi site dekat area sana... So, belilah bateri kereta tu siap2, manalah tahu kalau2 rosak lagi.... 


Dalam buat2 kerja tu, tiba2 lampu signal tak berfungsi... Ke kiri tidak ke kanan pun tidak... Emergency light pun tak boleh menyala... Dah sahlah kereta ni merajuk... Sampai jer site, settlekan kerja dulu, lepas tu park kat tepi... Terus tukar bateri yang baru.... 



Sekejap jer Bert tukarkan bateri kereta dia... Pakarlah katakan... Aku kalau ke mana2 dengan dia langsung tak risau... Lagi2 kalau bab2 kereta sebab dia ni dulu budak Vokasional ambil course Automotif... Tapi sekarang ni kerjanye Tech. Architect.... Jauh menyimpang sebenarnye... Hehehehe....

Sempena hari Jumaat ini, aku ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua followers aku dan juga mereka2 yang menjadi silent reader aku kerana telah mendoakan kesihatan adik aku yang berada di ICU tempohari... Dan aku nak beritahu pada korang, komen dan kata2 peransang yang telah korang semua berikan merupakan penyuntik semangat untuk aku mengharungi setiap dugaan ini sebenarnye.... Setiap kali aku membaca komen2 yang diberikan, pasti aku akan mengalirkan air mata.... Terima kasih sekali lagi aku ucapkan... Hanya Allah sahaja yang mampu membalasnye...

Banyak perkembangan yang ada pada adik aku kini... Esok Sabtu, mak aku pulak meluangkan masa untuk melawat adik aku sejak dimasukkan ke dalam hospital... Sementara bapa aku akan dijaga oleh nurse yang buat dressing setiap hari dan adik aku Anor....  Harap semuanye berjalan lancar hendaknye... Insyallah... :)

8 comments:

Unknown said...

alhamdullilah...syukur...adik semakin sembuh..
ayu gembira dgn khabar dr abang muz..hari2 tertunggu2 perkembangan adik abang muz..
syukur..perkabaran yang baik pada penghulu hari..


abang muz, nasiblah pakar keter ada, memang kalau belajar di vokey. banyak manfaatnya..

syukurlah ada kawan mcm tu...

eMMe said...

mr HuB saya selalu pesan, jgn start enjin terus gerak kereta, panas enjin dulu..kasi warm up kereta dulu...cam tu gak manusia, bgn2 tido terus jalan ke, kene la senam duluuu..mandi...baru leh gerakkk laju2, hehehee...

pipoq said...

camtu la ibarat kehidupan kita kat dunia ni..takde yang akan kekal selain dari DIA..
asalkan namanya makhluk, pasti akan tiba masanya diuji. yang penting, sabar dalam menghadapi musibah.

Khairul Onggon said...

Alhamadulillah dah ada perkembangan positif.. keta tu majuk? hehehe.. SIb baik ada si Bert ni ha.. :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Citarasa Rinduan...

Alhamdulillah semuanye bertambah baik dan ke arah posiif... Terima kasih atas doa yang dipanjatkan... :)

Memang pakar kereta budak tu... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: eMMe...

Panas enjin menang dah panaskan dah, tapi beteri tu dah 3 tahun rupanye tak pernah berganti... Sebab tu lah kong... Hehehehehe.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Pipoq....

Betul dengan apa yang dikatakan.... Hehehehe... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: wa kaljis....

Rasanye lah... Merajuk kot... Tu yang buat sakit perut tu... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...