Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

10 May 2010

Hampir Setiap Hari Aku Bergaduh Dengan Wife Aku..... Tension2....!!!



Perbualan dalam kereta.....

Chilabaey :  Kat mana..??? Terus turunlah, dalam 10 minit lagi sampai....
Wife         :  Kat atas office lagi, nak tutup PC dah....
Chilabaey :  Ok, cepat sikit, nanti berpusing2 cari parking....
Wife         :  Ok... bee....

Phone ditutup..... Lepas tu sampai kat area office wife aku.... Pickup....

Wife         :  Nak gi maner....???
Chilabaey :  Entah, awak nak pegi maner...???
Wife         :  Awak...???
Chilabaey :  Ikut awaklah, abang mana2 pun boleh.....
Wife         :  Entahlah tak tahulah nak pergi mana....
Chilabaey :  Abis tu, nak ke mana ni, cepatlah simpang dah nak sampai....!!!!
Wife         :  Baliklah.... 

Kereta membelok masuk ke simpang rumah aku.... Time ni belum sampai jalan masuk lagi....

Chilabaey :  Awak ada cadangan nak ke mana ker...??? (ditanyakan lagi...)
Wife         :  Takdelah rancangan nak ke mana pun.... 
                    Manalah tahu awak nak ke mana2 tadi...???
Chilabaey :  Takdelah nak ke mana pun.... Ingat nak balik rumah jer terus.... 
                    Abis nak makan apa ni....??? (dalam keadaan situasi tegang....)
Wife         :  Tak tahulah... Awak...??? (dah start angin...)
Chilabaey :  Dahlah..... Kita makan Maggi jerlah... Lagi senang....
Wife         :  Ok juga, nanti singgah kat kedai bawah jap nak beli sawi..... yer...

Sampai kat kawasan kedai berhenti kejap kat tepi,  sementara tunggu wife aku balik semula kat kereta, main games kat phone dulu....

Kalau korang nak tahu, itulah cerita aku setiap hari bila balik kerja.... Soalan pertama yang akan kitaorang ajukan sesama sendiri adalah mengenai juadah makan malam.... Dah hampir 9 tahun aku bersama dengan dengan wife aku... Tapi persoalan mengenai makan malam jugalah menjadi topik hangat.... hehehe.... 

Kitaorang sebenarnye sampai tak tahu nak makan apa sebenarnye setiap hari (waktu bekerja)... Sebab tulah kalau korang tengok aku banyak buat entry pasal makan kat luar..... Rasanye kalau sekitar Damansara Perdana, One Utama, Curve, Ikano, Kota Damansara, Kota Damansara, Damansara Damai, TTDI, Kg.Penchala, Bukit Lanjan, Sri Damansara dan beberapa tempat lagi, habis aku terjah dan makan di sana.... Semuanye dah aku rasa... Yang mana sedap, yang mana bersih, yang mana kotor, yang mana layan tip top, yang mana layan macam hampeh yang pasti aku takkan ke sana lagi dan macam2 lagilah kerenah kedai2 makan.... Dan kalau dah paling2 malas nak ke mana, akhirnye makan Maggi jer.... Lagi senang dan sedap... Sekali sekala tu bolehlah.... Sebabnye aku taknak wife aku masak, kitaorang cuma tinggal berdua jer.... Rasa membazir jer kalalu masak.... Kecuali hujung minggu, adik2 aku rajin datang..... 

Macam tulah rencah kehidupan aku seharian.... Ohhh lagi satu, rasanye hampir semua menu yang ada kat restoran bawah rumah aku dah aku rasa juga... Paling best, sms atau call sahaja restoran kat bawah tu, nanti diaorang hantar depan rumah.... senang bukan.... sebab tu senang gemuk.... hehehehe... Oklah saje nak berkongsi pengalaman aku dengan korang.... Bye....

22 comments:

Unknown said...

ini namanya gaduh2 manja bro,
hihihihihi:)

joegrimjow said...

gadoh2 romantik gutu
;)

azianierdawati said...

btl kata cik wanie tu....

gaduh manja....

scOotBerry said...

hehe..cOmel je kOrang gadO2 mcm tu kan..sweet kOt~

ciK LyndaWawa said...

gaduh 2 cumel gitu...=)

Unknown said...

hehehehe..

kan meriah ngan gaduh2x...
ceria gitu,,,,jeles tau...

ops.....call jer dilevery...kan senang..kalau berisi pun tak apa...sama2 dah kawin..kikikiki

erolnukman said...

fuh..tajuk bikin suspen! hehehe..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Cik Wanie....

Gaduh2 manja yer Cik Wanie... Hehehehe... Geli hatilah pulak rasanye... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: joegrimjow...

Wah gadoh romantiklah pulak bro... hehehee... Apa2 jerlah korang ni... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Snowwhite Zone...

Wahhh dah jadi pengokong Cik Wanie lah pulak... Gadoh2 manje yer... Hehehehe... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: intan.dayana....

Comel ker Cik Intan.... hehehehe.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ciK LyndaWawa igUana...

Gadoh2 cumel pulak dah... Macam tulah kalau dah kawin.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Siti Ruhayu Ab Rahman....

Memang meriah kalau gadoh ni.. lagi2 dalam kereta.... Semacam jer kereta sebelah pandang... hehehehe.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: erolnukman....

Sorry bro sebab mensuspenkan anda.... :)

miss lolly a.k.a luvfareda said...

wewiitttttttttttttttt !

Chilabaey's Spot 2 said...

To: miss lolly a.k.a luvfareda....

Weeewiiiiitttt kat Cik Lolly... Ada sajerlah Cik Lolly ni.... Hehehehe.... :)

HANNA PLEASURE said...

hehehe perkara biasa berlaku..klu xgaduh ngan bini ngan saper lg kan kan kan...diala racun diala penawar..

Nur -al- Ain said...

gaduhgaduh manje takpe... eratkan kasihsayang gitu p

Chilabaey's Spot 2 said...

To: soclose2213....

Betul2... Kalu tak dengan dia, dengan siapa pulak lagi kan.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Nur-Al-Ain...

Cewah... gaduh2 manja lagi... betul akan mengeratkan lagi hubungan... Thanks... :)

Wawa_Nadwa said...

last sekali dh taktau nk mkn ape. Maggi gak penyelamat.
hahahha!
adoii.

sib baik ade maggi kalau tak??
=P

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Wawa Nadwa...

Tulah dia... Maggi ni penyelamat dan maggi juga penyakit... Kalau makan selalulah...

Kalau takde Maggi, kita makan roti loooo.... :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...