Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

11 March 2010

Yang Lama Jangan Dilupakan...!!!

Sejak 2 menjak masuknye bulan Mac ni, aku tak habis2 nak cerita pasal iMac lah, iPhone lah, iPod lah dan banyak lagi barangan Apple... Barangan yang mengarut harganye... Tapi berbaloi sebenarnye.... Sebabnye sekarang ni kan bulan Mac, kononnye Apple Mac lah juga dari segi nama... Kali ni aku nak kongsi bersama tentang barangan lama yang tidak akan dilupakan....
Dari segi teknologi sekarang ni, memang terlampau maju dan kadang2 sukar untuk kita mengejarnye atau seiring dengan kemajuan teknologi... Salah satunye adalah mouse yang kita pakai sekarang ni.... Dulu time belajar, punyalah besar saiznye... Kemudian ada pulak yang takde wayar @ wireless.... Tapi aku kurang suka dengan mouse yang wireless sebab liar benar pergerakannye, tak sama dengan mouse yang ada wayar.... Tapi sekarang ni aku pakai juga mouse yang wireless tapi dari Apple lah.... Sangat berbeza kalau dibandingkan dengan jenama lain.... Rasanye sama macam kita pakai mouse yang berwayar.... Namanye sahaja dah menggambarkan kecanggihannye... dipanggil Magic Mouse....
Nampak dah macam kura2 terlentang dah rupanye.... Magic Mouse ni mempunyai ciri2 yang tiada lagi jenama lain ada iaitu touch screennye..... Memang hairan pada mula penggunaannye... Macamana mereka boleh merekacipta mouse ni pun sukar nak dibayangkan.... Langsung takde apa2 tanda2 atau mekanisma yang boleh kita lihat pada permukaannye.... Cuma sekeping kaca jernih sahaja yang dapat kita lihat.... Tapi fungsinye sama seperti mouse pad di laptop...
Alhamdulillah aku sekarang ni dapat peluang merasai kecanggihan mouse yang ada sekarang, walau bagaimanapun barang yang lama tetap dikenang.... Cuma kadar penggunaannye sahaja kurang.... Tapi untuk emergency kena juga pakai... lagi2 kalau2 bateri Magic Mouse tu habis tengah2 malam....
Oklah aku sebenarnye takde idea nak buat entry ni, so itulah sebabnye aku merapu tentang mouse kali ni.... Rasanye aku ada satu lagi entry berkisarkan tentang iMac baru aku yang belum aku publish.... Mungkin lepas ni kot.... Tunggu.....

2 comments:

azianierdawati said...

abg, ipod berapa hengget? sy pun guna macbook.. rs nak sgt beli MOUSE dia tu, magic maouse.. tp tgu byk duit nanti... hehhehe

i nak bl magic mouse, nak bl ipod, nak bl iphone, ok tak? ongkos mn ko...

♥♥ eija ♥♥ said...

wau pakngah ....
comel nyer mouse dia.. putih berseri hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...