Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

18 March 2010

Hari Tu Minyak, Ni Tayar Pulak Yang Hilang.... Bongok Betul....!!!!

Apa..??!!!! Hilang....!!!!! Kurang ajar betul punya pencuri.... Badigol Sood betullah.... Tayar motor aku pun engko sebat.... Ada pakguard pun tak guna.... Makin bayar maintenant lebih, ronda makin kurang pulak.....
Kejadian ni berlaku dalam bulan lepas, time tu nak keluar rumah pagi tu.... Itu pun sebab wife aku yang perasan masa nak masuk kereta.... tayar dah hilang.... Motor aku ni aku letakkan di dalam petak kereta aku di Basement 2, Flora Damansara.... Sebab aku letakkan motor aku kat sini couse dulu minyak aku banyak kali dicuri oleh kutu2 yang ada kat Flora Damansara ni.... Entah2 pakguard tu sendiri.... Sebab dia jer tahu motor aku ni berada kat sini.... Minyak kena curi tu dah dekat 7 kali kena.... Kalau dia tarik tiup minyak elok2 tu takpelah, so aku boleh cantumkan balik.... Ni tidak, siap potong terus... Dah satu hal aku nak tolak motor ke bengkel di Kampung Penchala tu....
Tapi kali ni lagi menarik, tayar motor pulak kena.... Hilang sabar aku.... Nasib baik juga tayar depan pun tak disebatnye.... Itu sebab aku pasang lock tayar.... Cuma tayar belakang jer tak pasang..... Hampeh betul....
Ni pun satu hal juga nak pergi ke bengkel ni.... Kalau ada tayar bolehlah disorong, tapi kalau dah jadi macam ni nak tolak macamana.....????!!!! Kena panggil orang bengkel datang basement parking pulak pasang tayar baru.... Masalah betullah.... Memang kurang ajar dan tak berperikemanusiaan betul pencuri tu... Lantaklah, silap2 terbalik motor engko lepas ni....
Silap2 hilang dengan motor2 sekali.... Baru tahu.... Tapi aku anggapkan kejadian ni ada hikmahnye.... Manalah tahu kalau aku bawa motor aku ni mungkin berlaku sesuatu pada aku....!!!! Inilah yang dikatakan tersurat dan tersirat dalam buku sejarah hidup kita yang telah dituliskan oleh Allah.... Aduiiii bilalah aku nak repair ni.... Pokai2....

10 comments:

Hazzy Ishak said...

jahatnye dorang
ada pakguard pun tak berguna
baik tak payah keje...huhu

Lia Hasty said...

pakguard mmg cmtuh..
umah lia pun ade pakguard ade.
bayar je gaji dorg.
tp makan gaji buta.
aritu tayar dpn moto adik lia kene curi tau.
motor lc.
ade alarm pun org leh curi lg..
geram sggh.

kite lak nk kene jd pakguard kan.
sabar je la..

Unknown said...

iks tak selamat ler tempat tu yer! apa la pencurik nie tayar moto pon dia nak curik.. apa darrrr hiii geram plak saya membacanya..

tp kan sebenarnya saya dok gelak terbahak2 baca entry awak nie hihi kelako pon ado.. nak2 plak tang awak cakap lock tayar depan jer tayar blakang tak lock.. pasni apa kata awak tak payah buh tayar kedua-duanya.. kan senang hihihi

guro2 jer tu

Wawa_Nadwa said...

ada pak guard ke takde sama je..
hmm..
ade pak guard pon takut gak cam tak selamat je kan..
heee.. shian pakngah tayar diambil org..
takde cctv ke??

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Hazzy Ishak....

Dah namanye pencuri Hazzy, kerja jahatlah tu... agaknye takde duit nak ganti tayar baru kot... Sedekah lagi saya pada orang.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Clara Emily Cancer....

Nak buat macamana, maintenant bayar, tapi hilang juga.... Makan gaji buta jer diaorang ni... setakat jaga entrance masuk jer buat apa...

Ohhh ieyr ker, tayar motor adik Lia pun kena juga... Pasang alarm..... Kalau pencuri tu, pencuri juga... macamana cara pun tetap ada jalannye... :(

Chilabaey's Spot 2 said...

To: JIVEBUMZ...

Ramai student menyewa kat sini.... Lagi2 budak2 bujang.... Jadi takde cara lain nak buat duit atau untuk diri sendiri.... Tayar time tu baru tukar jer, adalah dalan sebulan.... Tu yang menarik perhatian tu...

Sekarang ni nak pasang lock dua2 tayar sekali.... Sebab ada juga motor yang hilang dua2 tayar... Lagi teruk.... Tapi motor tu pun parking ceruk2 kawasan, memang senanglah kena curi... :) Nanti jangan gelak pulak yer Jibam...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Wawa_Nadwa...

Betullah Wa, rasa tak berguna jer bayar maintenant tiap2 bulan.... Tu lah pasal, entah2 pakguard sendiri punya kerja....

CCTV....?? Dulu ada tapi bukan dalam basement kat luar, lepas management baru langsung takde dah.... Bayar sama jer... :(

Lia Hasty said...

yerla..
org dh biasa curi.
so pandai le selok belok motor nie kan..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Clara Emily Cancer...

Betul tu, macamana punya lock pun diorang ni dah biasa buat kerja macam ni pasti hilang juga.... :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...