Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

31 March 2010

Aduiii Dapat Tag Dari Blogger Favorite... Kena Jawab Ni....!!!!


Sajelah ni nak kasi aku busy sikit....  Apa2 pun terima kasih kerana mentag saya... Lama juga tak kena tag..... Tag ni dari blogger favorite aku iaitu Cik Wawa_Nadwa.... Buat Cik Wawa, tag anda telah saya selesaikan di bawah ni.... Sila baca dengan penuh perhatian yer.... Hehehehe.... :


1. Adakah Anda Rasa Anda Hot...???

Sejak masuk umur 34 tahun ni, terasa hot sangat.... terasa dunia ini hamba, hamba, hamba, hamba yang ponya..... cewah.... giler apa... dah semakin tua adalah..... Tapi ramai lagi peminat, jangan marah.... :p

2. Upload wallpaper PC/Laptop yang anda guna sekarang...???

Dah upload dah pun... Kat atas nun.... macam jauh benor..... Gambar apo tu...???? Kojap laie den kobarkan yoor.... Bukan susah bonar tag ni.... adolah buek poning kepalo duo tigo hari.....

3. Cerita Pasal Gambar Ini...???

Cerita ini berhantu... Serammmm.... Takdelah saje jer... Gambar tu diambil pada malam Earth Hour Sabtu lepas.... Tak tahu nak tangkap apa, so tangkaplah gambar lilin atas meja makan.... Takde kerjalah katakan sambil tengok Konsert AF8.... Tapi malam tu aku lewat 15 minit untuk tutup lampu sebab baru balik dari Shah Alam, hantar wife kat rumah kak ipar aku.... Wife aku ada appointment dan aktiviti dengan mak mertua serta kak ipar aku..... Sampai2 jer terus tutup apa yang patut.... Tapi aku cover balik dengan mengextrakan 30 minit lagi untuk Bumi ku....

4. Kali Terakhir Makan Pizza...???

Last makan, 2 last month.... Domino's Pizza.... Beef Pepperoni Pizza dan entah lupalah pulak jenis apa.... Nape nak belanja saya pizza pulak ker Wawa..... Saya buleh sajorrr....

5. Lagu Terakhir Anda Dengar...???

Lagu terakhir sebelum aku masuk tidur time buat tag ni, lagu dari Nubhan : Seadanya Aku... (itu pun sebab lagu blog aku... hehehehe....)

6. Apa Yang Anda Buat Selain Menyelesaikan Tag Ini...???

Tengah khayal/terlena memandang akuarium ikan aku.... Tengok gelagat ikan di sebelah malam..... Cara dia tidur.... ( Chilabaey's...!!! tak reti2 nak tidur....!!! )...

7. Selain Nama Sendiri, Anda Dipanggil Nama Apa...???

Ni yang malu nak cakap ni..... Tapi banyaklah juga nama panggilan.... Ianya seperti berikut :

a.  Kalau blogger     : Pakngah @ Chilabaey's....
b.  Kalau wife          : Abby (hubbylah tu...) bukan Abby Abadi yer... awwww....
c.  Kalau mak/bapa  : Achah / ashah....
d.  Kalau kat sekolah (Ting.1-3 )                   : diaorang panggil Muz jer....
e.  Kalau kat sekolah (Vokasional Ting.4-5) : diaorang panggil Muz @ Muzsang....
f.  Kalau sekarang ni : Panggillah aku Shah, Muzafar Shah (ala2 James Bonds)....
                                    memang tak betul budak ni sekarang....!!!

8. Tag Lagi 5 Orang Siapa Yer Nak Tag Nie...???

Ni yang aku maleh sikit ni.... Ramai yang aku nak bagi sebenarnye..... Ramdom jerlah....

a.  Cik Eazy Insyira Dia...
b.  Cikgu Eija Ipoh...
c.  Cik Hazzy Ishak...
d.  Cik Jivebumz...
e.  Cik Icee-Yah...

9. Siapa Orang No.1 Pada Anda...???

Teman blogger Cik Puan Eazy, baru jer jadi pengantin baru..... aku suka dengan senyumannye, tapi sedih sebab tak berkesempatan untuk pergi ke majlis dia kat Melaka....

10. Katakan Sesuatu Pada Orang No.5...

Cik Icee-Yah, silalah buat tag ni juga yer.... Blogger yang gemar tinggalkan komen dalam blog aku...  Terima kasih.....

11. No.3 Ada Hubungan Dengan Sape...???

Dengan dia ni kiranye ada hubungan, dah pasti jadi aku punya pengapit perempuan dulu ni.... Sebab kawan2 dah ramai dah yang kawen, so ambil berkat pengantinlah kononnye.... hehehe.... Cik Hazzy Ishak jangan marah yer nanti saya belanja ikan akuarium yer.... Boleh jadi teman hidup....

12. Bagaimana Pulak Dengan No.2...???

Yang sorang ni baru jer bertunang.... Orang Taiping dan merupakan seorang guru yang bertugas di Ipoh, Cik Ieja.... Rajin terjah blog aku juga.... Selain tu rajin memasak dan dikongsi bersama.... Bagus2....

13. Kata2 Cinta Dengan Orang No.4...???

Cik Jivebumz, aku sayang pada mu.... hehehe.... (abis dah suruh kata2 cinta)... Jangan lupa utuskan kad kahwin awak yer bila sampai tarikhnye yer.... (dalam nada dan intonasi orang tengah angau....).... Merupakan pemenang aku dalam contest tak lama dulu....Cik Jivebumz, dah dapat rumah baru dah....???

14. Berikan 5 Yang Anda Tau Tentang Orang Yang Tag Anda....


Yang ni memang best.... Sebab diakan... Diakan.... Diakan kan kan.... :

a.  Mempunyai Si Biru dulu kemudian bertukar pada Si Puteh....
b.  Mempunyai mata yang sangat menggoda.... cewah... mata kucing orang kata...
     bukan aku kata yer....
c.  Dialah orang pertama di kalangan blogger yang panggil aku Pakngah... lepas tu ramai
     yang ikut.... (bertambah anak buah aku sekarang ni.....)
d.  Suka main bowling dan sekarang ni merupakan pemegang tahta Juara Kejohanan 
     Bowling Setempat Negeri Selangor.... Pusat Bowling kat Ampang Point tu, dialah
     ownernye kalau nak tahu.... Cik Wawa sila setkan masa dan tarikh untuk kejohanan
     seterusnye... hehehe.... Ada berani.... ????
e.  Seorang kakak yang penyayang serta anak yang baik kepada kedua ibubapanye.... Sangat
     popular di kalangan saudara mara dan terutama di kalangan blogger.....

Oklah sekian sahaja jawapan2 dari saya untuk tag kali ini... Terimalah kasih ini untuk saya buat Wawa.... Apa ayatlah aku buat ni.... Lain kali bagilah lagi yer.... (buek den poning kelapo yorrr... ) Hambik engko....

6 comments:

Wawa_Nadwa said...

Pertama sekali den ingin ucapkan terimo kasih kek Pokng0h kerano sudi buek TAG ini.. Hahahhahah!!

Den raso sangat berbango kerana P0kng0h buek pertamo kalinyo ngaku diri pokng0h HOT!! Auww.. =P

Takat Pizza den tak kis0h. Tunggu dpt cek Emcee eyh!! Kekekkee..

uit! Pokng0h ni mandai-mandai jo kato den pemegang tahto Juara Kejohanan Bowling Setempat Nogori Selangor. Malu den yor.. ^_^

Ajak main gitu-gitu je 0k je, maklumla den dh pencen. Hiks!

N lasttt sekali fofular kah den ni haaa.. aihhh! Pokng0h p0kng0h..

Sekian, terima kasih.

hehehhehhe!!

Peace!! ^_^

Hazzy Ishak said...

panjang gile tag ni

♥♥ eija ♥♥ said...

hehe pakngah...
saya dah buat dah.. tapi tak pee saya akan jawab soalan no 14 untuk pakngah yea hehe

tq pakngah ingat saye hehe

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Wawa_Nadwa...

Omak aiii, ekau kobar dalam bahaso noghori sembilan ko... dah macam noghori sepuloh den dongar dah... Koo, noghori ampang.... hehehe....

Eh... iyer ker bukan Juara Kejohanan Bowling Negeri Selangor.... Ada masuk surat khabar Metro apa hari tu.... :p

Alaaa macam main bowling hari tu jer dahlah... takyah piala2 pusingan.... Nantilah kalau ada masa dan waktu yang sesuai kita main bowling lagi, ok...??

Sapa kata awak tak fofular..!!! Fofular siutttt.... :)

Apa2 pun terima kasih kerana mengtagkan saya kali ini.... ;p

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Hazzy Ishak...

Janganlah kata panjang, pendekkan kalau boleh yer... Guna trengkas pun boleh... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To:♥♥ eija ♥♥

Alamak tersalah tembaklah pulak... Silap..!! lupa entry baru Cikgu dah buat benda yang sama... Saya random jer tu... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...