Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

23 April 2009

Tugasan Lama Aku Sebagai Photographer....

Majlis Makan Malam & Persembahan Bertenaga Adibah Noor
Sebelum majlis berlangsung.... Majlis Makan Malam Ulangtahun Persekutuan Orang Pekak Malaysia Yang Ke-10 Di Crown Princess Hotel, Kuala Lumpur.
Pada akhir tahun 2007 dulu, aku dapat satu task di mana secara tidak langsung aku merupakan sebahagian daripada AJK yang mengelolakan satu majlis kebajikan.... Aku ditugaskan sebagai Jurugambar Rasmi bagi Majlis Makan Malam Sempena Ulang Tahun Ke-10 Persekutuan Orang Pekak Malaysia yang dilangsungkan di Crown Princess Hotel, Jalan Ampang, Kuala Lumpur....
Penyanyi dan pelakon Shajiri dilantik sebagai MC malam ni...
Menunjukkan skill bahasa isyarat apa entah.....
Yang sebelah dia ni merupakan jurubahasa bagi mereka yang pekak....
Majlis berlangsung dengan gilang gemilang walaupun cara mereka berkomunikasi menggunakan bahasa isyarat... kehadiran dermawan2 dan badan2 tertentu juga memeriahkan lagi majlis tersebut.... Tugas aku adalah untuk mengambil gambar semasa majlis tersebut berlangsung... seronok juga dengan telatah mereka ni.... Mereka juga seperti kita juga pandai buat lawak di kalangan mereka... bagi aku kadang2 gelak bukan sebab lawaknya tapi telatah dan memek muka mereka ketika bercerita, penuh semangat....
Dif-dif terhormat.... Nilah kakak kepada Tun Dr. Siti Hasmah Muhd. Ali (Isteri Tun Mahathir kita....)... Apa nama dia aku dah lupa....
Yang ni En.Sazali merupakan presiden Persekutuan Orang Pekak Malaysia.... Dia pun OKU juga....
Sebelum majlis sebenar berlangsung, lagu negara ku dinyanyikan.... Time ni ayat dia '"Raja Kita Selamat Bertahtha......" .......
Di majlis ni... MC ketika itu adalah penyanyi dan pelakon Shajiri.... dan yang bestnye persembahan pada pertengahan majlis dari artis undangan dan juga merupakan penyanyi favorite aku iaitu........... Adibah Noor..... cayalah.... kita lihat dia dalam tv kita akan kata besarnye dia.... tapi bagi aku, aku akan kata mak aiii besar gila dia..... lagi besar dari aku.... tapi comel giler...... peramah.... pandai pikat hati peminat..... senyum je kerjenye.... kalau ketawa satu dewan dengar....
Sebelum persembahan dari penyanyi jemputan.... sajak dari Prof dari Jepun dengan bahasa isyarat.... dia ni OKU juga... dalam dewan senyap je sebab tak dengar suara pun... dan yang faham di kalangan diorang sahaja.....
Penyanyi jemputan..... Time best gila.... semua orang tunggu persembahan ni je..... Siapa lagi kalau bukan ADIBAH NOOR....... superb persembahan dia.....
Penuh penghayatan..... Interaksi dengan tetamu bagus giler..... Suara naik bulu roma.... Badut tu kacau je...
Tengah belajar beberapa perkataan dari jurubahasa yang dilantik dalam persembahan beliau....
Tara.. kuca... tara... kuca... ca... ca.... Pose baik punya..... terhibur giler kitaorang.... termasuklah aku..... banyak giler aku snap gambar dia.....
Gambar kenangan / rasmi di kalangan orang kuat Persekutuan Orang Pekak Malaysia.... Yang tengah tu merupakan Timbalan Pengarah Kebajikan Masyarakat Malaysia....
Yang bagusnye dia, dia tak minta bayaran pun dari majlis ni... cuma dia minta sediakan dia satu bilik eksklusif, sistem bunyi yang bagus (ada satu jenis brand apa entah aku tak ingat) dan satu ruang (kerusi dan meja) untuk dia temui peminat.... di situ dia akn buat jualan langsung album dia.... dan setiap jualan 10% ke 20% daripadanya akan di sumbangkan kepada Persekutuan Orang Pekak Malaysia ni.... Harga jualan pun murah je cuma RM20.00, dapat tandatangan dan autograf dia lagi.... Apalagi aku pun sambar satu.....
Nilah hasil yang aku beli tempohari.... RM20.00 sahaja.... Tandatangan lagi....
Ni pun kiranye pakej pembelian jugalah..... Dapatlah juga 2, 3 keping gambar.....
Tengah melayan peminat kecil selepas majlis tersebut....
Majlis berlangsung hingga pukul 12.00 malam.... selesai sahaja majlis pihak penganjur pun bagi aku sumbangan RM500.00 sebagai tanda penghargaan kerana suka rela menjadi jurugambar ketika itu... sapa sangka dapat... rezeki... rezeki.... selain itu juga aku dapat barangan lain, 3 hamper dan 1 kupon high tea untuk 2 orang di Pan Pacific Putrajaya.... tak cukup tangan nak bawa balik barang tu.... tapi majlis ni memang best giler....

4 comments:

joegrimjow said...

stylo la""

Wawa_Nadwa said...

rezeki yg tak dijangka.
rm500 tuh bkn ckitt.
=P

Chilabaey's Spot 2 said...

To: joegrimjoe - terima kasih...

To: Wawa_Nadwa - Rezeki jangan ditolak.... boleh buat shopping ni.... ;p

starlight said...

kene blanje b ni...suara adibah nor memg best!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...