Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

30 April 2009

Admitted Semula Di HUKM....

Masuk semula ke wad HUKM... Kali ni di Wad Surgeri 3, Katil 18, Tingkat 5....

Rabu (29/4/2009) - Bapa aku ada appointment semula dengan HUKM di Wad Surgeri 3 (Bahagian Urologi) untuk pemeriksaan lanjutan... Baru 2 hari keluar wad, dah kena datang balik... Sampai pukul 10.30 pagi.... daftar untuk kemasukan wad kemudian terus ke masuk.... macam biasa baju wad kena pakai semula.... Staff nurse berikan taklimat ringkas sebab dan appointment dilakukan, ini ada prosedur biasa bagi pesakit yang menggunakan tiub kencing... doktor akan tanggalkan dulu tiub tersebut dan akan buat pemerhatian semada bapa aku boleh buang air secara biasa atau tidak... ini adalah kerana bapa aku telah menggunakannya selama 2 bulan, rasa untuk kencing tidak terasa kerana ia terus melalui tabung....

Senyum bapa aku bila gambar dirakamkan.... Suka ke saje2 senyum pun aku tak tahu....

Masuk wad makan minum seperti biasa, sekejap2 doktor datang buat pemeriksaan.... air disuruh minum dengan banyak... tapi bapa aku masih tidak rasa untuk buang air kecil... pukul 4 petang bapa aku discan untuk check kandungan air dalam pundi kencing... air banyak dan sepatutnya akan terasa untuk buang air... scan demi scan dijalankan... akhirnya tiub dipasang semula, sekejap je tiub tadi dah penuh...

Adik aku tengah menunggu bapa aku... mak ada belakang tu... nyorok......

Petang tu doktor berikan taklimat mengenai bapa aku, yang mana bapa aku mengalami kebengkakkan di bahagian prostat... ubat telah diberikan tetapi ia masih bengkak maka satu pembedahan kecil akan dilakukan... jadi malam ni terpaksa didudukkan di dalam wad untuk tujuan pemerhatian.... tidurlah semalam bapa dan mak aku... nasib baik semua keperluan telah disediakan dan dibawa.... Pukul 8.00 malam aku balik ke rumah.....

...................................................................

Khamis (30/4/2009) - Pagi2 lagi mak aku call bagi tahu yang bapa aku boleh keluar wad dan balik ke rumah.... so aku dengan adik aku bergegas ke HUKM untuk settlekan hal2 pembayaran dan ubat2an tambahan untuk bapa aku.... Settle pukul 11.00 pagi, report dari doktor dan surat appointment yang akan datang.... 6/5/2009 kena datang balik untuk pemeriksaan susulan.... balik juga bapa aku...

3 comments:

joegrimjow said...

smoge slamatex

Anonymous said...

cun giler ppuan t-shirt hitam tue....
bleh ngorat x??...
hhuhuhuhu~

Chilabaey's Spot 2 said...

To: joegrimjow

Moga semuanya selamat.... doakan kesihatan bapa saya ye... TQ...


To: Anonymous

Haaa... jangan nak ngada2 ngorat adik aku... dia dah ada pakwe dah... pakwe dia badan besar macam beruang.... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...