Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

28 February 2013

Bila Dah Lama Tak Guna, Baru Tahu Cuaknye....



Bila dah lama tak guna atau dah terlampau guna pun kasut sure akan rosak punya... Time ni masa baru2 nak start aktiviti memanjat aku lah ni... Bila balik dari tracking, tengok2 kasut dah nak tercabut tapak sebab lama tak pakai... Terpaksalah jumpa doktor kasut... Kasi bedah siasat dan jahit apa yang terburai... Akhirnye bernyawa semula... 


Brother Indon ni kerjanye repair kasut dan meniaga goreng pisang... Isnin - Jumaat repair kasut di Damansara Perdana dan Sabtu - Ahad meniaga goreng pisang di Taman Tun Doktor Ismail (TTDI)... Rajin betul dia mencari rezeki halal... 


Kalau repair kasut dengan dia aku tak berkira sangat harganye... Selalunye kalau harga RM8.00, aku bagi RM10.00 jer terus tak ambik baki pun... Dan dia pulak tak berkira pun dengan aku, kalau harga RM15.00, boleh pulak dia diskaun kat aku kiranye RM10.00 jer... 

Senang jer prinsip aku dalam mengharungi kehidupan di dunia ni, jangan berkira dengan orang dan kita akan mendapat balasan kebaikan orang kat kita semula nanti... Insya Allah.... Sebab aku fikir yang aku susah, sebenarnye ada orang lebih susah dari kehidupan kita.... So, mana yang mampu kita tolong, kita tolong dengan seadanye...



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...