Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

13 February 2013

Jangan Sambut Valentine, Berdosa... Bukan Amalan Islam...!!!


Salam 1 Malaysia.... Haaa, dah malam2 ni barulah nak update blog... Hehehehe... Biasalah sibuk dan buat2 sibuk jer sebenarnye... Esok dah 14 Februari dah... Kejap jerkan masa berlalu... Maknanye dah 4 hari dah harijadi aku yang ke-37 tahun.... Makin dimakan usia dah nampaknye aku... 

Esok ni janganlah kita2 ni yang beragama Islam menyambut Hari Valentine... Ini bukannye budaya dan sambutan yang perlu diikut... Mungkin selama ini kita pernah menyambutnye, so tahun ni tolonglah jauhkan sambutan ni... Dapat dosa jer... Baiklah malam ni nanti kita baca Yaasin dan sedekahkan kepada diri kita dan juga untuk family kita yang masih hidup mahupun yang telah meninggalkan kita...

So untuk ingatan kita bersama, jangan sambut Hari Valentine ni yer... Salah disisi Islam sebenarnye... Kita ikut, kita tambah dosa, kita tinggalkan, kita dapat pahala... InsyaAllah... Sampai2kanlah yer... 


4 comments:

Miss Za said...

saya x sambut...saya sambut rancangan tv yg best2 je sempena raya cina nie..hahaha

Chilabaey's Spot said...

To : Mizz Za...

Bagus... Bukannye budaya kita pun... Baik tengok TV lagi best kan... :)

Thanks sebab terjah blog saya... :)

Unknown said...

Happy belated besday! salam kenal n done polow sini jugak.
http://nabihahsejutarasa.blogspot.com/

Chilabaey's Spot said...

To : Nea Lopah...

Terima kasih... Salam perkenalan jugak buat awak...

Insyaallah saya akan terjah kejap lagi... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...