Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

21 February 2013

Gambar Sekitar Konsert Anuar Zain 3 Dekad... Makan Hati Lagi....


Dah beberapa hari tak update blog... Kononnye rajinlah ni... Adooo.... Sebenarnye bukan malas taknak update, tapi bagi peluang korang tengok video yang aku buat khas untuk korang semasa aku menyaksikan konsert tersebut... Aku tahu ramai yang nak tahu dan nak tengok konsert tu... Tapi korang tunggulah jugak DVD Konsert tersebut di pasaran nanti yer... Lebih detail dari aku punya... 


Gambar2 yang ada ini adalah dari hasil gadget2 biasa aku ajer... Kamera dilarang bawa masuk... Dan sebarang gambar dan rakaman tidak dibenarkan... Tapi peduli apa aku, aku sorok2 bawa kamera compack... Bawak punya bawak, sorok punya sorok, sekali tengok bateri tinggal separuh jer... Alaaaa lupa betul aku nak charge semalamnye.... Tu yang guna 2 iPhone bagai tu... Kalau tak banyak jugak dapat rakam sekitar konsert tu....


Ini gambaran semasa sebelum konsert... Orang ramai baru start masuk... Dan di bawah ni gambar panorama stadium... So korang CLICK pada 3 gambar di bawah ni untuk tengok lebih jelas...


Panorama 1


Panorama 2


Panorama 3


Konsert bermula pukul 9.00 malam... Tapi ada masa tambahan lagi 10 minit... Macam masa kecederaan bola pulak... Lepas tu ada lagi tambahan 5 minit lagi...  Anuar Zain pergi toilet kejap agaknye... Takpe redha kan ajer... Biasalah konsert besar macam ni, mesti ada ajer kelewatannye... Ingat senang....


Time ni musician dah start mainkan lagu selingan dan montage...


Ramai rupanye orang kat belakang aku... 


Bila Anuar Zain keluar ajer dari bawah stage, mak aiiii gamat stadium dengan suara2 perempuan2, wanita2, gadis2, makcik2 dan nenek2 menjerit macam orang kena histeria... Jangan tak caya, ada nenek2 yang datang tengok... Tak faham aku... Dalam keriuhan tersebut, ada jugak suara jantan yang join sekali.... Aduiiii... 



So korang layan jerlah gambar2 sekitar konsert tu yer.... 



Kalaulah dapat bawak DSLR, dah sure lagi rapat gambar yang aku ambik....



Berakhir sudah konsert Anuar Zain 3 Dekad di Stadium Malawati, Shah Alam... Konsert sulong dari Anuar Zain yang julung2 kalinye diadakan untuk menghargai peminat2 beliau... Aku pun peminat Anuar Zain jugak tapi takdelah sampai fanatik sangat yer... Gitu2 ajer... Tapi konsert tersebut memang SUPERB dan sangat2 berpuas hati... 

Sebab puas hati, sebab dapat tengok sambungan videoklip Ajari Aku iaitu videoklip ekslusif Sempurnakan Aku.... Belum keluar TV lagi yer... Lagi satu Nora Danish pun ada masa nyanyian lagu Ajari Aku... Hehehehehee... Suka2... 


Snap beberapa gambar sekitar seat aku malam tu... Tinggi di atas... 



Akhirnye impian wife aku untuk tengok konsert Anuar Zain terlaksana... Suka habis malam tu, lupa habis dia kat husband yang duduk sebelah tu... Takpe bagi peluang untuk dia berhibur sekali sekala... Biar release tension sikit dengan kerja harian... 


Di luar perkarangan stadium selepas keluar.... Sempat snap membelakangi banner konsert Anuar Zain... Tapi banyaklah jugak backgraound2 yang tak diingin masuk dalam gamabar ni... Orang tengah ramai giler time ni, semuanye nak keluar balik...


Kat luar stadium ada khemah jualan barangan cenderahati Konsert Anuar Zain ni... Ada jual t-shirt, note book, poster dan entah apa2 lagi... Tapi, Masyaallah punyalah ramai orang dan berebut2 nak membelinye... Semuanye perempuan2lah... Barangnye pun mahal jugak... T-shirt sajer antara RM50-60, Note Book RM40 dan itu ajer yang aku tahu sebab wife aku beli T-Shirt yang mahal sekali dengan note book... 


Haaaa korang tengoklah keadaannye... Jangan pandang bontot tu yer.... Aku siap dah masuk dah dalam kawasan khemah dn menjadi pegawai info untuk gerai ni...

Awek 1 : 
Berapa harga baju tu yer...??? 

Aku @ Bidang Terjun
Yang tu harganye RM50, tapi yang ada tandatangan Anuar Zain tu harganye
RM60.... Note book akak nak..??? Ada kat sana tu, harga satu RM40...

Awek 1 : 
Takpelah terima kasih... 

Aku @ Bidang Terjun
Sama2, kalau nak beli minta kat diaorang tu yer... 
Saya tengah tunggu wife beli barang jugak ni...


Lepas tu datang lagi beberapa orang aweks2 dan kakak2 bertanyakan lagi, dengan ikhlas aku pun menjawab dengan rela hati... Sekali sekala menolong orang... Tak salah pun.... Patut boleh dapat sehelai t-shirt free ni... Hehehehee... 

Oklah itu sajer yang nak aku kongsikan dengan korang tentang Konsert Anuar Zain 3 Dekad kali ni... Kalau lepas2 ni ada algi konsert macam ni, Insyaallah bolehlah join lagi... Tapi tak tahulah kalau Anuar Zain nak buat untuk lagi 3 Dekad, larat ker dia nyanyi lagi...??? Entahlah... Renung2kanlah yer... Selamat beramal...



6 comments:

Unknown said...

laa..kat shah alam ea..dekat sgt..huhu. tapi tak minat sngt.ahaha..peduli apa kan.. LOL..rasanya bg fanatik fans berbaloi kot bli shirt rm50-60 tu..ayoo

Noor Atikah Ramli said...

best la dapat pegi tgk . hehehee

Bitt (double IS) said...

bang nuar jen..ramai gak ;)

Chilabaey's Spot said...

To: Nana Liena...

Memang dekat kalau ada tiketnye... Hehehehe...

Mungkin kot berbaloi bg yang fanatik... :)

Chilabaey's Spot said...

To: Cik Rongoks Ika...

Oklah jugak konsert tu walaupun 1st konsert untuk diri dia.. Memang bestlah hari tu... :)

Chilabaey's Spot said...

To: Bitt (double IS)...

Bukan ramai gak, tapi penuh giler... Walaupun masa nak masuk stadium tu, hujan lebat kat Shah Alam... Rasa mula2 tu macam nak balik jer... Abis tiket dah beli redah jugaklah jawabnye... Nasib baik berbaloi... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...