Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

29 January 2013

Gunung Nuang Lagi.. Lagi... Dan Lagi....


Salam sejahtera... Sari berita penting... Wahhhh dah macam berita RTM pulak.... Salam 1 Malaysia semua... Macam biasa dah jadi rutin mingguan aku pulak sekarang, ada masa yang sesuai aku akan ke Gunung Nuang untuk training session aku.... Macam biasa balik hari jer... Panjat pagi, tengahari balik...


Macam biasa sebelum memanjat, bila dah sampai kat Hulu Langat ni dah sure singgah sarapan untuk tambah tenaga... Hehehehe.... Tempat yang sama... Menu yang sama... Dan masa yang sama... Masa menunggu di dalam kedai sebab tak buka lagi.... Jadilah penunggu yang setia...


Tengah menunggu kedai di buka... Awal benor sampai...


Dah sarapan, terus ke kawasan Gunung Nuang... Bersiap apa yang patut.... Aku dah siap awal2 lagi dari rumah... Tunggu sarung kasut jer...


Ini adalah alternatif dan rahsia otai2 yang dah berpuluh2 kali panjat gunung... Binding tape menggantikan plaster... Lagi bagus dari plaster... Takkan tertanggal sepanjang pendakian...


Sudah bersiap sedia... Kitaorang bergerak pukul 9.15 pagi kali ni... Relaks sikit... Orang pun agak ramai jugak minggu lepas... Maklumlah cuti panjang....


Ini pondok pertama sepanjang perjalanan... Peluh aku jangan cakaplah, dah sebotol keluar... 


Pondok pertama... W1 Buluh Sembilang...


Aku skip 1 pondok... Ni pondok ke-3 W3 Buluh Akar...


Pondok ke-4... W4 Buluh Tumpat....


Ini adalah keadaan track hari tu... Agak panas dan lembab... Maklumlah malam tu hujan lebat... Awal2 lagi dah nampak pacat tengah melintas... Harammmmm....


Time ni kat pondok ke berapa entah... Dah tak tertangkap aku gambar... Penat....


Mamat ni hari ni berlari naik... Aku takdelah... Pancit sikit kali ni... Tidur tak cukup, penant bagai sehari sebelum tu.... Mental pun kurang sikit kuat kali ni...



Time ni dah nak balik dah.... Naik kejap lepas tu turun balik... Sebab ada hal lain pulak lepas ni...


Catatan masa kali ni, 2 jam 49 minit.... Sampai pukul 12.04 tengahari.... 


Juara bertahan.... Takleh beat budak ni... Jauh panggang dari api...



Sampai Start Point, terus lapor diri... Hehehehehee... Lapor kat binilah... Aku pun sama...


Lepak jap sejukkan badan dulu sebelum pergi mandi.... 


Inilah mangsa2 keadaan.... Yang kiri telah pun menamatkan perkhidmatannye minggu ni... Lepas ni akan bersara terus... Akan digantikan dengan yang baru.... 


Yang ini cempian, talak juie.... My Porscher selaku official car untuk tahun ni... Hehehehehe.... Insyaallah minggu depan akan pergi lagi... Minggu ni rehat kejap sebab ada hal lain yang telah diaturkan... Oklah jumpa lagi lepas ni sebab ada aktiviti lain lepas jer kitaorang keluar dari Gunung Nuang ni... 



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...