Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

10 January 2013

Aktiviti Sebelum Tahun Baru : Gunung Nuang... Day 1...


Entry sambungan aktiviti aku sebelum tahun baru... Mendaki Gunung Nuang di Hulu Langat, Selangor... Dah lama sangat tak ke sini... Ini kali ke-3 untuk diri aku.... Dah sure kaki semua cramp lah jawabnye... Dah lama tak bersenam... Tapi semangat nak masuk hutan ni memang menebal dalam diri aku.... Aku tenag sebenarnye bila dalam hutan ni... Dengar bunyi unggas dan riang2... Bunyi air sungai, bunyi pokok bergoyang....

Kali ni aku bertiga jer... Aku, Bert dan Kerry... Ini geng Sekolah Vokasional Setapak, Kuala Lumpur aku dulu... 


Yang ni Kerry... Kali ni dia jadi kitaorang punya Leader untuk ekspedisi tahun ni... Padahal bidang terjun jer mamat ni, sebab dia last minit nak join... Dendanye dia kena jadi Leader... Amek kau...


Take 5 kejap... Walhal dekat 15 minit berhenti kejap... Kita mula pukul 11.45 pagi dan sampai di kem dekat pukul 4.00 petang... Punyalah lambat... Selalunye untuk orang yang steady dalam 2 jam jer... Bila aku ada ni selalunye lebih lama lagi... Maklumlah muatan berat menaiki gunung... Tapi kiranye pecah rekod jugalah aku, sebelum ni kalau aku naik dengan sorang lagi kawan tu dah sure 6 jam sampai.... Lagi lambat, sebab terpaksa tunggu menunggu.... 

Kali ni pecah rekod cuma 4 jam jer aku dah sampai... Lepas ni nak try 3 jam pulak dan seterusnye 2 jam (masa standart)... Insyaallah... Tapi kena training selalulah... 2 minggu sekali, tapi balik hari.... Pagi panjat, petang dah sampai bawah balik...


Ni aktiviti kitaorang bila dah sampai dan pasang khemah... Aku pulak dah sure terjun sungai punya... Pergghhhh sejuk giler air... Dah macam air sejuk keluar peti ais... Serius.... Lagi satu sebab badan panas lagi... Tapi memang air sungai tu sejuk wa cakap lu... Kalau dah masuk dah sure taknak naik punya...


Ini ketua tukang masuk kitaorang kali ni... Minum petang siap dia masak roti sardin roll telur lagi... Air dah sure kopi punya... Kelengkapan dapur masak dia yang bawak....



Inilah dapur kitaorang kali ni... Mudah dan senang diuruskan..


Kesian Leader kitaorang... Belum apa2 dah kesejukan... Lapar lah tu...


Hidangan minum petang kitaorang selepas sampai... Malam menu lain pulak... Lagi sedap walaupun simple... Serius.... Menu rahsia dari En. Bert kita.... Oklah nanti sambung kat entry seterusnye yer... Nanti korang muak pulak tengok gambar jer penuh dalam blog aku ni.... 



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...