Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

17 January 2013

Inilah Pemenangnye Untuk Tahun 2012 Yang Lepas....!!!


Inilah pemenang untuk tahun ini... Tahun lepas orang lain...


So untuk tahun ini, pemenangnye adalah... My mum in the house... Hehehehee... 


Sebenarnye susah nak jaga hati dan perasaan ibubapa... Lagi2 kalau2 dah dikategorikan warga emas... Hati sensitif, cepat terusik hati, cepat merajuk, suka pendamkan sesuatu dari anak2, inginkan perhatian tapi taknak menyusahkan anak2 dan sebagainye...

Dan selaku anak yang dilahirkan dan dijaga oleh ibubapa kita, semua itu perlu diambilkira dan ditimbal balik jasa2 mereka... Bukan senang sebenarnye menjaga sepasang insan ini... Hanya yang berhati cekal, penyabar, mempunyai mental yang kuat, cepat menyelesaikan segala masalah, mencari penyelesaian yang mudah untuk mereka dan tidak berkira dari segi kewangan dan sebagainye...


Bagi aku penat menjaga dan menguruskan tidak sama dengan mereka menjaga dan membersarkan kita... So apa salahnye kita balas jasa mereka dan jaga mereka sebaik mungkin selagi mereka berdua masih ada... Tidak susah sekiranye kita lakukan atas nilai tanggungjawab dan nilai hormat sebagai seorang anak... 

Alhamdulillah nilai2 murni dan ajaran dari arwah abah dulu telah aku serapkan dalam kotak pemikiran aku... Tanggungjawab seorang anak lelaki tunggal dalam keluarga menguatkan lagi tanggungjawab aku pada ibubapa aku... Moga pemikiran ini berkekalan selagi mereka ada.... Aku tidak pernah mengharapkan bantuan dari sesiapa dalam menguruskan mereka... Yang penting mereka dapat mengharungi hidup, cukup kebajikan yang aku berikan, tidak terguris hati, cukup makan dan minum walaupun tak semewah orang lain dan yang penting mereka tidak terabai.... Insyaallah...

Semua orang boleh berkata2, boleh menjaga sendiri orang tua mereka... Sampai bila...??? 2-3 bulan lepas tu, bagaimana...??? Tak semua orang boleh lakukan... Alhamadulillah dan bersyukur aku setakat ini sudah 6 tahun menguruskan dan menjaga ibubapa yang sakit... Biar mereka bersama aku, biar mereka ada di depan aku dan dengan ini hati aku puas menjaga mereka.... Al-Fatihah buat Arwah Abah....


Sorrylah aku merepek pulak hari Khamis ni... Nak cerita sebenarnye iPad tu kepunyaan emak aku... Sekarang ni mak aku dalam keadaan tertekan dengan apa yang menimpa beliau tahun lepas... Itu semuanye takdir... Kita cuma pasrah dengan apa yang berlaku....

So untuk mengurangkan tekanan, aku rasa untuk hilangkan kebosanannye, aku harap iPad ni dapat membantu... Boleh tengok syarahan agama dari katil jer dan kalau boring2 boleh main games... Selain tu kalau boring2 lagi boleh Facetime dengan anak2... 


Mak...!!! Pakai spek dulu barulah nampak macam cikgu pencen... Heehhehehe.... 



Haaaa... Kan dah boleh senyum... Kalau tak masam jer muka dia.... Apa2 pun mak, moga cekal mengharungi kehidupan selepas arwah abah meninggalkan kita dan moga cepat sembuh... Bab2 menguruskan semua urusan, biar saya yang lakukan sebaik mungkin... Insyallah...



Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...