Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

11 January 2013

Gunung Nuang Day 1 : Bila Ular Melengkor Atas Kepala....


Petang tu lepak2 lepas mandi sungai... Apa yang boleh dibuat pun kalau dalam hutan ni... Sebab nak rehatkan minda sebenarnye... Bila dah takde aktiviti lain, yang bukan2 lah yang keluar... Ini adalah contohnye... Hehehehehe... Ular melengkor atas kepala.... 


Inilah penginapan 5 bintang kita orang kali ni... Khemah utk 2 orang, fly dan graund... Ruang dapur IKEA dan tempat sidai baju... Aku tidur dalam khemah sorang2 dan khemah tu sebagai stor jugak....


Petang tu dah start nyalakan unggus api kononnye...


Tapi akhirnye cuma bara jer yang ada tapi api tak jadi2 jugak sebab kayu kebanyakkannye basah.... Api taknak besar sampai ke malam... Dapat buat halau nyamuk jer... Jadilah.... Lagi pun kitaorang dah ada lampu untuk malam tu.... Cuma untuk lepak2 dalam gelap jer sambil borak2...


Amaran : Jangan ditiru di rumah... Bahaya, nanti orang kata kita giler ker aper...!!!


Payah betul api nak besar... Walaupun starter dah campak banyak dah...


Jenuh kawan aku ni nak nyalakan, last2 sampai tiup pakai mulut lagi....



Taknak nyala besar takpelah, janji ada asap untuk halau nyamuk... Kalau aku kat rumah ni, dah sure aku curahkan minyak tanah jer.... Amek engko....


Sila click gambar di atas untuk tumbesaran... Inilah pemandangan kawasan khemah kitaorang kali ni... Dekat dengan sungai.... Senang nak ambik air untuk minum dan ehem... ehem.... :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...