Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

04 January 2013

Aktiviti Sulong Sebelum Tahun Baru... Gunung Nuang Lagi...!!!


Salam pagi Jumaat.... Macam pagi sangat... Hari ni dah masuk 4 hari kita melangkah masuk ke tahun baru 2013... Alhamdulillah masih diberikan kesempatan untuk bernyawa di dunia ini...

Mungin korang bercuti hujung tahun ke shopping2 kompleks atau balik kampung dan sebagainye kan... Aku dengan member ambil peluang bercuti dengan aktiviti memanjat Gunung Nuang di Hulu Langat... Mula2 tu jadualkan pada Hari Krismas hari tu, tapi tak jadi... So tukar jadual pada 29-30 Disember 2012 iatu minggu lepas... Kalau takde apa2 kitaorang nak lepak sampai 31 Disember 2013... Konon2nye, tapi setakat 2 hari jer... Itu pun dah kira ok jugak...


Pagi2 lagi member aku Bert dah jemput aku di Damansara dalam pukul 6.30 pagi... Lepas tu ke Sentul untuk tinggalkan kereta di rumah mak dia... Dari Sentul member sorang lagi pulak pickup kitaorang... Member sorang ni memnag duduk Sentul, so pakai kereta dia jer... 

Bertolak dari Sentul dekat pukul 8.30 pagi terus ke Hulu Langat... Dah sampai kat kawasan Hulu Langat, kitaorang lepak minum dulu mengisi perut.... Perghhh lama sungguh tak bersarapan di kawasan2 kampung ni.... Apa ajer yang ditelan semuanye sedap....


Sampai di kawasan Renjer Jabatan Perhutanan di Gunung Nuang dekat pukul 10.30 pagi... Dah alang2 lambat so lambat teruslah... Pack balik beg yang dibawa... Agih2kan barang2 yang nak dibawa.... Itu dah menjadi kebiasaan untuk kitaorang... Siapa beg ringan dah sure kena sumbat punya... So kali ni aku mendaki bertiga sahaja... Takyah ramai2 buat letih jer nak menguruskan...


Ini sorang lagi member mendaki aku kali ni... Dia ni dah biasa dengan Gunung Nuang ni... Dah lebih 5 kali dia memanjat.... Tapi tak sehandal member aku Bert, rasanye dia sahaja dah lebih 20 kali memanjat Gunung Nuang ni... Sebab tu aku tak berapa risau kalau dia ada... So perjalanan mengambil masa 4 jam jugak... Sebab speed aku slow berbanding diaorang ni... Diaorang boleh mendaki selama 2 jam jer.... Sebab ada aku, maka kenalah diarang slow down sikit... Lagi pun kitaorang memang nak santai2 jer mendaki.... Seronok2 sambil meningkatkan motivasi diri... 

Oklah nanti sambung lagi, Insyaallah.... 


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...