Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

02 August 2011

JJCK : Bazar Ramadhan D'Banting... Bukan BN Yer Tu....!!!


Salam Ramadhan.... Semalam hari pertama kita berpuasa..... Dan hari pertamalah kita start membuang duit pada peniaga2 bazar.... Barisan pekerja di atas tu bukan dari mana2 parti politik yer... Diaorang ni adalah staff yang bertugas di gerai Popiah.... Dia jual hanya 3 menu sajer iaitu Popia Goreng, Popia Basah dan kuih Apam...


Tapi memang tak menang tangan bila sampai masanye... Setiap hari macam tu.... Berebut2 orang datang membeli... Aku memang dah biasa dengan gerai ni... Antara gerai terbaik untuk Popia... Kalau di kalangan orang2 Banting bila cerita tentang gerai ni, semua orang tahu akan kesedapannye.... Dan antara yang terbaik....


Yang ni pulak kalau aku singgah, pasti tidak seperti orang lain dapat.... Kalau aku ke gerai air ni, pasti layanan untuk aku lain sikit... Kalau bukan bulan Ramadhan dah pasti aku akan dapat 1 atau 2 gelas air free... Naik segan betul dengan makcik ni... Ia merupakan kawan Arwah Abah aku dan kawan mak aku juga.... Selalu kalau aku kesini aku suka beli Air Mata Kucing... Mesti dia scoop isinye banyak giler untuk aku.... Sebungkus tu sama dengan 2 bungkus air yang normal... So makcik ni akan buat manis2 dan bila balik memang kena tambah air.... So aku akan dapat 2 bungkus pada harga yang satu...


Macam nilah keadaan Pasar Ramadhan di Banting.... Aku akan datang seawal yang boleh, lebih kurang 4.45-5.00 petang... So tak berapa ramai dan peniaga pun dan semuanye sampai dah...


Dan menarik perhatian aku sebenarnye, pelbagai kaum, bangsa dan agama akan datang memeriahkan lagi pasar ini.... Kadang2 tu, bangsa lain lebih hebat membeli dari kita yang berpuasa... Itulah rezeki untuk peniaga2 Pasar Ramadhan kita setiap tahun... So lepas ni aku akan mencari lagi Pasar Ramadhan yang lain di sekitar Kuala Langat ni untuk dijadikan Info Ramadhan untuk tahun ini.. Insyaallah... 

Moga kita bertemu lagi di entry akan datang, aku ucapkan Selamat Berpuasa untuk korang semua...


Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...