Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

04 August 2011

Gadget : Lion Aku Minta Gadget Barulah....!!! Menyampah Jer Wife Aku....!!!!


Kali ini adalah sambungan entry lepas aku makan Bi Bim Bap kat Garden tu.... Minggu lepas aku beli OS (Operating System) baru untuk iMac aku.... Beli secara online di dalam App Store.... So semua setting akan diuruskan melalui online.... Macam tulah kalau kita pengguna Apple.... Ada sajer yang nak diupgrade lepas beli... Yang canggih2 pulak tu.... Tapi sangat2 puas hati....


Bila dah upgrade OS Lion ni mulalah otak ni nak gadget baru untuk OS ni.... Tu yang aku pergi ke Garden Mid Valley tu.... Sebab nak pergi ke outlet Machines.... Nak tengok gadget baru katanye... Survey dulu....


Nampak tak...???? iMac yang kiri tu masih lagi OS Snow Leopard dan yang kanan tu pulak OS Lion yang baru.... Settle satu2 dulu.... Lepas dah expert pakai, baru boleh upgrade yang lain2 pulak.... Minggu lepas 2 iMac aku berada di Damansara sebab nak upgrade.... 



Dari konon2nye nak survey dulu, bila dah sampai kat Machines terus beli..... Menyampah jer wife aku kat aku... Hehehehe.... Sebenarnye memang nak beli dari dulu lagi tapi belum ada kepentingan.... Bila dah upgrade OS Lion, barulah aku berani nak beli.... Buat apa kalau beli tapi tak pakai sangatkan....???? Membazir jer nanti....


So kali ini tambahan gadget aku untuk iMac aku adalah Magic Trackpad dari Apple.... Ia sama dengan mouse pad pada laptop... Cuma ia lebih besar dan sangat2 mudah berbanding penggunaan kita pada mousepad di laptop.... 





Kelebarannye sama dengan Wireless Keyboard iMac aku.... Memang berbaloi... Harga bagi gadget tersebut adalah RM216.00 bagi pengetahuan semua pengguna Apple yer.... Harga memang mahal tapi sesuai dengan teknologi dan cara ia dicipta.... 

Kat bawah ni antara video Magic Trackpad ni....




Layan......

2 comments:

EB said...

Heee pakai trackpad baru feel pakai apple ye dak bang? Aku pn x suka nak pkai mouse ni klu da pakai apple senang aku nak edit gmbr.. klu pakai mouse lmbt la aku jwpnya..

Huuu awesome gadget stakat ni baru ada MBP..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: EB....

Memang betul tu EB... BAru feel sebenarnye... Kita gunakan semua teknologi yang telah dicipta dan disediakan oleh Apple...

Gadget yang perlu disediakan sekiranye kita dah upgrade OS Lion bagi pengguna Desktop Mac.... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...