Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

03 January 2011

Setelah 2 Bulan Struggle, Dapat Tidut Kejap 3 Hari, Lepas Ni...???!!!


Salam Tahun Baru dan Salam 1 Malaysia semua... Sure ramai yang malas bangun pagi2 ni untuk ke office kan... Maklumlah dah lama cuti... Dan hari ni pun startlah jalan trafik jam giler2 sebab budak pun dah start sekolah.... Rasa macam nak pakai driver jer kalau nak ke office.... Hari ni bagi aku, hari yang sangat aku tunggu2 sebab setelah 2 bulan bersengkang mata, berhitam muka, keadaan huru hara, tak cukup tidur dan macam2 lagi akan berakhir... 

Sepatutnye pada hari Jumaat hari tu lagi, tapi memandangkan Jumaat Cuti Bola maka tertangguhlah urusan submittion aku ke Majlis Daerah Kuala Langat.... Tapi pagi ni dan mungkin aku dalam perjalanan ke office Cheras dan kemudian terus ke Banting untuk hantar report yang dah aku siapkan dalam tempoh 2 bulan tu....





Nah ambik engko....!!!!  4 jilid report yang telah aku siapkan dengan penuh kesabaran dan penelitian yang sangat2 rapi... Dari segi grafiknye, penulisannye, idea mork-upnye, unjurannye, statistiknye dan analisa.... Semuanye itu aku lakukan seorang... Dan dapatlah juga bantuan dari wife aku... Untuk site visit dan mengumpulan data pada awal kerja2 dijalankan, aku dengan member aku Bert yang uruskan... Kali ni secara keseluruhan, umpama kerja kali ni, kerja aku seorang... 

Dulu team aku ramai, ada 4 orang, tapi kali ni aku dan Bert sahaja yang involve sebab pegawai yang berikan aku projek ini tidak suka akan cara kerja leader aku dulu.... So, dia serahkan pada aku untuk jalankan projek tersebut... Kiranye kali ni aku leaderlah... Walaupun cuma aku dengan Bert sahaja... 

Sebenarnye projek sebegini memerlukan perancangan yang amat2 teliti... Mengatur segala jadual perjalanan, merangka kerja yang akan dijalankan sangat2 perlu... Supaya ia tidak menjadi kelang kabut dan ianye akan leibatkan kos yang banyak sekiranye keadaan tidak terancang...  Alhamdullillah segala yang dilakukan selama 2 bulan ini berjalan lancar dan hari ini aku boleh tidur lena sekejap... Sebab apa sekejap...??? Sebab satu lagi projek telah masuk dan memerlukan masa selama seminggu untuk dilakukan... Sibuk baliklah aku lepas ni... Oklah, apa2 pun blog tetap terpelihara dan pasti ada entry2 baru untuk korang semua.... Selamat tahun baru untuk semua... :)


12 comments:

Anonymous said...

wahhh...hebat....


salam perkenalan....

aDfeez said...

scary pulak tgk report tebal-tebal mcmtu... huhu

baideway.. nice header! ;D

pipoq said...

kerja rajin rajin bro..usaha tangga kejayaan..kalo pikirkan pengganggur kat luar sana tu bandingkan dengan kita yang berkerjaya ni, teramat syukur la sebab dimurahkan rezeki oleh Allah.

Nur -al- Ain said...

waaa..tahniah pakngah.. siap pun akhirnye..berbaloi kerja keras ;)

Nurmala Mazlan said...

Sekali pandang cam manual utnuk company ku...Tadewinds Plantation Berhad...Hiks~

Anonymous said...

;D

Chilabaey's Spot 2 said...

To: cik bebel sentiasa...

Takdelah hebat mana... Salam perkenalan juga untuk awak... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ADfeez...

Uissshhh scary lagi saya yang berdepan dengannye... Hehehehehe... :)

Welcome bro... Header orang malas sebenarnye... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: pipoq...

Tangga kejayaan semuanye tu... Insyallah semuanye berjalan lancar sekarang ni... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Nur-Al-Ain...

Terima kasih Ain.... Memang kali ni agak stress juga... Tapi Alhamdulillah semuanye berjalan lancar... :)

Tinggal sikit2 lagi lepas ni... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: nUR_rOsALiNdA...

Ooo iyer ker... Hahahahaa... Rasa2 lebih kuranglah tu... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: MaCy...

;) Senyum selalu macam selalu ye... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...