Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

04 January 2011

Patung Paling Mahal Pernah Aku Ada... Beribu Harganye...!!! Uishhhh....!!!


Sajer nak kongsi apa yang aku ada sebenarnye sempena tahun baru ni... Kali ni aku nak cerita tentang satu anak patung cute ni... Harganye Masyaallah punyalah mahal, beribu raban harganye...... Tapi aku dapat free jer.... Macamana boleh dapat free....??? Inilah yang aku nak promote ni.... Sila baca kat bawah sikit lagi ni.... Macam suspen jer ceritanye.... 

I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
V

Inilah patung yang aku maksudkan... Disney Cuties dari Guardian... Harganye RM1200.00.... Iyer...!!! Bukan aku nak tipu... Itulah hakikatnye..... Tapi aku dapat patung ni free jer dari Guardian... Korang nak jugakkan.... Caranye mudah dan mata pasti akan juling atau terbeliak2 lepas aku bagitahu ni....


So, untuk mendapatkan ianye secara percuma, korang kenalah beli apa2 sahaja barangan di Guardian... Sekarang ni masih lagi dalam tempoh tawaran, bermula pada 7 Oktober 2010 yang lalu dan berakhir pada 23 Februari 2011.... Masih banyak lagi masa sebenarnye....


Kita akan diberikan satu kad dari Guardian... Di mana kad ini adalah bertujuan untuk kita menampal stem yang dikumpulkan... Stem ini pulak akan diberi kepada kita secara percuma setiap kali kita membeli barangan di dalam Guardian... Mula2 tu rasa macam main2 jer pulak, dahlah gambarnye cartoon dari Disney... Tapi stem tersebut mempunyai harga yang tersendiri...



Haaaa.... Ini dia kadnye... Comelkan... Kalau perempuan memang suka benda2 macam ni.... 


Yang ni rupa dalamnye.... Nampak tak....?? Kita harus mengumpul sebanyak 60 keping stem, barulah kita boleh claim patung tu secara percuma.... Yang gambar kad di atas merupakan kad kedua aku.... 


Nampak tak stem tersebut... Cute2 jer rupanye da merupakan watak dari dunia cartoon Disney....


Kad kedua ni aku dah kumpul sebanyak 29 keping semuanye... Masih banyak lagi perjalanan tu.... Tapi kalau ikutkan tarikh tutup lama lagi.... Masih boleh kumpul sampai dapat free....


Nampak mudahkan, tapi sebenarnye susah.... Sebab nilai satu stem adalah RM20.00... Jadi setiap pembelian RM20, kita cuma dapat sekeping jer... Korang kalilah berapa ringgit untuk dapatkan 60 keping tu.... Sebab tulah aku kata, ini merupakan patung paling mahal yang pernah aku ada, RM1200.00 (60 x RM20.00 = RM1200.00 untuk satu patung).... Banyak tuuuuuu...... Kalau ikutkan harga jualan cuma RM134.90 kalau aku tak silap... Dan kalau korang dapat kumpul setakat 25 keping jer, korang boleh juga mendapatkannye dengan membeli patung tersebut dengan harga RM39.90 sahaja (kumpul 25 stem + RM39.90 = 1 Patung)...


Aku dah dapat, korang bila lagi....??? Macamana aku boleh kumpul sebegitu banyak stem...??? Buka aku rembat ker, kawtim dengan staff Guardian yer.... Pembelian sah tau.... Sebenarnye aku banyak buat pembelian kat Guardian ni setiap minggu, aku beli susu untuk minuman/makanan harian abah aku yang masih terlantar sakit... Abah aku takleh nak makan seperti biasa, kena pakai Ryle's Tube melalui hidungnye.... 

Sebab tulah aku banyak beli kat Guardian... Lagi satu aku boleh dapat 10% diskaun untuk barangan hospitality abah aku di sini.... Korang bayangkan, 1 tin susu Nutrisi tu harganye RM74.90 setin (900gram) dan 1 tin ni digunakan dalam tempoh 3-4 hari sahaja.... Kiranye seminggu 2 tin susu.... Kali 4 minggu, dah 8 tin... Biasanye akan extra 1 tin lagi.... Kalau kat farmasi luar takde diskaun sebanyak Guardian.... Paling murah pun cuma RM73.00 sahaja... Kalau kat Guardian harga RM74.90 - RM7.49 (10%) = RM67.41... Kadang2 tu diaorang beri diskaun lebih lagi sampai satu tin harga RM64.90.... Adui..... mesti tension, pagi2 lagi dah ada kiraan matematik kan.... 

Oklah itu jer yang aku nak ceritakan dalam entry kali ini, so bagi mereka yang ingin mendapatkannye, bolehlah ke Guardian yang terdekat... Itu pun sementara stok masih ada... mesti ada punya sebab orang kita jarang kumpul benda macam ni.... Macam aku sambil membeli tu ada juga bonus yang aku dapat.... Kalau semata2 nak beli pasal nak dapatkan patung tu, takde kerja lah aku......!!!!!


24 comments:

ThomasEdison said...

hahaha...mhal btul teddy nih...:)
singgah disini..
follow me back..:)

♥♥ eija ♥♥ said...

wohhh pakngah....
memang mahal giler teddey bear nie hehe...

kena buat frame nie hehe

iwan_dextrous said...

hiihi...dahsyat..hahaha...nk boleh..huhuuh

Dextrous cyber life

Hazzy Ishak said...

pernah kumpul sikit je, jarang masuk guardian.huhu

.::cik lin::. said...

wah...sgt comel la pak ngah...dah nak tutup la plak..mane sempat nak cari rm 539.90 rm1200 lagi la juah ke depan...so usha bear pakngah je lah..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ThomasEdison...

Memang mahal tapi pasal beli barang lain tu kiranye oklah... Kalau nak beli tu semata2, lupakan jerlah... :)

Saya dah follow awak dah, thanks yer jadi followers saya... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ♥♥ eija ♥♥

Patungnye free, tapi nak dapatkan free tu... Hurmmm faham jerlah cikgu...

Selamat bertugas semula... Ngajor baik2 yer mike.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: iwan_dextrous...

Memang dahsyat.... Seram sejuk pun ada.... Hehehehe... Nak ker...?? Kalau nak separuh hargalah, boleh...?? Hehehehehe... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Hazzy Ishak...

Alamak rugilah macam ni... Dulupun saya macam tu juga... Bukan banyak sangat nak beli barang kat Guardian.. Tapi tuntutan dan keperluan harian abah saya, tu yang sekarang ni, Guardian tetap di hati... Hehehehe.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: .::cik lin::.

Memang comel... Besar juga sebenarnye... Patutlah harga asalnye RM134.90... Buat peluk pun sedap... Hehehehe... (cucuk2...)... Banyak lagi sebenarnye tu... Kecuali beli barang keperluan macam saya, bolehlah dapat cepat....

Takpe nanti copy paste jer gambar saya ni yer... (bukan gambar tuan blog, tapi gambar patung... hehehehe)... :)

cikbedahlaser said...

semoga abg muz dmurahkan rezeki n dpermudahkan segala urusan.. bukan senang nk jaga org sakit..
tahniah buat abg muz

icee-yah said...

tula..icee pon ade nak kumpul..em tapi mcmlmbt je nak smpi hujung tu..

Anonymous said...

ok la tu.. dari saje2 nak beli.. tak terbeli nye... atleast beli barang sambil kumpul sticker tu.. ^_^ comel je patung tu

pipoq said...

takde harapan nampaknya..

sekali masuk guardian pun belanja tak sampai RM20..

Nur -al- Ain said...

alaaa.. ni kt guardian.. ain slalu g watson..sbb kumpul point plak kt sane..hehe

Chilabaey's Spot 2 said...

To: cikbedahlaser...

Insyaallah... Itulah yang diharapkan... Bagi meeka yang tak atau belum lagi menjaga orang sakit, mereka tak tahu... Banyak kesabaran dan tenaga yang diperlukan sebenarnye...

Terima kasih cikbedahlaser... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: icee-yah....

Hehehehe... Kalau setakat barang kecil2 memanglah lambat nak sampai... Tapi cubalah kumpul setakat mana yang boleh... dapat 25 keping pun ok boleh beli dgn harga RM39.90... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: MUNNYRA AZMIE

Betul dgn apa yang dikata tu... Kalu nak beli semata2 patung tu, nan adoooo.... Hehehehehe... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Pipoq....

Kelakar pulak saya baca komen awak tadi... Takde harapan yer... Iyerlah, kalau kaum adam ni masuk bukannye nak belia apa sgt pun... Pisau cukur selalulah belikan kat situ... Yang lain2 tu, hurmmmm.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Nur -al- Ain...

Ain.... Oit...!!! Takde kelas ker...??? Hehehehe.. Ni kiranye geng Watsonlah ni... Takde persaingan yang sihat.... :)

kodokecik™ said...

encek xpollow syer pom..syer dah pollow encek..
hehhee...guwow jah...

Alin said...

aduh bang..nak kumpul sampai 60 stem tu yg tak larat...tak larat nak kuar duit..hehehe

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Beloges...

Alamak... Maaffff.... Tak perasan lah tu... Takpe2 saya dah follow dah... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Alin...

Hehehehe... Saya sendiri pun tak larat kalau keluar duit semata2 untuk patung tu... Sebab dah kena beli barang keperluan yang wajib, itu yang jadi "alang2 menyeluk pekasam tu"... Dapat juga patung free.... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...