Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

11 January 2011

Facebook Nak Tutup..!!!??? Padan Muka Korang...


Aku dah beberapa hari dah baca hal ni... Yang menyatakan Facebook aku di tutup pada 15 Mac 2011 ni.... Habislah akaun FB aku.... Taklehlah nak cari kawan2 lagi, takleh nak chatting lagi, takleh nak ayat2 cinta lagi, takleh nak buang masa time kerja lagi, takleh nak bergosip lagi dan taklehlah nak kena marah selalu dengan bos lagi... Hehehehe....

Lantaklah korang, padan muka.... Itulah asyik ajer bergantung pada FB... Sebenarnye banyak yang negatif dari yang positif... Bergaduh dalam FB lah, kutuk dalam FB lah dan macam2 lagi... Tapi tak semuanye berkisarkan yang negatif ayer, ada juga yang baik... Macam nak cari kawan2 lama, nak bagitahu sesuatu yang baik seperti nak buat kenduri tahlil ker, nak buat kenduri kahwin ker, harijadi ker, open house ker dan bagi tahu anak kucing dah beranak... 

Bagi aku FB bukanlah sebahagian dari hidup aku, kalau tak buka facebook sehari rasa macam dunia tanpa sempadan ker, tidur tak lena ker, makan tak kenyang ker atau mandi tak kering2... Sebab aku tak berapa aktif pun... Sebab kalau aku aktif FB jawapnye kerja harian aku tak siaplah jawabnye... Dok mengadap FB jer, berkebunlah, berperanglah.... Takde kerja aku, buat kena marah dek boss jer... 

Sebab tulah kalau di agensi kerajaan, sesetengahnye cuba block laman web FB dan YM ni supaya kakitangannye fokus pada kerja dan tidak membuang masa.... Bila dah mengadap FB ni pasti kerja akan tergendala dan tumpuan akan kurang.... Pantang waktu rehat jer terus buka FB atau YM, bukan ingat nak makan dulu ker... Bila dah buka FB atau YM tu pasti keluar rehat pun lambat, bila dah keluar lambat pastinye masuk pun lambat.... Negatif atau positif situasi tersebut...????


Semua2 tu ak penting bagi aku, yang penting dalam kehidupan aku adalah BLOGSPOT... Hehehehe... Kalau sehari tak buka terasa resah menanti belah.... Terasa mandi tak basah2 dan terasa dunia tanpa sempadan... Tapi masa yang diambil untuk blog sekejap jer... Terima komen, terima followers baru, balas komen dan join semula blogger baru... Buat entry pun boleh autopublish, tak payah nak mengadap lama2.... Yang penting time kerja, buat kerja... Dah settle kerja tu lainlah cerita, tapi itu pun kenalah berpada2... 

Berbalik semula pada penutupan FB pada tarikh tersebut, aku rasa itu semua adalah spekulasi dan aku tak rasa ia akan tutup... Itu semua adalah rumus untuk mereka yang takde kerja.... Kalau tutup pun pasti ada penggantinye... Diaorang akan upgrade benda yang baru... itu semua strategi pemasaran... Percayalah... Bagi aku, ada aku kesah...!!!!

17 comments:

sYafIk-wAy said...

memang best kalau facebook ditutup , ak tak tahu ape reaksi kat sapa-sapa yang baru nak wat facebook dan ad facebook je harapan dye dlm dunia maya n .

miss lolly a.k.a luvfareda said...

camane nak meng0rat kal0 fb tutup. keh keh

Chilabaey's Spot 2 said...

To: sYafIk-wAy

Habislah gelaplah dunia... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: miss lolly a.k.a luvfareda

Kita mengurat cara orang dulu2lah... Letak surat bawah batu... Hehehehe... Ishh2 Cik Lolly kite ni... :)

Alin Marlini said...

habislah bisnes2 org yg baru nak berkembang...ngeh..ngeh..

Khairul Onggon said...

Ayat last tu best.. "ada aku kesah".. hehehe... Bg sy, fb tak penting mana kecuali dlm hal2 jejak kasih dan nak umumkan kenduri, outing kah ape.. tu jer.. hehe.. Blogspot dan flickr tanpa mereka ibarat ada dslr tp simpan dlm peti ais jer (bak kata member) hehehe... fuhhh.. leganya wat pengakuan kat sini hehehe.. Blogspot ibarat terapi hidup gak kan.. hehehe...

ciK LyndaWawa said...

yes..blog itu penting..hehehe

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Alin Marlini...

Habis lah.... Takleh den nak selamatkan ni... Huhuhu... :(

Chilabaey's Spot 2 said...

To: wa khairul onggon...

Hahahaha... Ayatlah yer bro... Betul dgn apa yang dikatakan tu... Blogspot juga di dalam hati...

Bak ada DSLR tapi simpan dalam peti ais tu menyentuh kalbu ku... Hehehehe... Lega dah...??

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ciK LyndaWawa igUana...

Blog juga tetap di hati... Resah geisah kalau tak buka... Hehehehe... :)

labulabi said...

tak kesah la nak tutup ka nak bukak ka,janji dapat makan nasik.hehehe.betul tak?

Wawa_Nadwa said...

abeslah tak bleh nak berkebun lagi.
oh takpe janji blog kan ado.
=P

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Labulabi...

Betul tu bro.... Janji dapat makan nasi bukan makan pasir... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Wawa_Nadwa....

Abeslah Wawa... Semua pekebun menganggurlah lepas ni... Huhuhu... ;p

Betul... Janji blog still adooo... :)

Puteri.Haikal said...

http://www.gengblogger.com/v/321418

Berita lanjut psl fb nie..;)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Rienz...

Insyallah saya akn terjah... Dah kelangkabut dah orang ramai tentang FB ni yer... Macam kekurangan minyak dan gula pulak... Panik2... :)

Anonymous said...

Kehkehkeh best jga facebook ttp tpi betol ka nk tutup,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...