Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

11 January 2011

Buah Apple Lagi, Cubalah Buah Durian Ker, Manggis Ker...???!!!


Buah Apple yang dimakan tak habis.... Siapalah yang gigit tu yer.... Blogger Cik Epal kot....!!!!???? Korang scroll kat bawah yer.... 

I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
V

Ni dia gadget dari Apple : iPad 64GB (Wifi + 3G)



Apacam...??? Sakit hati tak....??? Janagn sakit hati pada aku.... Aku cuma penggemar gadget2 dari Apple... Bila dah terjebak ni pasti addicted terus pada brand tersebut.... Bukanlah nak menunjuk dan berlagak, cuma nak berkongsi tentang teknologi yang ada di pasaran...


Siap ada nama tu... Itu untuk mereka yang order secara online... Tujuan sebenar adalah untuk kerja.... Buat pelaburan dan akan cuba dapatkan semula modal tersebut... Itu cara aku.... Bukan untuk membazir seperti sesetangah orang... Dan aku pun takkan bawa jalan2, cari tempat yang ada wifi (sebab tak subscribe data plan @ model yang cuma wifi jer), duduk melangok, sakit tengkok dok tunduk kerjenye... 

Kononnye sibuk dengan kerja, padahal nak tayang pada orang yang kita tu ada iPad... Takyahlah.... Buat pening kepala lepas tu ke klinik minta sakit kepala.... Sebelum  ni aku perhatikan ajer kerenah orang keliling yang pakai iPad ni... Kesian betul... Tapi dengan adanye iPad ni, mereka2 yang selalu kendong laptop ke hulu hilir, dah tak payah susah2 nak bawanye lagi... Bawa iPad jer cukup... Haaaa maknanye, diaorang ni bukanlah buat kerja sebenarnye, tapi cuma nak buka FB atau YM jer... Kalau betul2 buat kerja pasti pakai laptop kan....??? 



Bagi aku iPad ni adalah untuk storage dan juga untuk kerja2 photography aku kelak... Boleh terus check gambar event secara lebar.... Tak perlulah lagi nak bawa laptop ke hulu hilir... 


Siapa yang ada Twitter memang suka dengan benda alah ni... Aku pun ada Twitter juga : chilabaey


Kalau untuk Facebook pun memang best, paparan yang besar.... FB pun aku ada : Muzafar Shah



Kalau korang dah baca entry ni, memanglah aku ada blog kan... Takyahlah bagitahu add blog aku... Korang carilah sendiri... Hehehehehe.... Korang tengok aku punya giler kuasa...!!! Sampai semua gadget aku onkan blog aku tu.... Dari iMac, iPad dan seterusnye iPhone.... Itu belum lagi iC, iSetan, iT, iKim, iKan dan banyak lagi...




Dan kita juga boleh rotate paparan kita sebenarnye mengikut kesesuaian dan penggunaan korang.... Landscape pun boleh atau Potrait..... 


So, aku dah ada... Korang....???? Nasihat aku untuk korang semua, janganlah membeli mengikut kehendak tapi belilah sekiranye ianye merupakan keperluan... Sebab semua itu duit, bukan senang sebenarnye nak dapat... Tapi diri kita senang jer nak habiskan dan membazir.... 

Dari membazir ke arah yang kurang sihat, eloklah kita laburkan pada ibubapa kita di kampung... Kita dapat laksanakan tanggngjawab sebagai anak dan secara tidak langsung kita dapat pahala di akhirat nanti.... Dunia2 juga, akhirat jangan dilupa.... Terguris hati ibubapa kita, nak cium pintu syurga pun belum tentu pasti... Alamak itulah yang aku takut tu.... Jangan anggap mudah semua itu.... Korang renung2kanlah yer.... 

14 comments:

Hazzy Ishak said...

wah betul la!!

pipoq said...

tul tu..aku sokong 100% bab berbakti lebih kepada ibu bapa ni..selama mereka masih hidup didunia ni selama tu jugak la kita sebagai anak kene terus berbakti harta ataupun nyawa..

cikbedahlaser said...

dah agak dh beli iPad...
nasib bukan uPad

dengar kabar angin.. apple mau kuar enpone baru... iPhone 5 maybe.. amacam??? dh redi ke

Wawa_Nadwa said...

hebat!
disisi penuh dengan teknologi terkini.
=P











nak satu?

♥♥ eija ♥♥ said...

wahhhhh
ja dah agak pakngah mesti belinyer Ipad nie...
dari dia keluar ja dah terdetik pun hehe...
best kan pakngah....
huhu bila laa ja boleh jadi mcm pakngah nie huhu...

Azlina said...

wah..best rupanya...tingin nak pakai htc jer...

Nur -al- Ain said...

amboi dah sambarr.. hahaha... nnt dh bosan boleh buat hadiah contest tu pakngah.. haha..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Hazzy Ishak....

10 markah untu Hazz.... Cuba masa contest hari tu jawapan yang betul, dah sure dapat iPod... Hehehehe... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Pipoq...

Kita kena ingat selalu, walau macamana sekali pun... Jasa mereka terlalu besar sebenarnye di dunia ni... Apasalahnye kita berbakti sikit dengan mereka... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Cikbedahlaser...

Hahaha... uPad yer....

Masih jauh lagi masa untuk produk tu keluar... Kita guna iPhone 4 tu puas2 dulu lepas tu baru iPhone 5... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Wawa_Nadwa...

Sentiasa ada di sisi ku selalu... Amacam ayat...?? Ok...

Nak satu yer, boleh... Nanti saya bagi semualah terus... Hehehehe... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ♥♥ eija ♥♥

Hehehehehe.... Kalau ada rezeki nanti beli yer.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: LyNn'Azlina

HTC tak pernah explore... Best ker...???

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Nur Al Ain...

Bagus juga idea tu, boleh Ain menang lagi yer... Semalam adik bagitahu ada outlet dalam UiTM Shah Alam jual yg second iPad 16GB (wi-fi shj) harga RM400.00... Condition sgt baik... :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...