Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

30 July 2010

Dengan Ini Chilabaey Memperkenalkan.....!!! Teeeeettttt...!!!!


Hari ini aku nak war2kanlah yang aku dah dapat anak buah baru minggu lepas... Anak ke dua adik aku Azu (Mak Melly)... Yang buat aku kelangkabut ke hulu ke hilir minggu lepas... Alaaaa entry 'Operation Tersebut Mencemaskan Aku' tempohari.... Kiranye semalam genap seminggu usianye.... Lahir pada 22 Julai 2010 (Khamis).... Berat 1.82 kg jer... Kecik jer budaknye sebab tak cukup umur (8 bulan jer sebab ada masalah, tu yg doktor awalkan tu)... Masa ni doktor pasangkan alat pernafasan dan tiub untuk minum susu.....

Gambar di atas ni gambar beberapa jam lepas lahir dan diletakkan di dalam incubator.... Ni kalau dapat keluar ni, pasti tak tentu arah ni.... hehehehehe.... Namanye Raja Muhd Harris Emran Bin Raja Iskandar Syazrim Syah... Panggilan aku untuk dia lepas ni Raja Kecik.... Family aku yang lain panggil apa aku tak tahulah... Masih belum berjumpa lagi dengan pakngahnye sebab masih dalam incubator... Sampai bila tak tahu lagi.... Tak sabar ni....

Dan beberapa hari yang lalu bapanye MMS kan aku gambar terbaru.... Jeng...Jeng... Jeng..... Ada kat bawah ni....

I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
V

Haaa ni dia budak tu.... Dah pandai teleng2 kepala lagi.... So, tahun ni bertambahlah family members aku.... Dan parahnye, bertambah duit raya untuk tahun ni..... Kopak.... Tahun ni aku cadangkan jumlah duit raya tahun ni diberikan secara timbang... Siapa paling ringan akan dapat banyak... Hehehehe...  So, ada masa sebulan lagi untuk mengurangkan berat badan yer untuk yang berkenaan...... :)


Oklah tahniah kepada adik aku Azu dan Iskandar kerana mendapat anak kedua... Dah cukup sepasang dah.... Untuk menjamin kesihatan dan nyawa, terimalah 2 orang yang tersayang dengan seadanye... Tahniah sekali lagi..... Aduiiii tak sabar ni....!!!!

16 comments:

KM7 said...

baby new born....bestnya
Tahniah...!

Wawa_Nadwa said...

tahniah pakngah!!
pasni raja kecik ni pula diberi perhatian. Habes la melly.. hehehe!!

Chilabaey's Spot 2 said...

To: KM7...

Terima kasih... Dah bertambah dah ahli keluarga saya sekarang ni... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Wawa_Nadwa...

Tima aceh... Hehehehe....

Betul tu, tak fofular lagi dah Melly... Tapi saya akan layannye sama rata sebab masing2 ada kelebihan dan wataknye tersendiri.... Anak2 buah pakngah dalam blog pun sama rata juga saya layan... Jangan nakal2 yer... Nanti duit raya kurang...!!!

Raihanna said...

alahai...
comelnye baby nie....
kalau rai dapat nie...
memang abeh la baby nie....
kena cium2..
hahahhahahaha...
rai suka la budak2....
rindu pula kat adik rai tu ar...
=)

azlina aziz said...

Tahniah!!! Wah, comel nya baby boy ni. Lain rasa hati ni bila tengok baby2 baru lahir. Terdetik di hati, semoga ALLAH memberi giliran ku pula lepas ni. Insya-ALLAH. :D

Eheh, panggil Raja Kecik ke? Semoga membesar menjadi anak yang soleh dan taat pada kedua ibu bapa.

Bagus ada blog ni. Nanti bila Raja Kecik dah besar, dia baca blog ni, dia akan tau betapa payah nya mak dia melahirkan dia.

Lia Hasty said...

congratz pak ngah.
dpt anak buah baru.

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Raihanna...

Samalah... Kalau dapat budak tu pasti tak lepas punya kena cium... Tapi masih belum boleh jumpa lagi sebab dalam incubator...

Sabar2 nanti balik Malaysia nanti cium puas2 yer Rai... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: aZLiNa aZiZ....

Terima kasih... Insyallah sampai masanye nanti pasti awak akan mendapat dan merasainye...

Saya akan panggil Raja Kecik pastinye... hehehehe.... Moga2 macam tulah hendaknye...

Insyallah kalau blog ni panjang umur dan pakngahnye juga panjang umur pasti dia akan membacanye sebagai sejarah yang terukir kelak... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Clara Emily Cancer...

Thanks Lia... Dapat tambah sorang lagi... Yang dah besar2 yang banyak lorat dan ragamnye...

Yang kecik2 ni senang sikit didik... Hehehehe.... :)

ciK LyndaWawa said...

tahniah2..

bley main ngan baby baru..
huhuhu

saya teringin nak main ngan baby jugak..


Saya yang baek hati,

✿LyndaWawa✿ =)

Chilabaey's Spot 2 said...

Terima kasih2...

Betul2... Boleh main dengan baby yg baru... Suka dengan bau baby... cepat2 kahwin kalu nak baby... hehehehe.... :)

Saya yang suka hati,

♥♥ eija ♥♥ said...

hehe...
best nyer...
rindu dengan bau baby hehe..
sedap tau..
tahniah pakngah dapat anak buah baru :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To:♥♥ eija ♥♥...

Terima kasih....

Saya pun sama... tengah tunggu keluar wad jer sekarang... Kesian budak tak cukup bulan, so kena duduk dalam incubator.... Mungkin seminggu dua lagi...

Dah keluar nanti, jaga kau... hehehehe...

MizShuai said...

heee..tomel! congratz!

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Awek Tocang...

Thanks yer.... Anak buah saya yang ke empat... :)

Thanks juga sebab terjah blog saya... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...