Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

23 July 2010

Sempena Jumaat Ni, Aku Nak Sedekahlah...!!!


Alhamdulillah.... Pejam celik, pejam celik dah masuk hari Jumaat dah hari ni... Tapi minggu ni aku dengan mak aku cadang nak buat sedekah sikit... Ala2 kadar jer... Takdelah apa sangat benda yang nak disedekahkan... Mak aku tempah donut dari salah seorang nurse yang bertugas menjaga bapa aku di wad  ... Nurse ni buat part time sesiapa yang nak tempah kuih atau donut saiz XL.... Sajerlah tempah dengan dia, selain membantu pendapatan mereka ni... Lagi satu sebagai balas jasa mereka juga sebenarnye...


3 minggu lepas aku sedekah kat pantry nurse air kotak 2 pak... Buat minum2 bila mereka berehat... Seronoklah mereka bila ada orang menghargai... Samalah dengan diri kita sendiri... Kalau ada sesiapa yang menghargai apa yang telah kita lakukan, hati siapa yang tak senang dan suka... Macam tu jugalah bagi diri aku, so apa salahnye kita buat sesuatu atau belanja sesuatu untuk mereka2 ni...


Ini kali kedua mak aku tempah dengan nurse ni... Dulu pun tempah pasal nak sedekah kat orang juga... Tapi kali ni tempahan donut ni untuk jiran2 aku yang hampir setiap hari datang melawat bapa aku di wad... Tak kira masa, tengah2 panas pun diaorang datang, dalam hujan2 pun diaorang singgah... Itu yang aku terharu tu, dah lah tu bukan naik kereta, jalan kaki ramai2.... Itulah dikatakan jiran sejati... 


So minggu ni, donut untuk mereka... Minggu2 lain aku bagi yang lain pulak.... Untuk minggu ni 6 orang akan aku berikan... Tapi dalam gambar tinggal 5 jer, sebab malam semalam aku dah bagi dah... Kebetulan mereka lalu depan rumah, so aku bagi teruslah... Senang sikit kerja hari ni....


Dah stanby kat dapur mak aku, tinggal nak bagi jer kejap lagi.... Donut tu besar sebenarnye... Saiz XL... Kalau nak saiz XXL pun boleh dia buatkan... Jenuh pulak aku nak cari bekas plastik nanti... Ini pun bekas yang paling besar sekali aku beli... 4 biji dah naik penuh dah... Belum lagi XXL, mahu 2 ketul jer yang dapat masuk... Selamat Berhujung Minggu...

14 comments:

Cik Q said...

alamak meleleh air liur ngok pic donut nie..

♥♥ eija ♥♥ said...

salam pakngah :)

lama tak jenguk blog pakngah, harap semua keluarga pakngah sihat :)

sedap nyer tengok donut tuu hehe..

pakngah singgah laa blog nak minta pandangan pakngah hehe

http://dairygirzl-scopio.blogspot.com/2010/07/bunga-yang-tak-penah-nampak-kat.html

Lia Hasty said...

wah terliut tgk.
bgus gak sedekah.
murah rezeki.

mida said...

waaa.
pemurah sungguh anda

Hazzy Ishak said...

besarnya donut, kalah big apple.hehe

Entry terbaru dari Hazzy,
Which one you do prefer to use; big bag or small bag. Why?

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Cik Q...

Alamak iyer ker... nanti saya simpankan satu untuk awak... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ♥♥ eija ♥♥...

Iyer lahhh... Orang tengah sibuk, lupalah pada blog saya ni... Donut tu memang sedap, lagi satu sbb besar2...

Insya-Allah saya akan singgah nanti... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Clara Emily Cancer...

Terliur tengok yer... Sorry2... Sajer buat sedekah pada jiran2... Nak sedekah sampai Penang, jauhlah pulak... Hehehehe... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Mida...

Bukan pemurah, tapi menghargai susah payah orang... Itulah namanye hidup berjiran... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Hazzy Ishak...

Betul Hazz, Big Apple kena tukar nama sebenarnye... Patutnye tukar pada Small Apple sebab ada yang betul besar donutnye... Kalau ikutkan topping pun saya boleh pilih nak letak apa.... :)

KM7 said...

nampak best jer donut tu..

miss lolly a.k.a luvfareda said...

beshnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Chilabaey's Spot 2 said...

To: KM7...

Memang best dan sedap... Lembut jer... Lagi satu sebab besar.... hehehehe... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: miss lolly a.k.a luvfareda...

Cik Lolly.... nanti saya simpankan sekotak untuk awak yer... Confirm jadi biskut lepas ni... :)

Bila mau ambil....???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...