Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

16 July 2010

Azabnye Melawan Penyakit... Masya-Allah....!!



Hari ni masuklah 40 hari abah berada di Hospital Besar Banting bertarung nyawa melawan penyakitnye yang dihadapinye... Antibiotik, ubat tahan sakit, ubat cairkan kahak, ubat demam, air garam, calsium dan beberapa lagi ubatan sentiasa sahaja diberikan pada abah aku... Sekarang ni hampir setiap malam aku menemankan bapa aku... Setiap kali tidur di hospital ni, aku jarang lena hinggalah pagi... 

Tiap kali abah aku batuk, tiap kali abah aku sedu dan tiap kali abah aku menghembuskan nafas panjang pasti aku akan terjaga dan terus mengadap mukanye.... Kegusaran yang sangat tinggi tersemat di hati aku sekarang ni, lagi2 setelah mendengar penerangan terperinci dari doktor tempohari....


Abah aku ni seorang yang kuat melawan penyakit dan seorang yang sangat tinggi jati diri juangnye... Seorang yang sangat kuat semangat.... Mungkin itulah sebabnye beliau masih bertahan setakat hari ini... Itu semuanye adalah ketentuan Ilahi... Ini bahagian dia yang telah ditentukan, esok lusa bahagian kita pula.... 


Ini juga sebagai ujian untuk diri aku sebenarnye, menyukat nilai diri supaya insaf dan mengambil ikhtibar dengan apa yang sebenarnye yang berlaku.... Segalanye berlandaskan tanggungjawab dalam diri dan didikan dari abah juga sebenarnye... Itu tidak dinafikan... Doakan kesihatan abah aku yer agar semakin baik dan pulih sepenuhnye hendaknye.... Insya-Allah...

10 comments:

sarah shafie said...

semoga ayah saudara cpt sembuh..insyaallah..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Sarah Shafie...

Terima kasih... Insya-Allah itulah yang saya harapkan... Terima kasih kerana terjah blog saya yer... :)

kojah said...

pakcik, moga cepat sembuh ya =)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Kojah...

Insya-Allah itulah yang pinta sekarang ni Kojah... :(

eqbalzack said...

semoga ayah tuan berada dalam keadaan stabil....saya doakan...

...miSS fAi... said...

semoga abah saudara cepat sembuh.. semoga kuat dan tabah hadapi ujian Allah

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Eqbalzack...

Terima kasih tuan atas segalanye... Saya sgt2 harapkan sekarang ni....

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Miss Fai...

Insyallah saya akan tabah mengharunginye... Terima kasih atas kata2 semangat awak tu... Terima kasih juga sebab terjah blog saya ni yer....

safiyyahosman said...

bro piya doakan ayah bro kuat lawan sakit dia:)..
allah beri esaktan untuk ampunkan dosa dosa kecil kita..

dan bro mmg sya respek:)..
contoh y baik:)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: safiyyahosman....

Terima kasih banyak2 atas doa yang dipanjatkan... Betul dengan apa yang dikata...

Thanks sis... Sbb terjah blog saya ini.... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...