Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

04 July 2010

Masih Di Hospital Lagi Aku... Malam Demi Malam...


Live Dari Hospital Besar Banting: Ini merupakan malam ke berapa entah aku menemankan bapa aku di Wad 6... Pasti aku susah untuk lelapkan mata kalau berada di sini... Bukan pasal tak selesa utk tidur, tapi sentiasa berjaga2 takut ada apa2 yang terjadi pada abah aku...


Aku keluar kejap dari Wad 6, ambil angin luar.. Maklumlah dalm wad macam ni banyak kuman... Sekarang ni pun badan dah sakit2 macam nak demam jer rasanye... Tu yang aku keluar kejap ni sambil update blog yang semakin terabai..


Macam nilah kalau dah pukul 12.00 tengah malam... Lampu akan ditutup utk keselesaan pesakit.... Taklah gelap sangat, memang sedap2 untuk tidur dan berehat...

Hari abah aku masih lemah dan hari ni juga dia banyak tidur... Nampak keletihannye melawan penyakit... Sangat2 aku sedih bila aku renung muka beliau... Setiap hari aku akan datang dan bergilir2 dengan mak aku menjaganye samada siang atau malam...

Memang tidak dinafikan, keperitan dan kejerihan dalam menjaga bapa yang sakit.... Banyak kesabaran yang diperlukan... Tapi aku sekarang ni memang dah tak tahan dengan perangai orang2 terdekat aku, tunggu masa untuk meletup jer sekarang ni.... Sikap yang ditunjukkan langsung takde tanggungjawab... Langsung takde rasa belas kasihan, langsung takde nilai yang boleh dijadikan tauladan langsung...

Aku sebenarnye dah melepasi tahap kesabaran aku setakat ini... Dah sampai masa untuk aku tunjukkan siapa aku sebenarnye... Seorang yang sangat2 penyabar dan tak reti nak marah... Dan rasanye dah cukup untuk aku simpan segala2nye selama ini... Dah cukup untuk aku cover2 setakat ini... Dah tiba masanye sekarang... Menunggu detik dan ketika bila mereka terlajak kata....

46 comments:

Khairul Onggon said...

EN Chilabaeys mmg seorg yg penyabar dan tabah.. Teruskan .. Semoga segalanya dalam keadaan yg baik :)

Unknown said...

semoga abah en. chilabey cepat sembuh!

mekchu said...

teringat masa jaga arwah abah sakit tenat kat hops.. x pe, penuhi lah masa yg ada.. semoga pakcik cepat sembuh ye..

Kuronofu91 said...

abg Chilabey mmg penyabar....respect abes...

Anonymous said...

to muzshah....

btul tu bang!!!......kite bantai org tu cukup2.....biar dia terasa!!!....bodoh punyer org tu....
tu jer!!!....

from diea

Kenny De said...

semga abah bro cepat sembuh. amen

♥♥ eija ♥♥ said...

Insyallah semoga ayah pakngah beransur sihat hendaknya :)

tq pakngah follow blog baru ja :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Kal Jis...

Tapi sekali sekala hilang juga sabarnye dgn seseorang... Hehehe... Lagi2 melibatkan ibubapa sendiri... Tapi apa2 perlu berfikiran rasional...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Ienafazlyna...

Terima kasih Fazlyna... Insya Allah itulah yang saya harapkan... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Mekchu...

Sebab tulah saya sekarang sentiasa berada di hospital... Sampai semuanye bertambah baik dan berjalan lancar... Terima kasih sekali lagi... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Kuronofu91

Lumrah kehidupan... Kena juga tempuhi dalam apa bentuk sekali pun...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Anonymous...

Dah hilang sabar sebenarnye sekarang ni... Ambil mudah dan ringan jer orang2 tu... Senang sangat lepas tangan... Sampai masa diaorang esok baru tahu, tengah sihat lagi bolehlah.. Allah tak tunjukkan kekuasaannye dan masih beri peluang utk mereka berfikir lagi... Takpelah... Tapi jgn silap hari bulan sudahlah...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Kenny De

Insya Allah... Itulah yang diharapkan... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Kal Jis...

Insya Allah saya akan cuba terus bersabar... Tapi kadang2 tu hilang juga sabarnye... Hehehehehe...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: eija...

Insya Allah itulah harapan keluarga... Harap2 semuanye berjalan lancar....

Follow memollow tu tak menjadi hal lah... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Kal Jis...

Insya Allah saya akan tabah dan banyak bersabar... Hehehehe.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ienafazlyna...

Itulah harapan saya... Insya Allah kalau diberikan kesihatan sepenuhnye olah Allah...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: mekchu...

Oooo iyer ker... Dah ada pengalaman dah yer... Bagi orang yabg ada pengalaman sahaja yang tahu akan segalanye kan...

Insya Allah itulah yang diharapkan.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Kuronofu91...

Terima kasih... Itulah lumrah kehidupan saya sekarang ni... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Anonymous...

Takpelah... Senang sangat diaorang lepas tangan dan tinggalkan tanggungjawab mereka kan... Time ni hari kita dengan abah... Esok lusa biarlah diaorang dengan anak2 nye... Umur dah cepat berlalu sekarang ni...

Pandai2 jaga diri masing2 sekarang ni... Tengah sihat lagi bolehlah, sampai masanye nanti barulah diaorang tahu... Allah tengah beri peluang utk betulkan diri sendiri lagi.. Takpelah... Tapi Allah kalau nak bagi pengajaran esok bukan kira umur pun...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Kal Jis...

Insya Allah saya akan terus bersabar dalam menjaga orang tua...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ienafazlyna...

Itulah yang diharapkan... Insya Allah....

Chilabaey's Spot 2 said...

To: mekchu...

Ooooo iyer ker... Dah ada pengalam dah yer... Orang dah menempuhnye sahaja yang tahu akan segalanye... Org lain rasakan senang jer uruskan sebenarnye, padahal...

Insya Allah itulah family saya harapkan... Terima kasih...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Kuronofu91...

Terima kasih... Hakikat kehidupan saya sekarang ni.... :) Saya mampu tersenyum sekarang ni...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Kenny De...

Amin... Semoga yang didoakan dimakbulkan... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: eija...

Itulah seperti yang saya harapkan... Insyallah...

Bab follow memollow ty takde hal lah... Perkara biasalah... Hehehehe.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Kal Jis...

Insya Allah saya akan terus bersabar dan menjaga orang tua saya seadanye... Terima kasih En.Onggon... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Ienafqzlyna

Itulah yang saya harapkan sekarang ni.. Insyallah... Terima kasih yer... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Mekchu...

Ooooo iyer ker... Dah ada pengalaman dah rupanye... Orang yg pernah menjaga sahaja yang akan tahu segalanye..

Itulah yang saya harapkan sekarang ni.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Kal Jis....

Insyallah saya akan terus bersabar sehingga mana boleh... Kadang2 tu geram dengan orang keliling...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ienafazlyna...

Itulah yang saya harapkan Fazlyna... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Mekchu....

Oooo iyer ker... Dah ada pengalaman dah yer... Org yg pernah sahaje yang tahu tentang segalanye... Insyallah itulah yang saya harapkan.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Kuronofu91....

Terima kasih... Tapi kadang2 tu geram juga dgn org keliling... Macam takde perasaan langsung...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Anonymous....

Biarkanlah mereka hanyut dgn labu2 nye... Biarlah mereka senang hidupnye... Biarkanlah mereka senang melepaskan tangan mereka.... Yang penting kita jaga family kita dah.... Kita buat dan lakukan tanggungjawab kita dulu sudah...

Allah belum betul2 menguji mereka, sebab Allah mahu mereka berubah lagi... Takut sampai satu tahap nanti, Allah uji sesuatu bala baru nak sedar, bg abg sudah terlambat....

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Kal Jis...

Insya Allah saya akan terus bersabar... Kadang2 tu geram dengan org keliling... :(

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ienafazlyna...

Itulah harapan saya sekeluarga.... Insyallah semuanye akan ok... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Mekchu...

Oooo iyer ker... Dah ada pengalaman yer, org yqng pernah melaluinye sahaja tahu akan segalanye...

Insyallah semuanye akan selqmat hendaknye... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Kuronofu91...

Terima kasih... Itulah rencah kehidupan saya sekarang ni... Mana yg boleh jadi tauladan ambil, mana yg tak baik jgn ikut yer... Apa2 pun semuanye kena buat dgn hati yg amat2 ikhlas... So, semuanye akan berjalan lancar.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Anonymous....

Biarkanlah luncai hanyut dgn labu labinye... Yang penting kita dah lakukan segala tanggungjawab kita setakat ini... Kita ni nanti akan menjawab dengan Allah bukan dgn manusia.... Kalau hati tak ikhlas pun buat apa...

Akan tiba waktu dan detiknye nanti, dunia ni macam roda dan sekarang ni masa pun dah cepat berlalu... Jgn nanti baru nak menyesal bila Allah dah bagi bala... Itulah yang abang takut tu..... Sekarang Allah tengah bagi peluang supaya berubah, itu kena ingat... Kalau ditariknye nanti, macam2 boleh berlaku... Nauzubillah.... Takpelah kita doa2 kan ajerlah supaya abah cepat sihat yer... Padulik sama itu orang, kita pun tak pernah bergantung pada dia... Ada ker takde, sama jer urusan kita... :(

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Kenny De....

Amin... Insyallah itulah harapan saya.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Eija...

Insyallah... Harapan saya macam tu lah... Minta semuanye berjalan lancar..

Bab2 follow memollow tu takde hal lah... Perkara kecil jer tu.... Janji tak lost contact... ;)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Kal Jis....

Insyallah saya akan sentiasa bersabar... Kadang2 tu hilang juga sabar bila ber depan dengan orang keliling kita... :)

Unknown said...

CW doakan agar ayah bro cepat sembuh,
dan bro pun jaga jugak kesihatan ok,
kalau dah mula rasa x sedap bdn tue,
jgn lupa amik ubat ok...

take care~

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Cik Wanie...

Terima kasih Cik Wanie... Insyallah itulah yang saya harapkan... Memang kalau duduk menjaga ibubapa di wad badan memang selalu rasa macam nak demam... Maklumlah banyak kuman... Ubat tetap saya standby, takut kalau2 demam nanti siapa yg nak tolong mak saya nanti...

Thanks again Cik Wanie... :)

miss lolly a.k.a luvfareda said...

pak ngah sabar iyea :)

tabah always oke ?

Chilabaey's Spot 2 said...

To: miss lolly...

Alhamdulillah saya masih tabah menghadapinye... Dan sentiasa bersabar dengan segala dugaan dan juga perkara2 ang mengganggu kelancaran saya utk menguruskan bapa saya... Thanks Cik Lolly, selalu bagi kata2 semangat kat saya... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...