Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

22 July 2010

Pujian Pada Wad 6 Hospital Banting...!!!!


Hampir setiap hari darah abah aku akan diambil untuk dihantar ke makmal untuk diujikaji... Untuk mengetahui isikandungan dan juga untuk mendapatkan bacaan tertentu dalam bidang perubatan yang agak sukar untuk aku fahami... 

Abah aku ni, kalau nak dapatkan darah memanglah susah... Dan terpaksalah nurse atau doktor mencari2 di seluruh tangan dan akhir sekali urat dikaki... Aku dah faham sangat dengan urat2 yang ada pada abah aku ni.... Masa kat HUKM dulu pun sama... Sampaikan sejam lagi nak masuk ke dewan bedah pun terpaksa postpone beberapa jam sebab nak cari urat... Kadang2 tu urat2 ni kecut disebabkan antibiotik yang selalu diberikan pada bapa aku... 


Ini adalah sebahagian nurse2 bertungkus lumus dan bersusah payah menguruskan abah aku di wad... Dah hampir semuanye aku kenal.... Apa taknye, balik2 muka aku dengan mak aku jer yang ada menjaga abah aku.... Diaorang ni semuanye bagus2 dan baik2 belaka... Respect dengan diaorang.... Sebenarnye memang susah menjadi jururawat dan kena banyak bersabar engan kerenah pesakit.... So far, pujian boleh diberikan kepada semua nurse2 dan sister di Wad 6 Hospital Banting ni... 




Dari kiri Staff Nurse Hasanah, Staff Nurse Salmi Iryanti dan Staff Nurse Komathi... Bekerjasama untuk mendapatkan darah abah aku untuk dihantar di makmal.... Tapi tangan abah aku ni selalunye serasi dengan Staff Nurse Komathi.... Sekejap jer dah dapat urat dan darahnye sekali... Nurse2 lain pun ok juga... Tapi lambat sikitlah....


Jarum untuk menyalurkan air dan ubat juga agak sukar untuk dimasukkan... Urat2 abah aku semuanye kecik2... Untuk kali ini, kat kawasan tepi jari pulak doktor masukkan... Tempat lain tak dapat....



Azab sungguh abah aku sekarang ni dalam melawan penyakitnye.... Kadang2 tu sedih dan berlinang juga air mata aku bila melihat abah aku ketika ini.... Ya-Allah berikanlah kekuatan kepada bapa aku untuk berjuang melawan penyakitnye dan engkau ringankanlah azab ini kepada beliau.... Aku pinta agar semuanye sihat seperti sediakala... Insya-Allah...
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...