Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

20 July 2010

Abah Di Wad Hospital Banting, Adik Di Wad HUKM Cheras...Hurmmmm...!!!


Tahun ni merupakan tahun yang mana Allah SWT menguji sekali lagi family aku.... Ujian demi ujian aku tempuhi.... Bermula dari abah dikejarkan ke wad kecemasan tempohari dan sekarang ni masih berada di Hospital Besar Banting, manakala seorang lagi keluarga aku iaitu adik aku Azu (mak Melly) juga berada di wad Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) tak lama lepas bapa aku masuk wad....

Terpaksa ditahan di wad sehingga bersalin... Adik aku ni tengah mengandung anak ke dua, tapi selepas discan tempohari didapati urinye ke bawah... So, doktor beri arahan untuk tahan wad sehingga bersalin.... Itu pun terpaksa bersalin awal...


Time ni waktu aku datang melawat dia di HUKM bersama Melly, wife aku dan adik bongsu aku Anor... Aku curi2 lari ke HUKM, tinggalkan bapa aku kejap di wad dengan mak aku.... Berat sebenarnye nak tinggalkan bapa aku.... Tapi atas nasihat mak aku, aku lari juga kejap untuk tengok adik aku pulak... Kesian aku tengok dia.... Tak dapat melawat bapa aku yang sekarang ni dalam keadaan kritikal lagi.... Tapi dialah family aku yang sangat rajin telefon mak aku... Tiap2 hari dia call tanyakan pasal abah.... 

Dunia dah canggihkan, so macam2 cara kita dapat berhubung untuk bertanyakan khabar... Call boleh, MMS boleh dan Video Call pun boleh.... Telefon kalau banyak dan terlampau canggih pun tak guna, kalau tak dapat bertanya khabar mak bapa di kampung atau di hospital.... Baik buang jer, atau buat2 call diri sendiri jer.... Tunjuk kat orang yang aku ni ada telefon canggih.... Tapi aku respect dengan  adik2 aku ni.... Ada yang tua pun tak berikan teladan yang baik, dah aku persetankan dah dalam diri aku.... Biarlah dia dengan dunia labu-labunye.... 


Masa ni Melly excited dapat jumpa mamanye.... Ke hulu hilir dalam wad... Kejap duduk atas katil mama nyelah,  kejap2 buka kabinetlah, nak minumlah dan macam2 lagi.... Tapi hari aku dapat call dari adik aku yang kandungannye ada masalah sikit, jantung baby lemah sikit hari ni... Dia dah mula risau... Aku kata kat dia, ini mesti dia banyak berfikir ni.... Mana taknye, anak mana yang tak risau bila bapa masuk wad dan berada dalam keadaan kritikal sekarang ni.... 

Siapa kata takde, aku ada contoh apa, anak yang tak kenang budi dan buat tak tahu jer bapa sakit....!!! Takpe, dunia ni macam roda... Bila sampai masanye nanti, korang fikirlah sendiri tapi janganlah pulak menyesal dengan takdir Ilahi nanti.... Masa sangat2 pendek sekarang ni... Itu tandanye akhir zaman semakin hampir pada kita.... Masya-Allah takutnye aku sekarang ni.... :(

10 comments:

cik panadol said...

semoga tabah menghadapi dugaan...semoga ayah kamu cepat sembuh dan adik kamu selamat melahirkan anak...-Amin

azlina aziz said...

Salam ziarah. Dugaan datang untuk mendekatkan diri kepada-Nya dan hanya hamba2 yang terpilih sahaja. Bersyukur untuk itu (juga, nasihat pada diri sendiri)

Suka cara kamu treat your parents. Teringat kat arwah abah. Semoga damai dia di sana.

Semoga sejahtera ke atas kamu dan keluarga ;p

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Cik Panadol...

Terima kasih Cik Panadol... Insya-Allah saya harapkan yang terbaik buat masa sekarang... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: aZLINA aZIZ...

Terima kasih kerana datang ziarah ke blog saya yang tak seberapa ni... Insya-Allah saya akan menempuhnye dengan tenang dan redha...

Moga arwah abah Cik Azlina ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman... Insya-Allah...

Terima kasih lagi... :)

Puan Ninie said...

salam

sabar laa abg ye..dugaan allah tu tandanyer dia sayangkan kite..
tuk bg kite kuat hadapi sume benda..


allah tu x duga kite dengan yang di luar kemampuan kite..


jaga laa dua2 orang yg abg sayang tue..yg lain2 x hengat tu abaikan aje..sampai masa dia akan kena juga..

kem salam pada mama melly ngan abah ye..ninie doakan moga dua2 selamat..

Hazzy Ishak said...

melly bakal dapat adik baru. apa2 pun harap pak ngah tabah dengan dugaan yang menimpa.

Lia Hasty said...

sian dgr.. kene byk bersabar la..
dugaan semua nie.
smoga cepat sembuh adik dan ayah pakngah..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: mEiZ SHA...

Saya berpegang pada 'Sabar Itu Separuh Daripada Iman'.. Harap2 macam tulah... Segala dugaan dan rintangan itu tanda kekuasaan-Nya dlm menguji hamba-Nya... Saya tetap beringat...

Insya-Allah saya akan jaga semua ahli keluarga saya seboleh mungkin... Setakat mana saya mampu... Insya-Allah saya akan sampaikan salam sis pada mereka berdua... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Hazzy Ishak...

Iyer Melly nak dapat adik lelaki... Tak sabar rasanye... Insya-Allah saya akan tabah menghadapinye setakat ini... Itu ketentuan-Nya... Kita buat sebaik yang boleh dan sedaya yang mampu... :(

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Clara Emily Cancer..

Memang saya ni seorang yang sangat2 penyabar Lia... Marah saya bertempat... Insya-Allah saya akan bertahan setakat saya mampu...

Insya-Allah, itulah yang saya harapkan... Agar kedua2nye selamat dan berjalan lancar... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...