Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

02 August 2010

Apa Yang Korang Nampak....??? Cuba Teka....!!!!

Rasa2nye korang pasti tahu apa benda ni.... Dah pastinye model terbaru iPhone 4G.... Sekarang ni aku pakai iPhone 3GS... Satu2nye phone yang sangat aku minati dan teknologi yang ditawarkan sangat2 berbeza.... Bagi aku, aku sukakan kecanggihan teknologi... Jangan jadi macam sesetengah orang pakai iPhone sekadar untuk menayang pada orang yang kita ni ada iPhone.... Kalau tak mahir menggunakannye pun tak guna.... Sayang pada teknologi yang ada pada phone tersebut... Korang tengoklah dulu design untuk model terbaru ni....


Engineered Glass... All the breakthrough technology in iPhone 4 is situated between two glossy panels of aluminosilicate glass — the same type of glass used in the windshields of helicopters and high-speed trains. Chemically strengthened to be 20 times stiffer and 30 times harder than plastic, the glass is ultradurable and more scratch resistant than ever. It’s also recyclable.




Camera Plus LED Flash... The iPhone 4 camera shoots gorgeous 5-megapixel photos and stunning HD video. And with its advanced backside illumination sensor, it captures beautiful images even in low-light settings. The built-in LED flash does double duty. When you’re taking pictures, it works as a flash. When you’re shooting video it can stay on to light up the scene. And on the front of iPhone 4, the built-in camera is perfect for making FaceTime calls and shooting self-portraits.



Mic Plus Speaker... While most phones have only one microphone, iPhone 4 has two. The main mic, located on the bottom next to the dock connector, is for phone calls, voice commands, and memos. The second mic, built into the top near the headphone jack, is for FaceTime calls and for making your phone calls better. It works with the main mic to suppress unwanted and distracting background sounds, such as music and loud conversations. This dual-mic noise suppression helps make every conversation a quiet one.



Bagi mereka yang telah memakainye sebelum model terbaru ini secara maksimum akan pasti mengetahui akan kecanggihan teknologi yang ada pada iPhone 4G yang baru ini... Masih belum ada di dalam pasaran Malaysia tetapi di Singapore dan release dah...

Features kali ini sangat aku puas hati dan aku tunggu2.... Model iPhone 4G kali ni agak berbeza dengan model terdahulu, ia lebih berbentuk petak kerana ianya mempertingkatkan tahap ketahanan.... Bagi pengguna seperti aku yang mungkin lasak.... Dalam poket ada kunci keretalah, duit syilinglah, phone ni memang tahan lasak dan calar... Ianye direka pada kedua2 belah surfacenye.... kalau aku nanti, aku tambah dengan screen protector lagi... Lagilah sukar untuk calar...

So, buat masa sekarang pastinye aku kena bersabar dan tunggu sehingga iPhone 4G ini keluar di pasaran Malaysia dan pastinye juga aku antara salah seorang yang akan menggunakannye.... Hehehehe... Promote sikit sebenarnye.... Susah untuk aku samakan dengan brand2 yang lain... Dari segi teknologinye sangat2 berbeza dan cara penggunaannye sangat2 menarik..... Kalau korang nak tahu lebih detail, korang boleh layari website ni : http://www.apple.com/iphone 

Selamat menunggu..... Aku yang menunggu sebenarnye.....

18 comments:

eqbalzack said...

tuan, saya pakai hand phone biasa je..lom mampu pakai hp secanggih tuan..hehe

Unknown said...

alamak abg,
wanie br je rembat Iphone 3gs,
dah nak kluar yg baru,
mcm mana nie,
hihihihi:)

x per x per,
pelan2 kayuh kan,
hahaha:)

♥♥ eija ♥♥ said...

waaa
best laa pakngah nie..
setiap kali mesti tukar hp hehe
best kan kalau dapat ape yang kita mahu hehe...

erolnukman said...

memang canggih...tp aku lagi suka iphone 3gs...
ipod pula aku suka ipod classik..Bagi laptop,aku suka macbokpro yg lama(bingkai alumnium)...hehehe!!
kalu nak cerita pasal kcanggihan,susah...Teknologi semakin laju.Tak larat nak kejar...=)

Hariz said...

Sangat Hebat..
Nak Beli Tak Mampu
ye saya amat bersetuju ramai yang pakai h.p mahal2 adalah ntok menayang
gunalah sebaik2 mungkin dgn kecangihannya :)

New Entry Prof-Hariz
Nuffnang Pilih Kasih

Raihanna said...

salam...
rai ada baca entry sebelum2 ni pasal iphone...
jual iphone lagi tak??
sebab.... ingatkan nak beli,,,,,
setakat nie dengar cite iphone 4 nie rm2800... tol ke..
leh dapat lagi murah tak..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: eqbalzack...

Janganlah kata begitu, esok2 tuan terus beli 3 ketul... 2 buat backup.... Pastinye boleh punya... hehehehe... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Cik Wanie....

Takpe, Cik Wanie masterkan dulu iPhone 3gs tu... Bila dah mahir jual pada orang dan beli yang baru... Tapi model ni pun belum keluar lagi... Rasa mahu juga bulan September atau Oktober atau lebih lagi.... Kalau tak sabar kat Singapore dah jual dah... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ♥♥ eija ♥♥

Belum tukar lagi, tapi dah boleh book dah sekarang ni... Dalam perancangannye macam tu lah... Tengah tunggu duit projek masul dulu ni... Hehehehe... :)

* Nak hadiahkan untuk diri sendiri... Kononnye... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: erolnukman...

Betul apa yang dikatakan... Tapi untuk iPhone untuk kali ni memang saya tunggu2... Banyak kerja2 editing boleh pakai...

Ipod yang lama memang best berbanding yang baru ni... Kecik sangat dan macam tak tahan jer rupanye...

Mac Book Pro is the best... Lagi2 kalau ada yg 15' atau 17'... amat puas hati... Tunggu hujung tahun ni... hehehehe... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Hariz...

Betul awak cakap... Kebanyakkan orang una iPhone cuma nak menayang kat orang lain, tapi saya kalau kecangguhannye tak digunapakai... Cuma untuk chat, sms, jawab call, call orang dan mms, baik beli brand biasa jer... Sayang duit kalau tak dapat menggunakannye sepenuhnye... Buat pergi Umrah lagi baik.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Raihanna...

Dulu saya jual yang underwater... Sekarang ni kakinye takde... Baik beli dari outlet Machines atau dari Maxis... Beli yang original... Sebab kalau yang original ni banyak kelebihan dan kesenangannye... Kita tak perlu nak mencari2 installer crack lain...

Kita boleh link terus dengan App Store dan system akan uruskan iPhone kita dengan senang.... Nak update version pun system akan beritahu... So kita ilut sahaja arahan... kalau underwater kalau kita ni jenis kurang IT knowledge agak payahlah...

Nanti balik Malaysia beli 1 yer Rai... hehehe... :)

Azli Razali said...

jom follow

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Azli Razali...

Boleh takde hal punya.... :)

Khairul Onggon said...

Oh tidak.. satu lagi iPhone produk terbaik alaf ini... Nak beli iphone ke? lens ke? MacBook Pro? huhu..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: kal jis (im not carl zeiss)...

Saya rasa, apa kata En.Onggon beli semuanye sekali... hehehehe... Mana yang taknak tu pass pada saya.... :)

@xiM said...

IPAD tak mau??hehe

duk tunggu jugak Iphone 4G ni..tapi memang tak di nafikan ramai yang pakai sebab nak menayang kat orang..Fungsi haram tak taw..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: @xiM...

Salam Azim... Lama tak dengar berita yer... Sejak b'day Wanie jer.. iPad saya kurang sikitlah sebab penggunaannye terhad untuk saya... bagi mereka yang rajin membaca dan mengadap pc kira oklah... Tapi untuk kerja2 saya kurang sikit... Pun tak masuk M'sia lagi..

Bagus2 kita tunggu sama2 yer... Lambat lagi kot... Tapi kat S'pore dah jual dah... Tulah ramai nak menayang jer... Hehehehe... Rugi kalau tak gunakan teknologi yang telah dicipta.... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...