Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

29 August 2010

Azabnye Abah Aku Melawan Penyakit...!!!


Papan tanda yang sudah sinonim dengan kehidupan aku sekarang.... Papan tanda yang mengukir sejarah dalam family aku... Papan tanda yang paling sukar untuk aku terima sebenarnye....


Sukar untuk mengatakan sesuatu... Sukar untuk aku mengeluh akan dugaan-Nya.... Hanya hati orang yang menjaganye sahaja yang tahu akan hakikat sebuah perjalanan hidup di dunia ini.... Hanya gambar ini yang dapat menceritakan akan hakikat sebenar keazaban abah aku melawan penyakit.... Aku mohon kepada Allah SWT agar segalanye akan berjalan lancar.... Dan di kala ini mungkin darah pain yang kedua telah dimasukkan.... masih belum mendapat berita...

15 comments:

Ummu~Ishak said...

semoga abah incik chilabaey cepat sembuh.
jgn putus berdoa dibulan yg Allah limpahkan kerahmatan ni

Syamilia said...

semoga cepat sembuh...

azlina aziz said...

Tengok gambar, teringat arwah ayah. Betapa dia tak nak pergi hosp masa sakit sampai akhirnya menghembuskan nafas terakhir di rumah, di samping anak dan isteri.

Sangat sedih bila tengok orang tua kita bertarung dengan penyakit.

Kita cuma berusaha, Tuhan yang menentukannya.

P/S: Mau join conest Raya Meletops? Kecik tapak tangan, nyiru saya tadahkan ;p (erk, betul ke ke ejaan ni?)

Anonymous said...

chilabaey..slm ramadhan..
hambe mengerti akn persn yg bersrg dihati kamu..
hambe dh lalui..kini hambe sdah bergelar anak yatim kerna Dia lebih menyayangine insan yg bergelar " Ayah"...beliau pergi tak kembali pada 12 ramadhan kelmarin..buat kamu berdoa & bertawakkal lah pdnye..agar diberi kekuatan utk lalui dugaan ini..insya Allah..

Nur -al- Ain said...

jgn putus ase ye pakngah.. teruskan berdoa..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Ummu~Ishak...

Terima kasih... Itulah yang diharapkan sekarang ni... Insyallah saya akan sentiasa mengingati dan memohon daripada-Nya.. :)

Thanks sebab terjah blog saya... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Syamilia...

Insyallah dengan izinnye dan sokongan moral dari family yang lain... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: aZLiNa aZiZ....

Ci Azlina dah pun hadapinye, saya tak tahulah nanti macamana... Harapan sekarang semuanye yang baik2 sahaja...

memamg betul apa yang dikata sebab dulu kita tengok dia sihat dan sekarang ni dia terlantar sakit, sedih sangat2... Bila saya tengok gambar lama bapa saya, Allahuakbar, sayunye hati...

Contest yer, Insyallah kalau saya ada kesempatan nanti saya join yer Misi... :)

ibuayu said...

semg cepat sembuh

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Uruchimaru @ kf...

Tuan KF, saya ucapkan takziah atas pemergian ayah tuan... Sangat2 simpati saya pada perkhabaran tersebut... Tabah menjalani hidup selepas ini...

Bagi bapa saya pula sekarang saya berharap agar segalanye berjalan baik hendaknye... Segalanye adalah dugaan untuk saya dan mak saya... Hanya kita sahaja yang perlu mengatur dan melaksanakan tanggungjawab sebaikn mungkin... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Nur -al- Ain...

Insyallah saya akan sentiasa berdoa untuk kesihatan bapa saya... Terima kasih atas segala kata2 semangat selama ini... Sangat2 saya hargainye... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ibuayu...

Terima kasih.... Itulah harapan saya dan family agar bapa saya semakin pulih... Insyallah dengan izin-Nya... :)

Unknown said...

ayu puji ketabahan abang.

setelah 2 bulan menghadapi kesakitan suami dr icu ke ward..akhirnya kami dapat menjalani kehidupan seperti biasa

walaupun payah, sukar untuk dikenang tika dihospital,terutama azabnya suami melawan penyakitnya...

alhamdullilah,berkat doa sahabat termasuklah doa dari aang chilabaey...suami ayu kini sudah dirumah,walaupun masih menggunakan mesin pernafasan...namun itu sudah mengembirakan kami..kerana dia sudah elajar berpuasa dan berjalan menggunakan tongkat

syukur kerana diberi peluang untuk meneruskan kehidupan disamping ayu dan anak...amin

ayu mendoakan abang sabar dan cekal dalam menguruskan abah..insyallah, berkat doa abang sekeluarga abah kuat melawan penyakitnya....

berat mata yang memandang berat lagi keluarga abang yang memikulnya...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Siti Ruhayu Ab Rahman....

Abang dah laluinye seperti Ayu hadapi... Dari ICU ke wad biasa... Dulu mak saya dan sekarang ni bapa saya pula.... Untuk mereka yang menjaganye sahaja yang tahu akan azabnye pesakit dan juga diri kita sendiri menjalani kehidupan di hospital...

Bila dapat balik ke rumah tu merupakan satu berita yang sangat menggembirakan.... Sebab kita dapat aturkan semula hidup seperti biasa walaupun sedikit perubahan, tapi terpaksa dikejarkan semula ke hospital seperti abah abang, sedikt kegusaran di hati... Sebab pelbagai urusan perlu dijadualkan semula... Tapi itulah hakikat bila sampai masa bila orang tua kita sakit.... Harus bersedia dari segi mental dan fizikal... Alhamdullillah semua itu telah saya terapkan dalam diri saya sejak kecil lagi... Itu pun bapa saya yang terapkan untuk saya... So, agak kuat sikit semangat bila melihat mereka terlantar sakit sekarang....

Harapkan semuanye berjalan lancar dan baik2 sahaja sekarang ni.... :) Jaga suami tu sebaik mungkin dan jangan sekali2 mengeluh sebab semua ini adalah dugaan yang diberikan untuk kita bagi menguji keimanan kita walaupun tidak banyak... Tapi saya puji pada Ayu sebab masih setia dan berkorban manjaga suami, semasa di wad saya banyak juga kebajikan suami di wad tidak dijaga dengan sebaik mungkin.... Kesian bila tengok mereka... :)

Alin said...

Salam perkenalan bang...baik abg ni kan. Smg ada ganjaran di SANA nanti. Bang..saya nak ty kedai MAYCARE ni katner?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...