Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

23 August 2010

LIVE : Baru Hantar Sahur Kat Hospital...!!!


Pukul 4.30 pagi ke Hospital Banting hantar sahur untuk mak aku... Ini merupakan sahur pertama aku dengan mak aku.... Sebab apa...??? Nanti aku ceritakan dalam next entry.... Tak tidur lagi dari semalam, uruskan apa yang patut untuk family aku.... Kiranye semua yang balik rumah mak aku minggu berikan sumbangan tenaga masing2... Dari yang masak lauknye (wife aku Iena), yang masak nasinye (adik aku Anor), yang mengemas dan mengelat nak masaknye (adik aku Azu), yang beli kuihnye (adik ipar aku Is) dan yang menyepah rumahnye (pastinye anak buah aku Melly)....

Malam tadi semuanye balik semula ke Damansara dan UiTM Shah Alam, tinggallah aku sorang2... Jawabnye yang mengemas satu rumah pastinye jugalah aku..... Sebab tulah aku tak tidur lagi, dan tambah satu lagi tugas iaitu menghantar makan sahur untuk mak aku.... Sebab turn mak aku jaga bapa aku.... Esok malam aku pulak tukar syif dengan mak aku... Biar dia rehat pulak.... Oklah aku nak makan sahur kejap.... Dan rehatkan diri pulak lepas tu.... Esok jangan ada meeting sudah.... Pengsan aku jawabnye... Selamat Bersahur Untuk Semua Followers Aku..... :)

8 comments:

Khairul Onggon said...

Salam Ramadhan encik chilabaey's. Pagi2 dah hantar sahur.. Yelahkan, mak bapak kita, tanggungjwab kita. Tahniah kerana menjadi anak yg baik hehe :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: kal jis (im not carl zeiss)

Salam Ramadhan En.Onggon.... 1st time hantar sahur ni.... Memang dah tanggungjawab saya... Itulah hakikatnye sebuah kehidupan... :)

Anonymous said...

selamat berpuasa..
bila lagi nk berbkti ngn mak bapak kita kn ms dorg ni msh idup la..

Miss Hirose said...

salam ramadan dan selamat berpuasa bro~

salut la kat bro..anak yg soleh..semoga ayah bro cepat sembuh..amin~

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Nem0 o0h Nem0...

Selamat berpuasa juga untuk awak.... Betul time mereka adalah patutnye kita sanjungi dan jaga mereka... Jangan dah takde nanti baru nak dikenang2... Itu belum lagi dosa yang kita lakukan pada mereka... Uiisssh takutnye saya... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Miss Hirose....

Salam Ramadhan Sis.... Lama tak dengar cerita...???

Setakat mana yang saya mampu lakukan untuk mereka... Itu pun rasa macam tak cukup jer sekarang ni... Minta semua yang dilakukan diredhai Allah.. Insyallah moga cepat sembuh, itu harapan saya buat beliau... :(

MAZHA said...

salam, semoga terus tabah berbakti kepada orang tuamu selagi mereka masih ada, semoga pahalanya berganda di bulan yang penuh barakah ini...InsyaAllah.

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Abhamz...

Terima kasih atas kata2 semangat itu... Insyallah saya akan jalankan amanat Allah sebaik mungkin... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...