Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

25 August 2010

Apa Yang Korang Faham Dengan Papan Tanda Ini...???

Rasa2nye korang faham tak apa yang ada pada papan tanda @ signboard wad di bawah ni.... Bagi aku, aku faham semuanye... Dan bagi mereka yang tak tahu dan tak datang melawat pastinye tak tahu apa2.... Apa yang berlaku pada bapa aku selama ini.... Mereka nampak apa yang mereka baca sahaja dalam blog aku... Tapi keadaan sebenarnye tak semua orang tahu... Sebab senang sangat lepaskan tanggungjawab.... 

Next entry akan aku coretkan sedikit perjalanan kehidupan aku dengan bapa aku semenjak bapa aku sakit dan dimasukkan ke dalam wad di Hospital Banting.... Perjalanan yang bukan semua orang akan lalui... Akan aku kongsikan bersama terntang azabnye bapa aku bertarung nyawa melawan penyakitnye... Dan abgi aku semua ini adalah dugaan yang harus aku lalui bersama dengan mak aku....



Signboard Wad Pertama....



Signboard Wad Kedua...



Signboard Wad Ketiga....

8 comments:

pensel kayu said...

semoga Allah sembuhkan ayah tuan

azlina aziz said...

Salam Chilabaeys. Misi mari. Heheh.

Apa yang saya faham, kami memang tak tulis diagnosis pesakit kat signboard. Sebab (maaf kalau saya silap),ia boleh menimbulkan pelbagai versi bagi individu yang tak faham medical term.

Tapi bagi makanan/ diet patient, memang kami akan tulis begitu. Untuk alert kan PPK sebab mereka tukang bagi diet patient. If tersalah bagi, kesian kat patient. Contoh, pesakit kencing manis tapi dorang bagi makanan biasa. Haaa...kan dah naik bacaan gula pakcik tu. Heheh.

Macam ayah Chilabaeys, bila tengok perkataan RT tu, serta merta kami faham, pemberian diet adalah melalui tiub di hidung (nasogastrik) dan saya lihat ada sukatan di situ. Bermakna, hanya jumlah itu saja yang dibenarkan dalam masa sehari dan diberi mengikut masa tertentu.

Sekian buat masa ini ;p Sehingga bertemu di lain entri.

Semoga cepat sembuh untuk ayah kamu ;p

Hazzy Ishak said...

wah cik misi dah explain, hazzy dah paham dah.

semoga ayah pakngah cepat sembuh ya

Chilabaey's Spot 2 said...

To: محمد زهراوي

Terima kasih... Itulah yang saya harapkan untuk kesihatan bapa saya... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: aZLiNa aZiZ...

Wah Cik Azlina dah datang dah... Hehehehe... Betul yang diperkatakan.... Bagi mereka yang tak pernah masuk wad atau sakit pasti tidak tahu tentang perkara tersebut... Nampak macam mudah jer tugas nurse ni kan... Tapi hakikatnye banyak yang perlu difikirkan dalam menjaga pesakit...

Ok, kita ketemu pada sessi yang akan datang yer... Thanks again Cik Misi kita... Suka x3... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Hazzy Ishak...

Cik Hazzy, itulah gunanye blog yang kita ada sekarang ni.... Selain berkongsi pengalaman hidup, tentang kehidupan, tentang makanan, tentang pakaian, tentang beli itu ini, saya dapat juga information tentang kesihatan dari mereka2 yang pakar dan dah biasa dengan sesuatu perkara tersebut... So, manfaatkanlah blog ini dengan entry2 yang berguna...

Kredit untuk : http://misiazlina.blogspot.com

Unknown said...

semoga ayah kamu cepat sembuh..

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ::ienafazlyna::

Terima kasih.... Itulah yang saya harapkan sekarang ni.... Thanks sebab terjah blog saya yang tak seberapa ni... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...