Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

05 August 2010

Jangan Abaikan Mak Bapak, Insyallah Rezeki Tu Ada...!!!


Alhamdulillah... Aku bersyukur kepada Allah SWT kerana masih memberikan aku rezeki dalam aku menguruskan kedua ibubapa aku sejak 2 bulan lepas..... Aku masih bercuti tanpa gaji sekarang ni.... Tak tahu lagi sampai bila... Kerana tuntutan kehidupan menguruskan sepenuhnye kedua ibubapa aku....

Tapi semalam Alhamdulillah, bila aku terima satu panggilan yang menyatakan ada projek terbaru yang perlu disediakan untuk beberapa bulan ini... Dan paymentnye agak lumayan, bolehlah selesaikan hutang2 yang tertunggak... Yang pentingnye dapat aku menyediakan kelengkapan untuk abah aku.... Kos sehariannye semakin bertambah dan sekarang ni sangat sukar untuk ditinggalkan bersendirian... Kalau tak aku yang menemankannye, pasti mak aku akan menjadi pengganti... 

Kerja2nye juga memang dah biasa aku lakukan, dan yang pentingnye aku cuma perlukan beberapa hari untuk kerja luar dan selebihnye hanya menghadap iMac aku.... Dan kawasan projek pun cuma kat area kampung aku ni sahaja... Syukur kepada Allah kerana aku masih lagi dapat menumpukan tanggungjawab aku kepada pengurusan abah aku.... Alhamdulillah... 

Itu semuanye memerlukan keberkatan dan keikhlasan kita dalam melakukan segala apa yang berkaitan dengan kedua ibubapa kita... Doa mereka sangat berharga dan doa mereka juga yang bakal membawa bencana kepada kita... Subhanallah.... Doakan untuk aku yer agak segalanye berjalan lancar....

8 comments:

Hazzy Ishak said...

pak ngah be strong, lepas ni hazzy belanja sebulan megi okayy

♥♥ eija ♥♥ said...

yeah pakngah, ja pun setuju.. macam en. tunang pun skg nie strugle dengan job dia, ja hanya boleh beri tahu ALLAH itu ada kan???

Teh Ais Gula Madu said...

hope everything out there juz gonna b fine..

yup, tul tu..dgn mak ayah, jgn berkira apa pun..rezeki tu allah bagi. tambah2 klu balas jasa mak ayah ni..tuhan akan tolong jgk dlm apa bentuk skali pun ganjaran yg dia beri, samada kita sedar atau tak jer.

Nur -al- Ain said...

umpama selepas hujan muncul pelangi indah ;) Allah tak kan sia siakn pengorbanan pakngah.. yang penting ikhlas kan ;)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Hazzy Ishak...

Alhamdulillah... Ada juga orang yang nak belanja besar untuk saya... hehehe... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ♥♥ eija ♥♥...

Banyak sebenar tanggungjawab yang perlu dipikul... Perlukan kekuatan mental dan fizikal sebenarnye... Tapi Alhamdulillah kesihatan saya masih baik dan dalam kepayahan menguruskan ibubapa ni, Allah masih berikan saya rezeki... Syukur saya kepada-Nya... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Baby Berry...

Insyallah itulah yang saya harapkan... Betul apa yang dikata... Tidak perlu berkira dengan ibubapa sebenarnye... Masa kita kecil dulu pernah mereka tak berikan apa yang kita hendak...??

Macam2 lagi diberikan untuk menghiburkan kita... Apa salahnye kita sumbang sikit rezeki yang kita ada sekarang ni... Lagi2 kalau mereka dah mula sakit...

Saya dah nampak sebenarnye balasan Allah kepada saya dalam menjaga ibubapa... Walaupun bukan kemewahan berlipat kali ganda, tapi rezeki tu tidak putus terus.. Alhamdulillah... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Nur Al Ain...

Itu yang saya harapkan... Allah masih tak lupakan saya... Sebab segala yang saya lakukan saya sematkan dalam hati semuanye perlu ikhlas... Tidak boleh berniat lain... Dan dalam masa yang sama doa2 yang dipanjatkan... dan juga doa dari blogger2 saya juga... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...