Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

28 October 2009

Nasi Lemak Antarabangsa D'Mutiara Damansara...

Yang cerita dan aktiviti aku pada minggu lepas...... Teringin sangat nak makan nasi lepak dengan sambal sotong ker, udang masak petai ker..... Jadi hari Sabtu 18/10/2009 hari tu aku, wife dan anak buah Intan pagi2 lagi dah keluar pergi cari apa yang di hajati.....
Aku cerita kat dia, yang aku teringin sangat nak makan nasi lemak..... terus jer dia cadang makan kat Nasi Lemak Antarabangsa..... Tapi bukan kat Kampung Baru tapi kat Kota Damansara.... Aiiittt....!!! aku yang duduk dekat dengan tempat tu pun tak tahu diaorang ada buka kat situ..... Apa lagi bergegas dengan semangat wajarnyelah.... hehehehe.....
Memang luar jangkaan aku sebenarnye.... Padahal aku selalu lalu kat blok perniagaan ni.... Macamana boleh tak nampak.... Kalau masa aku bujang2 dulu duduk kat Kampung Baru kedainye taklah macam ni pun.... kampung je rupanye.... sekarang ni dah macam restoran mewah..... Takpe aku try dulu, rasanye sama tak dengan rasa yang dulu2.....
Memang sama seperti dahulu..... Time ni aku ambil nasi lemak dengan udang sambal petai.... Wife aku ambil nasi lemak sotong dengan paru..... dan Intan ambil nasi lemak biasa jer.... Memang kelas sungguh restoran ni.... dah jadi macam kopitiam.... dari set pinggan hingga cawan dan gelasnye ada logo..... Satu kemajuan....
Tapi kita kira dari segi harganye pulak... sama dengan harga lama..... Ohhhhh tidakkkkkk..... berlipat kali ganda..... dulu sebungkus baru RM1.50... sekarang kira sepinggan RM3.90.... belum ambil lauk lagi tu.... kita orang makan pagi tu semuanye RM29.00..... Memang tak berbaloi sebenarnye tapi dengan layanan dari diaorang tu memang kita akan berpuas hati.... Siap ada pegawai PR lagi siap tanya macamana dengan hidangan dan service... Oklah orang Melayu meniaga..... support sikitlah.....
Tapi yang bestnye, cuma aku tak sempat nak tangkap gambar, kat bawah jer (parking lot) restoran Nasi Lemak Antarabangsa ni.... adalah seorang makcik ni pun berniaga nasi lemak... aku tengok lauk dia lagi banyak dari restoran tu.... dan pastinye harganye lebih murah..... selamba jer dia berniaga..... Lagi ramai dari dalam restoran..... entah2 lauk2 tu pun dari makcik tu kot.... hehehehe..... Itulah namanye peredaran zaman......

8 comments:

farish izaryl @izreez said...

emm cedapnyaaaaaaaaaa

eazy insyira said...

penah gak dgr blogger komen ni
nasi die dah tambah mahal.
ish ish ish

Lia Hasty said...

sedap ke..
nnti bw lia g makan k..

joegrimjow said...

mahal kot 30 ringgit wlpon layanan
aigooo

Chilabaey's Spot 2 said...

To: farish H...

Cedap siut.... hehehe... datanglah sini nanti...:)

Chilabaey's Spot 2 said...

Memang pun, pada tahap terkejut punya... dulu boleh makan 2 ke 3 bungkus... sekarang kalau nak makan kena fikir 2 ke 3 kali... hehehe.... rasanye tetap sama seperti dulu.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Clara Emily Cancer...

Mai datang sini dulu, baru boleh bawak makan.... hehehe.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: joegrimjow...

Memang mahal pun.... kalau nak diikutkan.... :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...