Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

28 October 2009

Family Gathering Di Tony Roma's Cinelasure....

TONY ROMA'S DI CINELASURE, MUTIARA DAMANSARA
RESTORAN YANG MENJADI KEGEMARAN KU.....
Chilabaey's dengan wifenye........ Yang ni aktiviti aku sepanjang minggu lepas..... Tarikh 18 Oktober 2009 (Ahad).... Tujuan aku ke sana adalah untuk meraikan harijadi bapa mertua aku bersama family mertua..... Semua adik beradik wife aku berkumpul di sini.... ada yang dari Seremban, dari Shah Alam, ada yang dari Cyberjaya, sorang lagi dari Serdang dan paling jauh sekali akulah dari 10 minit perjalanan dari rumah.... uuuiiih jauh tuuuu......
Sebelum makan macam biasa sekarang ni nak bergambar sesaje....
Tengah discuss dengan mak mertua aku nak makan apa.... sebab kat sini makanan Western sahaja disediakan..... Tapi memang sedap makanannye.... pasti akan datang lagi walau pun harganye mahal.... tapi puas hati nak buat macamana.....
Yang sampai awal time ni adalah abang ipar aku yang dari Seremban..... Masuk2 jer dah nampak biras aku tengah meneliti menu atas meja.... dah sure dia tengah pening nak makan apa... hehehe.....
Aku datang sekali dengan adik ipar aku EE sebab dia singgah rumah aku dari Cyberjaya...... So, aku memang sekarang ni malas nak drive.... menadah tanganlah bila ada orang offer pergi sekali..... bagus2.... dulu sebelum ada lesen aku selalu awak dia, time nilah masa untuk aku pulak......
Bila dah semua ada, maka dengan semangatnye kitaorang order menu apa yang dihayatkan..... Yang ni adalah appertizernye.... yang ni pun dah mengenyangkan.... tapi kena susun dalam perut baik2 jangan sampai main course sampai dah tak larat nak makan dah......
Tengah melayan appertizer dulu sementara main course sampai....
Telah tiba masanye...... Main course sudah datang..... uuuiiihhh sedap tu.... Yang ni wife aku punya.... Rib..... apa namanye aku lupalah.... tapi paling sedaplah kalau dalam Tony Roma's ni..... Korang kena try juga nanti......
Tengah menunjukkan appertizer yang berada di depan aku.....
Wife aku punya order...... Daging dia perhhh lembut giler..... Yang tulang tu tak leh lah makan....
Yang ni aku punya.... beef steak...... pun sedap juga.... daging dia lembut betul.... yerlah daging mahal macam tu lah rasanye.....
Yang ni menu untuk anak2 buah aku burger dan entah apa2 lagi.... untuk kanak2 makanan yang diberi adalah percuma... Free tu....siap dapat mainan lagi.....
Tengah menikmati hidangan.... Aku jer yang makan ni.... sebenarnye aku yang paling lambat usik berbanding yang lain2....
Tengah menikmati hidangan yang sampai..... Time ni seorang lagi adik ipar aku tak sampai2.... Adik bawah wife aku.... dia dari Serdang kot...... Bila semua makanan yang di pesan sampai baru dia terpacul..... boleh sesat pulak, padahal dulu duduk dengan aku semasa praktikal kat sini..... maklumlah dah lama duduk Johor....
EE macam nak tuuuuut...... jer rupanye......
EE order macam aku juga tapi dia suka medium tapi aku suka well done....
Tengah lupa diri.... hehehe makan tak hingat donia..... takpe lepas ni pasti ada lagi yang tak habis akan diserahkan kat dia.... macam biasa..... Perut dia banyak... siap ada reserve lagi..... metabolisme tinggi.....
Time ni pihak Tony Roma's buat supprise memberikan kek harijadi berlilin serta menyanyikan lagu Happy Birthday untuk bapa mertua aku...... Semua pekerja dari luar sampai ke dapur, mereka menyanyikannye..... punyalah kuat, tambah lagi dengan customer yang berada dalam restoran tu sekali menyanyi...... meriah giler2....... habis orang yang lalu lalang di luar pun terjengok2 tengok apahal..... Bapa aku kali ini kitaorang hadiahkan Handphone baru, sebab N70 bapa aku dah rosak..... Pakat kongsi adik beradik belikan yang baru....
Yang ni bukan hadiah untuk bapa aku tetapi hadiah dari bapa dan mak mertua aku untuk setiap family..... Alaaaa hadiah yang aku ceritakan dalam entry hari tu..... Inilah projeknye...... Yang lain tak tahu.... aku dengan wife jer..... So, takdelah supprise sangat..... Thanks dad......
Untuk pasangannye juga dapat hadiah dari mak mertua aku...... Aku pun dapat juga..... Kalau ikutkan sambutan harijadi bapa aku kali ni yang paling meriah...... selalu sambut kat Kelab Golf Di Raja Perak dan hotel2 jer..... kali ini di luar kawasan liputan...... Oklah juga.....
Yang nilah akak ipar aku Nora a.k.a Cho yang duduk di Shah Alam..... Husband dia nilah yang berambut panjang dan bekerja kat Dubai..... Memandangkan dia takde, maka anak2 mewakilkan bapanye.....
Yang ini pulak adik ipar aku Azli a.k.a Uda yang dulunye duduk di Johor dan sekarang ni berada di Serdang.... Yang nilah yang tak sampai2 tu.... sesatlah katakan..... Sekarang bertugas di Menara TM..... Kalau korang nampak yang berada di belakang tu pulak adalah abang ipar aku Azizi a.k.a Nyah yang tinggal di Seremban..... dan sebelahnye tu wife dia selaku ana punya beraslah..... opss biras.... jangan marah yer Kak Nyah a.k.a Kak As......
Posing kenangan semasa berada di Tony Roma's.... Riuh satu restoran......
Yang tiga orang ni lah anak2 buah aku..... Hadiah yang 2 tu untuk yang lelaki dan yang perempuan wife aku belikan apa entah..... Budak bila dapat hadiah, berlari2 ke Mak Yang nye ucap terima kasih.... Seronokkan jadi budak2, takyah pikir apa2.....
Tapi apa2 pun yang pentingnye semasa membuat bayaran..... Makanan yang sedap, layanan yang bagus dan mesra, harga tak jadi ukuran... Janji puas hati..... Hari tu, semua perbelanjaan ditanggung oleh kakak ipar aku.... Bill semua seperti gambar di atas tapi kitaorang pun sumbanglah sikit2 kat kakak ipar aku tu.... walaupun dia ehem2 tapi sumbangan dan kerjasama tu penting..... Kalau nampaklah apa yang di tulis di bawah resit tu, cuba teka....!!!!
Selesai semuanye dalam pukul 4.30 petang juga...... Sebelum tu lepak kat depan, salam2 sebab lepas ni nak bertolak balik ke destinasi masing2..... Paling jauh setakat ni akulah.... hehehe.... Siap rounder2 kejap kat Curve, lepas tu baru balik.....
Satu lagi gambar kenangan yang diabadikan sempena harijadi bapa mertua aku di hadapan Tony Roma's.... Cameraman adalah staff Tony Roma's sendiri.... dah nak offer khidmatnye, apa lagi... bagus juga..... Alhamdulillah semuanye berjalan lancar..... Syukur......

10 comments:

eazy insyira said...

wah bestnye.bro;
penat besarkan mate nk tengok tulis ape kat resit tu.
tak nampak la =)

Hazzy Ishak said...

perrrhhh sodap tu
sure menjilat sudu punyalah...

ieja cullen :) said...

wah2..bestnyer..
lapar2..
gulp..
:))

farish izaryl @izreez said...

lawa la kdai tuh.mknn pon mabeless

Wawa_Nadwa said...

maakkaaaihhhh!
bukan terkujut tgk menu, tu tu tuu tgk resitt tu.
wakakakka!
aiyoooo..
gigil nak membayoo klu gini.
=P

Chilabaey's Spot 2 said...

To: eazy...

Memang best.... Masih tak nampak yer... Diaorang tulis "Have a nice day"... itu jer yang diaorang bagi, bukan bagi diskaun.... kalu tak sedaplah sikit.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Hazzy Ishak....

Sedap sehingga menjilat pisau dan garpu sekali.... tak pakai sudu pun.... hehehe... :p

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ieja cullen....

Sorrylah buat awak lapo.... :p

Chilabaey's Spot 2 said...

To: farish H...

Best makan kat sini.... makanan macam Rizz cakap... mabeles...!!!! :p

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Wawa_Nadwa....

Relaks2 Wawa... jangan terkejut.... resit jer tu... hehehe.... :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...