Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

06 October 2009

Gadget Baru Aku....!!!

Aku menggunakan handphone sejak aku di tingkatan 5 lagi.... Mula2 tu pakai model NEC.... Time tu sekolah kat Vokasional, Setapak, Kuala Lumpur.... Curi2 bawa kat sekolah, simpannye dalam beg baju.... bila ada kecemasan dan susah sangat nak dapat call mak sahaja baru bawa keluar....

Nokia E63 - Phone yang agak bagus juga featuresnye... Yang penting user friendly....

Lepas tu teruslah pakai pelbagai jenis model sepanjang hidup aku ini.... Tak boleh dipisahkan.... Rasa nak tertanggal nyawa bila takde phone.... Tapi aku takdelah fanatik sangat bila ada model terbaru keluar.... aku akan minat sesuatu phone, tapi akan belinye bila model2 terbaru dah keluar... Time tulah baru beli sebab harga dah turun.... Itu stail akulah.... Kalau ada duit lebih atau phone tu dah rosak baru akun terpaksa beli yang baru.... Kat bawah ni senarai phone yang aku pakai setakat ni.... Kiranye macam sejarahlah... : Tingkatan 5 - Model NEC Primero (Rosak dah).... UiTM Shah Alam - Model Motorola (Entah ke mana dah perginye).... Lepas UiTM - Model Nokia (Pakai sampai rosak).... M.P.Klang - Nokia 8210 (masih ada lagi & berfungsi sepenuhnye), - Erricson (adik hilangkan), - Motorola (jual kat kawan tapi tak bayar2 sampai sekarang).... YTL Lands - Samsung C100 (masih ada & berfungsi dengan baik), - Nokia 3100 (masih ada & berfungsi dengan baik), - Nokia Daun (masih ada lagi, wife pakai).... AQIDEA Studio - Nokia 6300 (masih baru lagi), - iPhone 3G 8Gb (masih yang terbaik dari semua model), - Nokia E63(baru beli)....

Nokia E63 menjadi pujaan hati ku buat masa ini.... iPhone tetap yang terbaik setakat ni....

Kat bawah ni phone aku yang masih berfungsi dengan baik dan yang terkini.... Tak tahu nak buat apa... Nak jual, sayang pulak tu... Banyak kenangan semuanye ni.... Yang mengurat lain, yang buat business lain, yang menghabiskan duitpun ada dan macam2 lagi....

Sekarang ni tak tahu nak buat apa dengan phone2 yang masih ada dalam simpanan aku.... nak dijualkan, sayang pulak.... tak dijual nanti rosak pulak.... Aku ni jenis yang susah nak jual barang.... tengoklah nanti kalau2 aku nak jual aku advertise dalam ini blog.... hehehe..... Jual murah2 jer.... Yuuuhuuuuuu....

28 comments:

eazy insyira said...

mehla jual bor =)
sedia aja nk beli ni

Unknown said...

wah byknya hp,
wanie pun nak beli hp jugak,
tapi tunggu hujung bulan nie,
skg nie wanie pakai yg cap ayam dulu,
hik ik hik ik...

best x pakai E63 tue???

Chilabaey's Spot 2 said...

To: eazy...

Belum ada niat nak jual pun... kalau ada nanti, saya bagitahu.... :)

Hazzy Ishak said...

nak satu...
;)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Cik Wanie...

Beli jangan tak beli... Macam saya ni dah rasa macam membazirlah pulak... Trade in tak nak pulak tu...

E63, kira oklah untuk kerja2 luar, menaip pun senang, internet pun mudah... boleh selalu check blog... hehehe... kira oklah mudah berbanding Black Berry atau sejenis dengannye.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Hazzy Ishak...

Ambiklah kalau nak... hehehe... :p

joegrimjow said...

iphone terbekkk

Chilabaey's Spot 2 said...

To: joegrimjow...

iPhone tetap terbeekkk... Bro...

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

ai pakai butterfly jeh... =P

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Blog Anuar Kamaruddin™

Bukan butterflylah, bawah lagi dari model tu... Nokia takde entenna yang pertama... Masih berfungsi dengan baik... :)

izansalleh® said...

banyak giler...
jual2..
katakan saja bila ;)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: miss izan...

Bila mau cakapkan sahaja... hehehe... :)

farish izaryl @izreez said...

byknye hset bang oii

farish izaryl @izreez said...

byknye hset bang oii

Lia Hasty said...

wah.. handphone baru..
sangat smart..
betul2..
handphone tu nyawa tau..

♥♥ eija ♥♥ said...

hehe...
pakngah nie suka jugak yea..
tak susah ke a-z de huruf nak drive jangan msg pulak nanti kelain lak hehe..
abah ja guna E71 same kan function dia hehe..
memang up to date laa pakngah hehe

Chilabaey's Spot 2 said...

To: farish H...

Hehehe.... sebanyak ikan di laut...

Chilabaey's Spot 2 said...

To 2nd time : farish H...

Hehehe.... sebanyak ikan di laut... asam di darat....

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Clara Emily Cancer

Ehem2... segan nak tunjuk ni... macam tinggal seorang jer kat dunia ni kalau takde HP... hehehe.... agak smart jugalah...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: cik eja^_^

Oooo iyer ker abah awak pakai E71.... Dia lagi advance... saya pakai sebab function dia sama dengan E71... Tapi E71 dah keluar dahulu dan mahal lagi dari saya punya...

So, saya beli yang murah sikit dan dapat function yang sama... saje nak try jenis macam ni pulak... tapi oklah setakat ni... yang bestnye on internet dapat paparan yang besar dan full macam kita tengok dalam pc biasa... :)

geeds said...

since xde mood nk jual..
ape kata start mood menderma.
haha.
i'm here! (sanbil angkat tgn)
LOLx~

Anonymous said...

cewwah....hp baru....pinjam!!

Chilabaey's Spot 2 said...

To: geeds...

Mood jual takde, mood menderma pun belum lagi sebab sekarang ni mood menyimpanlah.... hehehee.... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Anonymous...

Nak pinjam boleh, tapi paparkan diri anda dulu.... hehehehe.... :p

Wawa_Nadwa said...

tertibe cam minat plak hp E63 n E71 sekarang.
tgk mahall wooo..

pstt psttt..
ape kate jual hp merah tu murah2.
wawa nk beli ekk..
hahhaa!

MuMMy 2 Haqq said...

jgn jual. nanti bole buat barang antik!

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Wawa_Nadwa...

Tak susah kalau nak, tunggulah color merah dah bertukar hitam yer... hehehehe...

Baru pakai mana boleh jual... Part murah tu yang jadi mahal nanti.... :p

Chilabaey's Spot 2 said...

To: MuMMy 2 Haqq...

Tu kalau barang tembaga ker, mangkok ker, kalau HP jawapnye jadi tukun jer nanti... hehehe... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...