Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

15 October 2009

Dating Dengan Seseorang Part 2.... Hehehehe...

Yang ni cerita untuk hari Rabu hari tu.... Aku ada kerja kat Majlis Daerah Kuala Langat.... So, bermakna aku boleh singgah kejap kat rumah mak dan bapa aku di Banting.... Sebab MDKL tu dekat je dengan rumah aku tu.... Alang2 dah sampai bolehlah menyelok pekasam... Sambil makan tempe goreng cicah sambal... hehehe... seperti yang digambarkan di atas.... Tapi yang atas tu aku cerita kejap lagi.... Selesai kerja aku kat MDKL, aku dan Intan terus balik ke rumah mak bapa aku untuk check rumah... Tengok apa2 yang patut, Intan sapu rumah dan aku check keliling rumah kalau2 ada yang mencurigakan.... Alhamdulillah, so far so good.... Dalam keadaan baik.... Kutip surat2 dan bill2 mana yang ada..... Kalau jemputan kahwin punyalah banyak.... Entah sapa2 entah aku sendiri pun tak tahu...
Time ni dah nak keluar rumah dah.... Rumah dah bersih.... Bagus juga Si Intan tu ikut sekali....

Habis dia snap gambar aku... Tengah nak kunci pintu pun dia ambil.... Takde kerja betul... Alasan dia kata kat aku, nanti boleh masuk blog.... Macam masuk blog dia tapi aku punya blog....

Semua kerja dan barang dah diambil, kitaorang pun bersiaplah untuk balik semula ke Damansara.... Memandangkan dah masuk tengahari dah kat Banting, maka kitaorang cadang nak makan tengahari kat sini tapi tak tahu nak makan kat mana.... Lagi satu Intan nak cari buah kelapa untuk di minum, aku cakap mesti area ke Pantai Morib ada orang jual.... So, kitaorangpun ke sanalah sekejap..... Sambil2 mencari2 orang jual buah kelapa tu, pandang2 juga kedai makan....

Pantai Morib, pantai yang tak pernah aku mandi walaupun duduk je kat Banting.... 11 km dari rumah....

Sekarang ni MDKL sedang membaikpulih facilities yang berada di Pantai Morib ni... Jadi tak dapat masuk pun....

Sampai di Pantai Morib, langsung takde orang jual air kelapa... Musykil2.... Ladang kelapa punyalah banyak kat sini, boleh orang tak jual air kelapa langsung..... So, patah balik semula lah ke Bandar Banting..... Memandangkan aku tak cukup tidur hari ni sebab pagi2 lagi aku ke KL Sentral menghantar adik ipar aku balik Ipoh, aku cadangkan kat Intan untuk makan yang ringan2 sikit.... Aku cadang kita makan Soto di Kampung Sungai Lang.... Soto dia sedap.... Dari aku kecil sampai sekarang masih ada lagi kadai tu.... Kedai kampung yang simple tapi masakannye memang sedap.....

Gerai Wak Dol Soto.... Kalau kat Banting ni ia menjadi salah satu kedai makan yang menjadi kegemaran bagi mereka yang minat makan soto....

Tengah menunggu menu..... Lapar ni.....

Sementara menunggu Soto siap, aku dan Intan melantak tempe goreng cicah sambal.... Tempe yang dibuat sendiri.... Tekak aku pun dah jadi tekak orang Jawa.... Abis membesar kat Banting...

10 minit kemudian Soto2 kitaorang sampai.... Huiiii lama sungguh tak singgah kat sini.... Kuahnye je dah sedap belum lagi ditambah dengan cili kicapnye..... Yang Si Intan siap bungkus tempe bawa balik... Habis tempe yang ada kat kedai tu dia borong.... Sampaikan anak tokey kedai tu nak makanpun kakaknya kata dah habislah orang tu beli.... Yang aku pulak tapau 3 bungkus lagi untuk wife aku, emak dan bapa aku di Damansara..... Tak sedap rasanye kalau tak bawa balik.... Dalam pukul 1.30 petang juga kitaorang baru bertolak balik dari Banting.... Sebelum tu aku singgah beli ayam 2 ekor... Kat kedai jiran aku jer.... Dah alang2 lalu.... Sampai Damansara dalam pukul 3.00 petang juga.... Esok aku ke Jalan Ipoh semula untuk mengambil gambar yang dicuci tempohari.... Lepas tu nak cari kedai frame gambar pulak.... Banyak lagi kerja yang tak siap ni.... Itu nanti aku entry kan....

10 comments:

jai@jezz said...

tekak aku pon serope tekak jawe.. aku peminat no 1 tempe.. yeaaa...

Hazzy Ishak said...

bak sikit...

farish izaryl @izreez said...

sedapnyaaa tempe!

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

besornyer tempe! habis fokus semua pembaca pd tempe jeh...hihihi

Wawa_Nadwa said...

uiiyoo.
tempe gorengg..
cicah dengan kicap dia sedapp..tp sayangnya wawa tak makan.
=P

Chilabaey's Spot 2 said...

To: jai@jezz

Saya taklah minat sangat tempe tu... Kalau goreng sukalah, tapi kalau masak lain2 tu tak minat... Masih lagi tekak Bugis... hehehe...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Hazzy Ishak...

Nak ker... Meh mangkuk saya simpankan... hehehehe...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: farish H...

Sedap ker..?? Sedaplah juga... kalau gorenglah... yang lain saya tak makan sangat... :)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Blog Anuar Kamaruddin...

Kalau kata Banting tu pastinye tempe tak lekang di fikiran... Kawasan Jawalah katakan... Saya bukan Jawa tapi dah hidup di dalam masyarakat Jawa kenalah ikut sekali...

Hidup Tempe...!!!

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Wawa_Nadwa...

Alaaaaa kakak.... Cakap sedap tapi tak makan tempe rupanye... Mana tahu sedap hehehehe.... Tipu yer... :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...