Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

20 November 2012

Trip To Bali Day 4 : Padang-Padang Beach, Uluwatu, Bali.... Cuci Mata Kaw......!!!



Day 4 : Bali, Indonesia (13 Oktober 2012)
Acara : Melepak Di Pantai Padang-Padang (Petang)
Tempat : Uluwatu, Bali, Indonesia

----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Setelah rounder2 Kuta City mencari apa yang patut... Tengahari pun dah makan, pukul 2.30 petang tourist guide datang pickup aku dengan wife di hotel untuk trip tambahan ke Uluwatu untuk menyaksikan persembahan Kecak Dance... 

Tapi sebelum tu depa bawa aku singgah di Pantai Padang-Padang, Uluwatu... Salah satu pantai tercantik di sini... Memang cantik pun... Cuci mato den tak hingat... Hehehehheeee...


Untuk ke pantai tersebut kita kena melalui anak tangga di celah batuan gunung berapi... Agak sempit  dan mungkin akan menjadi fobia bagi mereka yang takut tempat sempit... Jauh jugak untuk turun ke pantai ni... Ni kira turun, naik nanti tak tahulah macamana... Mahu jugak semput...


Dah sampai dipenghujung anak tangga tersebut... Kat sini kita akan merasaikan seperti memasuki ke alam lain... Dari sempit2 anak tangga tu, bila dah nak sampai, uishshhhhh kagum aku kejap.... Lautan menghijau....



Macam biasa, my tourist guide memang efisyen bab menangkap gambar kitaorang... Aku memang suka sangatlah sebab ada backup photographer... 


Haaaaa inilah yang aku kata cuci mato... Nampak tak kat belakang tu.... Selambak.....


Pantainye tak luas sangat tapi dengan cliff yang ada di sekitarnye memberikan suatu privacy untuk pengunjung yang datang.... Kat sini orang putih cari panas, orang Asia cari redup... 



Lama jugak aku berdiri kat sini... Aku memang suka pantai... Tenang bila dengar deruan ombak.... Tapi lepas tu kulit hangus tak hingat.... Serius bila balik Malaysia baru aku perasan... Tapi takdelah tahap sunburn.... Gelap gulita jer... 


Wife aku lepak bawah batu jer... Pandai, tapi dia pun tak kisah sangat dengan kulit sebab dia dah touchup dengan barang tepik kat muka setiap kali nak keluar... UV protectorlah, foundation lah dan bagai2 lagi...


Kat sini aku tak perasan betul ada orang baring kat celah batu tu... Bila dah snap dah check balik baru tahu ada orang... Nasib baik diaorang tak "Hoi...." kan aku....


Penuh dengan mat2 dan minah2 Salleh... Kebanyakkannye orang Australia...


Yang sebelah lain pulak kurang orang sebab mungkin banyak batu kot... Tapi ada jugak yang lepak... Aku suka kat sini sebab ada kehijauan dalam air laut tu... Ada rumpai laut...


Sessi pendakian bermula... Ini muka tengah control hensem jer ni.. Sebenarnye semput.... Badan sebenarnye tak sedap... Malam tak cukup tidur, makan tak menentu, kepala sakit, mabuk pun ada...


Sampai kat 1st floor, dah pancit... Rasa nak pitam pun ada... Peluh mencurah2.... Angin dah takde... Lagi satu badan dah terlampau panas sebab berjemur tadi.... Pakai pulak baju hitam, korang paham2 jerlah... Yang risau adalah Pak Yasa... Sikit2 tanya "Bapak ok... Bapak ok...??"...


Bila sampai 2nd floor aku terus cari tempat redup untuk sejukkan badan.... Cari towel untuk lap peluh... Time ni rasa nak muntah pun ada, kepala pun dah pusing2... Rasa nak pitam, tapi cepat2 excercise untuk stabilkan darah dalam badan... Dekat setengah jam jugak aku kat sini... 


Pak Yasa dah call Pak Supir suruh standby van... Bila dah ok jer baru aku bergerak ke van... Naik lagi bukit.... Aduiiii... Macam nilah bila badan tak bersedia... Jarang betul aku jadi macam ni... Aku kalau macam ni sebab tidur tak cukup... Sekejap sangat malam tu aku lelap... Rasanye dalam 1 setengah jer, lepas tu dah bangun... Berjemur lagi, ambik engko.... Nak sangat lepak tepi pantai...

Walaupun pening2 lalat lepas tu, impian belum lagi tercapai... Lepas ni kitaorang ke tempat persembahan Kecak Dance... Yuhuuuuu.... Yang diimpikan telah tiba.... Oklah next entry please....




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...