Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

07 December 2011

Makan Sajer Bila Datang Rumah Pakngahnye....!!!


Dah dekat 4 minggu, anak buah aku sorang ni lepak rumah aku.... Lepak hujung minggu.... Tak lain tak bukan, Si Raja Kecik @ Budak tak cukup bulan @ Raja Harris Emran.... Kebetulan mak aku pun ikut aku balik Damansara hujung minggu lepas.... So sajerlah ambil budak ni... Kakaknye Melly sekarang dah sombong sikit... Takpe, turn adiknye pulak berfoya2 dengan pakngahnye...


Tapi kalau duduk dengan pakngah dan makngahnye, displin sikitlah.... Dari segi mandi, makan, minum, tidur, belajar dan lain2 lagi... Sekarang ni kalau kata mandi jer, dia dan start terkedek2 jalan mengarah ke bilik air bilik aku... Suruh basuh muka pun dah pandai dah.... Inilah anak buah aku yang ke-4...



Yang ini pulak anak buah aku yang pertama, Nur Intan Roslina @ Intan.... Rajin juga sekarang datang lepak rumah... Ada masalah jer, lari lepak rumah pakngahnye... Bakal jadi tokey butik di Shah Alam tak lama lagi... Yang baju merah tu pulak, adik aku Anor.... Mana ada aku, mesti ada dia... Itu pun kalau takde kelas... Masih belajar di UiTM Shah Alam di dalam Degree Multimedia Creative.... Kalau dah ramai2 lepak rumah aku, macam2 perangai ada sambil bergambar....


Yang Raja Kecik ni pulak kalau nampak orang makan mesti nak kacau.... Adik aku orang pertama dia kacau.... Selagi aiskrim dalam gelas Usu nye tak habis dia akan melekat terus....



Adik aku ni rajin melayannye.... Kalau malam dah surelah dia kena jaga dan tidur sekali... Salin pamperslah, bagi susulah dan sepatutnye... Itu pun selepas tugas aku menidurkan Raja Kecik dulu....



Habis kat Usunye, Raja Kecik lari ke mak aku pulak.... Nampak tak, siapa ada makanan dia mesti datang kacau punya.... Hehehehe.....


Lepas tu dia kacau makngahnye pulak.... Pencuci mulut.... Kalau datang rumah pakngah memang puas makan macam2.... Macam2 kitaorang bagi....


Last sekali dia mesti datang kat aku sambil baring atas peha aku.... Mintak rehat.... Kalau kat aku mesti aku bagi minum Grapewater untuk kembung dan angin perut kanak2.... Kalau tak nanti susah aku, sebab Raja Kecik mesti terjaga tengah2 malam kalau dia sakit perut.... So far setakat aku jaga, takde lagi masalah kembung perut ker atau apa2 lain lagi.... Alhamdulillah.... Minggu ni tak tahu lagi nak ambik ke tidak... Macam banyak kerja pulak rasanye... Maknye (adik aku Azu) dah tanya dah, minggu ni ambil anak dia ke tidak....??? Jawabnye tak tahu lagi.... Sebab minggu ni rasanye nak hantar kakak ipar aku buat Umrah dengan anak2nye dan lawat suaminye di Mekah....  

2 comments:

KM7 said...

seronok kalau sesekali dapat berkumpul ramai-ramai...

Chilabaey's Spot 2 said...

To: KM7...

Betul tu... Tak selalu berkumpul.... So entertain diaorang lebih sikitlah.... Hehehehehe... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...