Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

05 December 2011

Bila Chilabaey Ke Pasar, Apa Yang Dibelinye....!!!????


Salam 1 Malaysia.... Selamat hari Isnin semua... Kejap jerkan dah Isnin, hujung minggu macam biasa akan ke pasar beli barangan dapur sikit.... Dan kebetulan minggu ni mak aku ada so bawa dia jalan2 kat area Damansara ni.... Kalau kat OU ni, aku suka beli barangan dapur di Supermarket Ou sebab pelbagai barangan ada... Kalau nak masak Western ker, kampung ker, Jepun ker (padahal beli jer yang dah siap) semuanye ada....


Yang bestnye katsini dan akan aku singgah walaupun tak beli adalah kawasan menjual Tomato..... Pehhhh.... Macam2 jenis... Yang besar, yang sekecil2nye, yang bulat, yang lonjong macam buah ciku, yang merah, yang kuning, yang hijau.... Semuanye ada....Siap diaorang buat ruangan khas lagi untuk Tomato... Korang tengok sendiri gambar di atas...


Tengah rambang mata melihat barangan segar.... Dari sayurannye, ikannye, seafood nye semuanye segar2... Tapi harga berbeza sikitlah kalau dibandingkan kat Tesco, Giant atau Carefour... Time ni aku tengah mencari mak dan wife aku... entah ke mana perginye....


Lepas dari membeli barangan serba sedikit, cari makan tengahari pulak di area foodcourd OU yang baru.... Tapaw jer sebab orang ramai.... Beli Sushi, Tako Tao, roti, makanan Korea, buah berangan dan beberapa lagi makanan untuk dijamah bersama family... Cewah ayat, tak hengat.... 

Tapi sebelum tu dah merayau sambil2 shopping ringan... Ringan tak ringan juga, mak aku belikan mak aku 2 pasang baju & seluar... Wife aku beli kasutlah... Aku...??? Beli sayur jer.... Hehehehe.... Oklah itu jer yang boleh aku kongsikan dengan korang aktiviti hujung minggu aku... Sebenarnye banyak, tapi aku entry kan sikit dululah... Bye....

2 comments:

Zurina Hj.Zainal said...

alooo.....baju dgn suar mak ana yg belikan ye....terima kasih....:p

Chilabaey's Spot 2 said...

To: ZurinaZ...

Yaa betul, di samping barangan lain... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...