Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

11 March 2013

Sibuk Nak Ikut, Nah Amek Ko... Hehehehe...


Minggu ni training wife aku nak ikut... Dah lama dah dia sibuk nak ikut sekali... Ingat aku pergi dangdut ker.... Hehehehehe... Aku pun suka jugak dia join aktiviti lasak2 macam ni... Bagi keluar peluh sebotol dari Yoga atau Erobik bagai... Yang ini boleh menguatkan mental dan fizikal kita sebenarnye...


 Macam biasa persiapan awal dah standby dah... Tinggal nak sarung jer esok pagi2... 


Sampai di Batu 16 Hulu Langat dalam pukul 7.30 pagi... Singgah kejap bersarapan apa yang patut sebelum nak kerah tenaga... Wife aku cuma makan kuih jer... Aku dengan sahabat training aku Bert makan nasi lemak seperti biasa... Wife aku tak biasa makan pagi2 sangat... Tapi aku kata nanti tak larat nak memanjat baru tahu...



Sebelum memulakan hiking... Bergambar tetap didahulukan... Kitaorang bergerak naik pukul 9.00 pagi... Sebab lepaskan dulu budak2 lain, takdelah cramp sangat nanti... Ini baru permulaan, masih belum memanjat lagi... Masih track rata....


Sebenarnye target aku untuk wife aku kali ni hanya di Pondok W1 sebab nak sampai sini yang teruk... Selalunye ramai yang patah balik, mental tak kuat dan tak larat... Alhamdulillah akhirnye wife aku sampai jugak ke W2 dan W3... Tapi kena bagi semangat sikit untuk teruskan... Mula2 tu belum sampai lagi W1 dia dah kata nak balik, udah... 

Bagi semangat sikit, temberang2 sikit last2 sampai jugak akhirnye... Bila dah lepas W1, dah senang sikit azabnye... Sebab track ada turun dan naik dalam jarak yang tak lama.. Kalau ke W1 ni kita akan tracking naik terus, tu yang rasa nak meletop buah betis dgn peha tu... Dan yang tu jugalah ramai nak patah balik... 


Bangga dapat lepas W1... Sebab dah janji kalau lepas W1 dan seterusnye, aku belanja kasut Hiking untuk dia... Itu yang baru laju sikit naik tu... Kena bagi rasuah sikit baru ada semangat... Hehehhee... ambar kurang sikit, kononnye nak tangkap gambar di setiap pondok sepanjang perjalanan tu, tapi ada ajer orang kat setiap pondok, segan pulak rasanye... Masa naik pun ada orang, time turun pun sama... 


Ini time dah turun semula ke Start Point Renjer... Rehat kejap di atas sambil makan buah2, dalam 20 minit lepas tu turun semula... 


Misi untuk wife aku untuk kali pertama ni berjaya... Tapi minggu ni takleh ikut aku kata sebab aku nak setting masa aku pulak... Buat masa ni, untuk sampai ke Kem Lolo mengambil masa 1:30 minit untuk diri aku... Nak try kurangkan lagi masa tu minggu ni...



Punyalah banyak kali memanjat kat sini, boleh pulak kali ni nak singgah tengok signboard map yang dah lama terpacak... Selalunye kitaorang ignore kan ajer... 


Akhirnye sampai jugak di Start Point Renjer di kaki Gunung Nuang... Seronoklah tu...


Dalam seronok2 sampai di Start Point ni, aku sampaikan satu lagi kejutan kat dia... Apa kejutannye, nanti aku ceritakan dalam entry akan datang... Makin seronok wife aku bila dapat tahu hal tu... Oklah, sampai sini sajer yang aku nak kongsikan bersama... Jumpa next entry yer... Sorrylah entry lewat dari aku petang ni... Busy sikit sekarang ni... :)


2 comments:

Cik Da said...

bestnya lain kali boleh rojer kami sekali weee syokkknya

Chilabaey's Spot said...

To: Aida78...

Boleh ajer... Nanti kita roger2 yer... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...