Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

06 March 2013

Raya Cina Raya Jugak, Training2 Jangan Dilupa...



Raya Cina tempohari aku ambik kesempatan untuk turun training di Gunung Nuang lagi... Kali ni sebab cuti panjang, so aku cadang dengan partner untuk training 2 hari terus... Tapi still balik hari jugak... Pagi panjat, tengahari turun balik....


Dah sebab raya cina, macam biasa mesti bawak limau cina lagi...  Hehehhee..... 



Agak awal jugak aku sampai di Lolo Kem.... Agak meningkat jugak prestasi aku kali ni... Tapi macam member aku beritahu, stamina kita tak semestinye sama setiap minggu... Banyak faktor jugak yang boleh mengganggu prestasi....



Kali ni memanjat, member aku Bert merasmikan kasut barunye... Habislah tak putih sucilah jawabnye lepas ni.... Alaaa kasut yang kitaorang beli kat Garden tempohari...


Dari brand Salomon S-Lab Sense... Design terkini... Harga jangan cakaplah... RM600 lebih... Tapi ringan giler, dah macam kasut Crocs... Tapi aku rasa lebih ringan lagi metarialnye... Cepat keing kalau masuk air....




Macam biasa kalau aku jumpa sungai, memanglah aku minum ajer airnye terus... Lepas tu basahkan kepala... Kalau bawak baju ni, dah sure aku berendam kat dalam sungai tu.... Dah sampai kat check point selalu tu, rehat dalam 20 minit.... Lepas tu turun semula ke Start Point Renjer....


Ini catatan masa member aku Bert... Dia kali ni bukan memanjat tapi berlari... Tak sampai sejam pun... Aku macam biasa dah makin cepat... Masa aku dalam sejam setengah dah... Laju jugak tu... Kalau tak dah sure naik jer 2 jam.... Kali ni kurang 30 minit...



Dah sampai dah kat Start Point... Sampai dalam pukul berapa entah... Tapi naik turun tak sampai 3 jamlah kali ni... Tu dah tolak dengan waktu berehat kat atas....



Rasa nak meletop buah betis time ni.... Tu yang rehat kejap bawah pintu gerbang Gunung Nuang tu... Ambik angin kononnye... Lepas ni mandi kat toilet, perghhh sejuk ya amat airnye... Air dari bukit, sure sejuk punya...


Settle hari pertama cuti raya Cina ni... Esok turun lagi sekali untuk training seterusnye... Entahlah, boleh panjat ker tidak esoknye ni... Kita sambung next entry yer.... 


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...