Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

28 September 2012

Lama Tak Check Point J-Card... Banyak Jugak...!!!


Dah hari Jumaat dah... Kejap jer kan... Makin bertambahlah umur kita sebenarnye... Maafkan aku, pembuka bicara dulu... Asslamualaikum dan Salam Jumaat semua... Banyak aktiviti aku sebenarnye... Tapi aku entrykan satu persatu yer... 

Kali ni tentang Aeon Member Card.... Lama sungguh tak dapat apa2 berita dari mereka ni... So kebetulan berada di Mid Valley time tu... Terus ke kaunter untuk check berapa point yang dah dikumpul...


Takdelah banyak sangat, tapi bolehlah beli sebiji rumah teres kos sederhana... Makkkk aiiii banyak tu... Padahal nan adooo.... Belanja banyak sangatkan kat Jaya Jusco sejak kebelakangan ni... Sebab tu sampai malu nak bagi tahu....  Apa2 pun korang check2 lah point yang ada, takut2 nanti expired sudah... Rugi....

Dan bagi kakitangan kerajaan, hari ni mungkin hari yang ditunggu2 iaitu Perbentangan Budget... Dari banyak2 usul dan keputusan nanti, korang bukan nak dengar sangat pun tapi cuma nak tunggu PM kata nak beri bonus dan kenaikan gaji jer... Hahahaha... Aku dulu pun sama juga, tapi bila aku dah keluar dari kerajaan baru aku tahu betapa tak setimpalnye gaji yang korang dapat dengan kerja yang korang sumbangkan.... 

Perkara2 macam ni perlu dititikberatkan... Dan kebanyakkannye tak sedar langsung pun hal2 macam ni... Yang penting poket penuh sahaja.... Bukan untuk masa depan korang sahaja tetapi di akhirat kelak... Renung2kanlah yer... Jangan banyak merungut semasa membuat kerja, lakukan dengan ikhlas dan perbaiki mutu perkhidmatan sejajar dengan gaji yang korang terima... Tolonglah....






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...