Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

24 February 2009

Ada Lagi Gambar MPK Lama.... 2....

Operasi Perobohan Tempat Ibadat Haram.... Tokong Cina.... Tugasan baru bila aku masuk tahun kedua dalam unit ini..... Inipun berat juga tugasnya sebab hal2 sensitiviti masyarakat..... Tapi perlukan perancangan teratur dan mengikut saluran yg betul.... Sama juga skop kerjanya.... adakan bancian dan melokasikan kedudukannya dlm sistem pemetaan elektronik.... Pakai GPS.... Buat jadual perobohan.... dan sebagainya...

Ni tengah buat kerja2 perobohan di tapak.... time ni tokong cina.... Walaupun nampak mudah sebenarnya untuk melakukan satu perobohan ini mengambil masa seminggu untuk mendapatkan kebenaran dan persetujuan tuan punya tokong.... Apa2 hal pun pokok yang berada belakang tokong tu mesti dipotong dulu.... Kalau bangsa India tu, pokok tu ada maknalah tu.... kalau aku itu mula2 yang aku kerjakan dulu.... Time ni leceh juga nak roboh sebab ada tiang Telekom walaupun dah potong taliannya tapi mengganggu kerja2 pemusnahan ni.... kena berhati2.....

Time ni aku badan aku berisi betul kalau nak dibandingkan dgn sekarang.... maklumlah kerja kerajaan..... makan, meeting, makan, meeting.... itu je kerjanya nasib baik aku ada kerja lapangan yang mengeluarkan peluh.... Sebenarnya aku tak berapa minat nak mengambil kerja2 perobohan tokong/kuil haram ni.... banyak risikonya dari zahir dan batin..... banyak juga petua yang aku kena pelajari dr atok saudara aku kat Melaka untuk kerja2 macam ni....

Operasi Perobohan Tempat Ibadat Haram.... Kuil India....

Kali ni jadual perobohan aku adalah Kuil Hindu... Time ni kat Meru.... Aku bekerjasama dengan Pejabat Daerah Klang.... Jabatan Kerajaan yg lain : Polis Klang, Penguatkuasa SUK Selangor, dan beberapa jabatan kerajaan yang lain....

Kakitangan aku En.Izhar tengah memotong tiang kuil tersebut.... Alatan aku dalam Unit Setinggan aku ni semuanya cukup.... anak emas Menteri Besar Selangor time tu...

Sebelah aku tu (perut dia lagi besar dari aku) Penolong Pegawai Daerah bahagian Penguatkuasaan..... Siap hisap curut lagi.... dia ni lumayan juga kerjanya ni....

Time ni datang 2 orang India bagitahu yg dia baru je bina kuil tu, dia kata dia nak bertaubat sebab baru je seminggu keluar dari penjara... kononnya nak buat kebajikan.... tapi bau mulut bau todi je.... cakap pun merapu2 je..... aku dah jeling2 kat pegawai polis yang ada kat situ.... kalau apa2 hal je polis terus ambil tindakan kat diorang......

Nampak tak sebelah aku tu hisap curut..... aku tak hisap rokok kadang2 tu tension juga baunya... lagi busuk dari rokok..... Operasi ni pun berjaya dengan jayanya....

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...