Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

10 December 2013

Trip To Bandung : Day 2... The Oasis, Jalan Riau... Tempah Jeans...


Jadual perjalanan kitaorang diteruskan lagi ke Jalan Riau... Jalan Riau ni kalau yang dah biasa datang ke Bandung ni merupakan kawasan factory outlet... Outlet menjual pakaian yang agak murah dan up to date... Tapi aku kalau datang ke sini ada untuk menempah seluar Jeans dekat The Oasis... 


Dulu masa datang kali pertama, aku ada tempat 2 pasang seluar Jeans kat sini... Sampai sekarang aku still pakai seluar tu dan sebenarnye agak selesa bagi aku... Itulah sebabnye untuk kali ni aku dah pasang niat untuk datang tempah sekali lagi...



Yang aku suka sebab harga kain dan upahnye murah... Harga kain sepasang dan upahnye tak sampai RM40.00 bila dah diconvert... Kualiti kainnye boleh tahan dan sangat baik... Banyak pilihan dan variasi colournye jugak...


Dan yang bestnye, seluar2 tersebut siap dalam tempoh sehari dua jer... Mana nak dapat masa yang cepat macam ni kalau di Malaysia... Inilah cara dan daya penarik warga Bandung untuk menjalankan perniagaan dan jugak mencari rezeki yang halal dalam serba kekurangan... Serius, aku respect dengan diaorang ni... Yang kiri tu bukan warga Indon yer... Maaf pak....


Untuk trip kali ni, aku tempah 5 helai terus seluar Jeans.... Yang bestnye, wife aku pun sibuk jugak nak tempah... Dia ambik 2 helai kain untuk ditempah...


Dah ambik kain baru nak kira2 balik harga... Harga still sama jer masa aku tempah dulu... Ok fine, terus ukur balik dan buat bayaran...


Ini dia tukang jahit seluar aku tu... Orang yang sama tapi buat kerja cepat giler...  


Dia sebenarnye mengambil sedikit ruang di dalam factory outlet The Oasis ni untuk menjalankan business jeans ni... Walaupun kecik sahaja ruangnye, business dia aku anggap maju...



Tengah buat ukuran baru... Sebab ukuran lama agak besar... Hehehehe...



Selesai jer buat tempahan dan dijangka 2 hari baru siap sebab 7 helai katanye... 


Sementara menunggu wife aku pusing2 dalam outlet tu... Aku ambik kesempatan bersembang dengan Pak Aceng... Sajer bertanya khabar dan perkembangan family dia serta bertanya tentang perkembangan Indonesia buat masa sekarang... Banyak jugak info yang dapat ketika tu...


Dari The Oasis, jalan2 sekitar Jalan Riau... Outlet seterusnye dan wajib untuk wife aku singgah adalah outlet Crocs.... Sajer nak cari kasut atau sandle untuk lanyak2 katanye...



Tengok punya tengok dah sure ada ajer yang dibelinye... Ok takde masalah buat aku... Aku pulak nyaris jugak beli sepasang... Tapi nasib baik iman kuat, tutup rasa di hati... Sebab kasut dah banyak kat rumah... Tak pakai2 lagi....

Petang tu masih lagi jalan2 sepanjang Jalan Riau, habis semua factory outlet aku singgah masuk.... Puas jugaklah berjalan sebenarnye dalam trip kali ni... Naik keras betis berjalan... Tak hingat perut dah berkeroncong... Oklah lepas ni ada lagi tempat yang aku akan ceritakan lagi di Jalan Riau ni....




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...