Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

22 December 2013

Trip To Bandung : Day 2... Mr.Bean Pun Meniaga Kat Sini... Tak Reti2 Nak Balik Berlakon....


Masih terhegeh2 lagi aku nak buat entry tentang trip aku ke Bandung 2013 kali ni... Sorrylah lambat sikit sebab agak busy sikit sejak seminggu ni... Oklah kita sambung balik yer...

Kalau rasa2 tahu maksudnye, sila bagitahu aku yer sebab hari tu lupa nak bertanyakan maksud ayat2 ni... Hehehehehehee... Oklah aku ingatkan dah habis tentang trip Bandung aku di Jalan Riau..... Lupa pulak, ada satu lagi outlet terkenal di Bandung ni.... Pemilik kedainye adalah pelakon terkenal Mr. Bean... Macam iyer2 jer... Padahal gunapakai watak ajer... Takde kerjanye Mr. Bean nak buka kedai kat Bandung ni...



Aku pun memang target nak singgah sini... Kalau tak sempat boleh jugak ke Jalan Cihampelas, kat sana ada jugak satu lagi outlet Mr. Bean... Cuma agak kecik sikit berbanding di sini....




Kat sini memang agak menarik bagi aku sebab baju2 nye berteraskan grafik... Adik aku sukalah kalau masuk outlet2 macam ni.... Graphic Designer lah katakan....


Habis Mr. Bean dijadikan orang Indonesia... Hehehehhee.... Kreatif sungguh mereka ni.. Jadi orang Jawa pun ada... Menarik2...



Orang lain sibuk memilih baju, aku sibuk bergambar... 


Sama tak... Inilah dia awek Mr. Bean yang tersesat mencari pakwenye.... 


 Pemandangan sekitar Jalan Riau... Baru lepas hujan, masa kitaorang sampai pun masih rengai2 lagi... Ahhhhh tak kiralah, rengai2 lah janji kali aku puas jalan... Memang puas jalan pun... Dah dekat pukul 4.00 petang baru teringat yang kitaorang ni belum makan tengahari lagi.... Patutlah melangkah macam berat jer... Heheheheheee.... 


So beritahu Pak Aceng yang kitaorang nak pergi makan.... Dia cadangkan kat sini iaitu Kopi Angkringan Dago... Terletak di Jalan Dago.... Jalan Dagi ni jugak macam Jalan Riau, banyak outlet2 pakaian.... Takpe lepak makan dulu, lepas ni kita plan semula aktiviti seterusnye...



'Angkringan' bermaksud Tempat Lepak2 @ Tempat Minum Kopi.... 


Inilah dia my supir iaitu Pak Aceng Rahman... Sangat2 baik orang nye... Dah kenal dengan dia sejak datang ke Bandung untuk kali pertama dulu... So, lepas dari itu terus contact sebagai kawan... Jadi senang sikit urusan di Bandung... Call dia dulu untuk sediakan transport, jadi takdelah tercari2 bila nak ke Bandung... Ajak dia lepak minum sekali...


Kitaorang makan nasi apa entah namanye, Nasi Kucing ker aper... Tapi Masya Allah, pedas nak mampus... Aku yang dah biasa makan pedas pun agak terkejut penangan sambal pada nasi tersebut.... Sampai tak sempat nak tangkap gambar menu tersebut... 

Yang mendapat perhatian aku di restoran ni adalah gambar yang tergantung di belakang kaunter bayaran restoran tersebut... Gambar semua staff restoran tersebut... Wajah2 mereka semua2nye ceria2 belaka... Teknik photography yang bagus sekali... Bukan senang nak dapatkan riak muka setiap orang dalam keadaan yang happy macam ni...


Dah kenyang, kitaorang meneruskan lagi perjalanan sekitar Jalan Dago pulak... Kali ni masuk outlet Glow... Di sini pakaian untuk anak2 muda memang banyak... 




Fesyen terkini dan yang penting harga yang ditawarkan lebih murah berbanding di Malaysia....


Muka yang dah tak tahu nak beli apa...




Adik aku Anor macam biasa, terus melupakan dirinye...


Wife aku sibuk cari t-shirt... Aku macam biasa sibuk ambik gambar depa... Hehehehehe...


Dari The Glow, kitaorang ke outlet lain iaitu The Blossom... Still di Jalan Dago...






Sama jer macam factory outlet yang lain... Menjual pakaian dan harga masih murah...


Adik aku dah penat dah... Dah boring pun iyer jugak... Sebab barang dia dah dapat dah... Pikir nak balik hotel jerlah tu.... Aku tetap jalan, sebab dah alang2 sampai kan.... So lepas ni bila datang lagi ke Bandung, dah tahu dah tempat2 mana yang boleh pergi dan tak perlu pergi lagi... Terus tuju ke mana jer yang kita hendak... Jadi takdelah buang masa... dan masa yang lebih tu boleh pergi ke tempat yang belum kita sampai... 

Settle dah seharian berjalan di sekitar Kota Bandung kali ni... Tempah jeans pun dah, beli baju pun dah, beli cenderahati pun dah... Apa lagi, kita sambung hari ke-3 pulak trip Bandung aku kali ni... 




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...