Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

19 October 2012

Trip To Bali Day 1 - Teh Botol & KFC... Menu Pelik Dari KFC...


Day 1 : Bali, Indonesia (10 Oktober 2012)

Flight aku dari Malaysia berlepas pukul 5.55 petang... Sampai di Lapangan Terbang Antarabangsa Bandar Udara Ngurah Rai Bali pukul 9.06 malam... Perjalanan mengambil masa selama 3 jam... Suatu yang memenatkan buat aku... Baik berdiri 3 jam dari duduk selama 3 jam... 

So sesampai jer aku di Airport Bali ni, tugas pertama cari Taksi untuk ke hotel... So tanya pak polisi Indonesia di mana kaunter teksi di airport ni... Mereka tunjukkan arah yang jelas... So, dapat dah teksinye untuk hantar aku ke hotel... Kos teksi dalam IDR60,000 (+/- RM20.00) dari airport ke hotel di Kuta, Bali.. Jarak dalam 15 minit perjalanan ajer... Mahal juga kalau diikutkan...


Aku menginap di Tunes Hotel Kuta, Bali... Check-in kejap lepas tu mulalah otak ni ligat nak cari makan malam... Dan disepanjang perjalanan ke hotel, aku dah nampak ada KFC dan McD jer... Yang lain tu aku tolak tepi dulu... Sebabnye tak pasti akan halalnye... Dan air pertama aku minum bila sampai hotel adalah Teh Botol.... Sebab ada mart kat lobi hotel...


Dalam pukul 10.00 malam tu, aku dengan wife keluar di sekitar Bandar Kuta untuk survey makan malam dan menikmati suasana malam di Bandar Kuta, Bali ni... Ramai betul mat salleh kat Bali ni... Jalan punya jalan akhirnye jumpa juga KFC... Yang paling bestnye, menu mereka lain dari yang lain...


Kebanyakkan menu mereka akan disertakan dengan nasi putih... Walaupun ayam seketul, mesti ada semangkuk nasi... Harga agak murah sikit berbanding dengan KFC Malaysia... Kalau di Malaysia, maskot ayam tu namanye Chiki kan, tapi di sana dinamakan Chaki... 


Tak ramai sangat KFC Bali ni.. Mungkin orang Balinese tak makan malam berat2 macam orang Malaysia... Yang paling seronok wife aku bila dah sampai di Bali ni.... Padahal penat dalam flight pun tak habis lagi... Dah keluar berjalan... Jauh pulak tu berjalan sekitar Bandar Kuta ni...


Sama jer seperti kaunter2 KFC di Malaysia... Cuma menu hidangannye sajer lain dan yang paling aku suka adalah sos cili dia... Kat sini diaorang panggil Saus Sambal... Perghhhh pedas macam sambal siuttt... Pedas giler... Aku kena campur dengan sos tomato baru boleh cicah untuk dimakan...


Inlah hidangan makan malam pertama aku di Bali... Colonel Yakiniku... Ada nasi, ada salad, ada sos tomato... Portion yang agak mengenyangkan juga...


Wife aku pulak kongsi dengan aku tapi ditambah snack plate... Minumannye dah pasti Teh Botol lagi... Hehehehe.... Sebab badan dah penat, so makan tu takdelah berapa nak selera sangat... Cuma banyak minum air sajer malam tu...

Malam tu kena tidur awal sikit sambil merehatkan badan untuk aktiviti esok pagi... Sepanjang 5 hari aku di Bali ni, aku dah buat tempahan dan bayaran untuk tourist guide... So senang sikit nak berjalan... Diaorang dah aturkan pakej perjalanan sepanjang berada di Bali ni... Takdelah banyak sangat miss tempat2 yang menarik seperti di Bandung dulu...  Oklah jumpa next entry yer... Next entry ni barulah dikatakan 'Perjalanan Sudah Bermula'...



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...