Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

08 October 2012

Hobi Ku : Heli DH Volitation 9053... Heli Pertama...


Lama tak update blog... Sejak seminggu dua ni, kesihatan terjejaslah... Dengan cirit biritnye, demamnye, selsemanye, sakit kepalanye dan macam2 lagilah... Bergilir2 dalam satu rumah... Anak buah aku, mak aku, adik aku dan penghujungnye wife aku... Ni pun tak berapa nak selesa lagi ni...

So entry banyak nak diupdate tapi keletihan lepas baik ni membuatkan aku jadi malas... Tapi bila aku masuk ke blog aku, still ramai yang masih terjah ke blog aku ni, terasa perasaan bersalahlah pulak dengan kemalasan aku beberapa minggu ni... 


Oklah aku akan rajinkan diri semula berblog lepas ni... Harapkan kesihatan aku pulih seperti sediakala... Kali ni aku nak cerita tentang hobi aku sejak 1-2 tahun ni... Hobi main Helicopter.... Aku ni memang sejak kecik lagi memang minat giler dengan helicopter... Dulu kan ada main kad2 jentera tentera, siapa yang lebih kuat dia menang dan dapat ambik kad pihak lawan... Kad tu pulak ikut jenis jentera tentera, Helicopter lah, Kereta Kebal lah, Jet Pejuang lah dan berbagai lagi... Tapi aku minat Helicopter...


Tapi zaman aku time tu bukannye senang macam budak2 sekarang, minta jer kat mak bapak atau pakai duit belajar jer untuk dapat sesuatu... So bila dah berumur nilah baru ada kemampuan untuk membelinye... Dan ini adalah model pertama aku beli... Time beli ni bukan aku kaji dulupun... Sebab aku tengok diaorang demo kat Uptown Kota Damansara terus jatuh cinta... Siap berebut dengan kumpulan indon lagi... Yang indon ni pulak macam beriya2 nak membelinye... Macam2 tanya, tapi teragak2 dan aku pulak memang nak beli dah tapi sebab indon tu sampai dulu, so aku biarkan jer dulu... 




Last2 bila tengok diaorang ni macam takde keputusan jer, hendak ker taknak pun tak tahu... Tokey kedai tu pun susah nak kata, terus aku cakap kat tokey tu yang aku nak beli terus... Terus aku suruh tokey kedai tu test dan setting dulu semuanye... Test pun kat situ jugak.... Mamat2 indon tu dah mula macam nak beli jugak... Dia tak tahu yang aku dah confirm beli dah.... Memang best tengok helicopter ni fly, steady jer tokey tu kawal....



Dah test, tokey tu terus simpan semula dalam kotak.... Indon2 tu dah mula datang balik, kononnye nak datang belilah.... Sekali tu aku pulak hulur duit kat tokey tu, muka masing2 time tu kecewa jer dan tak berpuas hati... Mampuslah.... Sapa suruh terhegeh2 lambat, padahal aku dah bagi time dah time untuk dia berurusan... Dah2 simpan duit korang, buat belanja makan 2 minggu...


Time aku beli ni sehari sebelum raya, boleh sempat lagi dari Banting ke Uptown Kota Damansara dengan wife, adik aku Anor dan mak aku.... Mentang2 semua dah siap sedia kat rumah dah... Tu yang ajak mak aku berjalan tu.... 

Rupa2nye helicopter yang aku beli ni sebenarnye adalah dikategorikan sebagai mainan kanak2 jer... Tapi biasanye yang main orang2 dewasa juga sebab saiznye besar dan agak bahaya untuk peringkat kanak2... Ini dari jenis 3 channel... Belum tahu lagi sebenarnye untuk peringkat dewasa dari jenis yang mana...  So bagi aku, ini dah kira hebat dah ni... Nanti aku cerita tentang helicopter2 yang lain pulak... 



2 comments:

Cik Da said...

salam banting dok kat mae kampung mertua saya pun kat kampung batu laut...

Chilabaey's Spot said...

To: Aida78...

Waalaikumsalam.... Rumah mak saya di Taman Seri Putra... Belakang Masjid Jamek Banting... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...