Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

08 July 2012

Aktiviti Training Pilot Helicopter Aku Berjalan Lancar Nyahhhh...


Hujung minggu aku sekarang ni dah mula banyak aktiviti... Aktiviti hobi... Hehehehe... Ini dia adalah partner selaku sifu aku... RC Helicopter aku dah beli lama tapi tak pandai2... Sejak awal tahun lepas lagi.... Tapi flynye barulah tahun ni yang aktif... Itu pun sebab jumpa member lama aku yang minat hobi serupa... 


Ini RC Helicopter yang ke-3 dan yang kecik tu yang ke-6... Yang besar tu 6 Channel dan yang kecik tu pulak 4 Channel... Heli yang pertama dan ke-2 dari 3 Channel jer... Heli budak2 rupanye... Time tu tak tahu lagi hal2 RC Heli ni... Sekarang ni baru start main 6 Channel punya....


Sebelum fly kena check dan setup dulu... Kalau tak jawabnye terhempas... Kos baiki mahallah jugak..


Aku masih Lesen L, so kenalah pakai training kit... Tapi Alhamdulillah dah mula fly 10 kaki dah.. Tahun lepas baru naik sekaki jer dah terhempas... Heli ke-4 tu masih tersimpan... Belum sempat nak repair lagi... Rasa2nye dekat RM450.00 jugak nak repair... Rosak teruk..


Member aku punya ni yang menjadi idaman aku nanti selepas aku dah boleh fly 60%... Heli ni memang mahal sikit sebab merupakan RC Helicopter terbaik di dunia setakat ni... Dari brand Align T-Rex 450 Sport V2... Mungkin aku akan ambil yang Flybarless punya kot.. Kumpul duit dulu dan kena training sungguh2... Yang nampak 2 kat bawah tu aku punya jugak... Hehehehehe...


Align T-rex 450 Sport V2.... Idaman aku...




Hari tu aku bawa 3 buah Heli aku terus sebab nak minta check dengan member aku... Walkera V400D02, Dynam E-Razor 450 dan Align T-rex 100S...


Member aku ni dah handal dah... Fly pun dah jauh dan boleh flip dah...


Time to relaks kejap... Turn aku pulak... Gigil jugak tangan sebenarnye...



Sebelum fly kena tanya sifu dulu apa yang patut... Aku biasanye main kat padang MBSA bersebelahan dengan Masjid Shah Alam... Fly pun sebenarnye kejap jer, 1 bateri dalam 10-15 minit jer... Lepas tu kena rehat kejap dan ganti bateri baru pulak... Tapi bila kita main RC Heli 6 Channel ni, masa tu rasa macam lama sebab ia susah nak control sebenarnye... Rasa macam 30 jam... Serius...

So bagi mereka yang berminat nak main RC Helicopter macam ni, korang kena belajar dulu sekurang2nye dari RC Helicopter 4 Channel dulu, kemudian baru fly yang 6 Channel punya.... Jangan jadi macam aku, terus2 beli 6 Channel... Sebab tulah terhempas sebiji, lepas tu takut nak fly dah... Tahun baru fly balik... Dari yang 3 Channel tu tak payahlah, itu rupanye budak2 punya... Untuk suka2 bolehlah...





4 comments:

~LoVE PiNk~ said...

ehhh...cam dkt ngan masjid negeri jer??

ermm helikopter punya maintenace mahalnyee...

Outbound di malang said...

salam kenal ...
menghadiahkan Pujian kepada orang di sekitar adalah awal investasi Kebahagiaan Anda...
di tunggu kunjungan balik.nya!

Chilabaey's Spot said...

To: ~LoVE PiNk~

Memang pun kat area Masjid Negeri...
Itulah masalahnye kalau dah terjebak dgn RC Heli ni...

Chilabaey's Spot said...

To: Outbound di malang..

Salam perkenalan juga buat awak... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...