Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

03 January 2012

Apa Kaitan Nasi Lemak Dengan Imigresen...!!!???


Apa kaitannye Nasi Lemak dengan Imigresen Malaysia sebenarnye....??? Takde apa pun, cuma Nasi Lemak ni sangat2 sedap yang dijual di foodcourt Bangunan Imigresen Jalan Duta... Itu jer...  Hehehehe...


Time ni aku dengan nak buah aku Intan ke Imigresen Jalan Duta hari tu untuk renew passport... Sebelum ni aku dengan family member yang lain dah datang renew... So kali ni turn anak buah aku ni pulak sebab hari tu dia ada hal.... 


Aku dah macam tokey pekerja asing pulak, baru jer datang, dah datang lagi.... Naik kenal dah dengan pegawai Imigresen kat situ... Siap senyum kat aku lagi.... 


Nak jadikan cerita pagi tu, anak buah aku sorang ni dah buat gambar passport dah di Damansara.... Sekali tu kena reject pulak sebab gambar cantik sangat... Cantik sebab rambut menutupi dahi... Tak pasal2 kena buat gambar sekali lagi.... Nasib baik ada kiosk untuk tangkap gambar passport... Tapi kena beratur sikitlah... Dah macam Indon dengan Bangla pulak sekali aku tengok engko ni Intan... Hehehehehe....


Bila dah selesai submitt borang, turn untuk buat bayaran dulu sebelum passport siap... Nasib baiklah hari tu tak ramai sangat umat manusia... Kiranye tempat baru, so takdelah ramai sangat.... Passport pun siap dalam tempoh sejam jer.... Settle hal Imigresen, kitaorang jalan2... Turn anak buah pulak bawa pakngahnye jalan2... dulu masa kecik2 pakngahlah yang bawa engko jalan2.... Nampak benor aku ni dah semakin tua... Tapi takde hallah sebab aku sedar yang aku dah tua... Tapi jiwa masih muda.... Gelak lagi... Hehehehehehe.... Hahahahahaha....



2 comments:

Puan Ninie said...

hehehehe
turn dia bw pak ngah jenjalan ye..:)

Chilabaey's Spot 2 said...

To: Meiz Sha...

Haa'aahh... Sekarang turn dia pulak... Pakngahnye dah nak pencen dah sekarang... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...