Takkan Baca Jer, Followlah Juga, Sepantas Kilat Aku Follow Balik...!!!

12 June 2011

Untuk Kali Terakhir, Layan Konsert AF9 Malam Ni...!!!! Sedihlah pulak Rasanye....!!!!


Layan Konsert Akademi Fantasia 9 lah malam ni.... Hari ni hari terakhir AF 9 dalam sejarah penyiaran di Malaysia... Pada hari pertama kemunculannye, tak semua orang tahu sebab Astro masih lagi baru di kalangan masyarakat Malaysia... Time tu Astro dah lama aku langgan, tapi tak perasan pulak ada AF time tu... Kali pertama aku tengok diari AF masa minggu pertama, tapi hari yang ke berapa aku tak ingat.... Masa buka channel time tu tengok2 budak2 AF1 tengan baru lepas makan, aku tengok Si Azza tengah basuh pinggan... Mula2 tu no idea tentang AF.... Apahallah pulak ada cerita orang tengah basuh pinggan, jalan2 dalam rumah, ada yang menyanyi, lepas tu ada yang baring sambil nyanyi2 atas sofa... 

Esoknye baru check balik, rupa2nye inilah yang diwar2kan tentang rancangan realiti pertama di Malaysia, Akademi Fantasia... Sejak hari tu melekat terus kat depan TV.... Kalau boleh taknak miss langsung.... Tapi sejak AF5 aku dah mula kurang sikit fanatiknye tentang AF... Mungkin kita dah biasa tentang program tersebut dan dah dapat menjangkakan apa yang akan berlaku... Walaubagaimanapun, sebagai sokongan aku tetap layan juga sehinggalah hari ni yang merupakan hari terakhir rancangan tersebut... 

Mungkin lepas ini, banyaklah channel lain yang akan membuat rancangan realiti mereka masing2 sebab AF dah takde lagi, mereka pulak akan mengambil kesempatan untuk mempopularkan rancangan mereka... Tapi bagi aku tiada rancangan lain yang sehebat AF sebenarnye.... Rancangan yang lebih teliti pembikinannye, skema pembelajarannye yang berguna, tenaga pengajar yang profesional (tidak mencari glamour seperti rancangan lain) dan banyak lagi kalau kita betul2 mengikutinye sejak dari AF1 hingga AF9... Cuma pelajar2nye sahaja yang kadang2 tu poyo sikit bila dapat masuk... Tapi bukannye senang untuk masuk... Banyak kriteria yang dititik beratkan dalam pemilihannye...

So, malam ni jom kita layan Konsert Akhir Akademi Fantasia 9 untuk kali terakhir dan buat selama2nye.... Sedihlah pulak rasanye... Lagi2 diari terakhir hari Jumaat lepas....


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...